IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

Подкарахме Dacia Duster LPG.

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

SUV автомобилите стават все по-популярни, тъй като предлагат комбинация от офроуд възможности и поведение по асфалтов път, като на лек автомобил. Имат и недостатъци – цената и потреблението на гориво (при бензиновите двигатели).

Румънската марка Dacia вече елиминира проблема с цената, като пусна на пазара достъпния модел Duster, а от няколко месеца има решение и за втория недостатък на бензиновите SUV автомобили – потреблението на гориво.

Решението им се нарича Duster LPG. Той не е оборудван със скъпоструващи високотехнологични системи, за да бъде по-достъпен за употреба, а с най-обикновена LPG (Liquid Petroleum Gas) инсталация.

Резултатът е SUV с цена под 20 000 лева*, който харчи около 11 лева на 100 километра.

Противниците на тези системи трябва да знаят, че при Duster LPG газовата инсталация е фабрично поставена и има срок на гаранция 3 години или 100 000 км. Трябва да знаят и че в багажника на Duster LPG няма бутилка – тя е "скрита" под колата и не влияе на пространството за багаж. Другата положителна черта е, че газовата уредба напомня за себе си единствено когато горивото в нея свърши (със звуков сигнал).

Вероятно повечето от вас са запознати с работата на този тип системи, но все пак сме длъжни да поясним. Двигателят винаги се стартира на бензин, а след като достигне определена работна температура, автоматично превключва на газ.

Докато карахме Dacia Duster LPG, се постарахме да открием разлика в динамиката на колата, като превключвахме от газ на бензин, но не открихме такава. От техническите характеристики на Duster обаче разбрахме, че разлика има, тъй като при работа с LPG ускорението от място до 100 км/час е с около секунда по-бавно, а максималната скорост на движение – с около 3 км/час по-ниска.

Разлика има и в потреблението на гориво. Според таблиците разходът на гориво скача с около 2 литра при движение на газ, но въпреки това инсталацията спестява поне 6-7 лева на всеки 100 км.

Иначе останалото си е същото – симпатичен, но грубоват външен вид, неособено комфортен салон и изненадващо приятно пътно поведение.

Както заключихме при първото си запознанство с Duster: "На външен вид колата е симпатична, личи си, че е замислена да създава усещане за добри офроуд качества: издути калници, голям клиренс, специфична форма на броните и т.н. Интериорът е най-слабото място на Duster, но ако не сте маниак по "изящните изкуства", ще го преживеете. Вътре има всичко необходимо (в по-скъпите версии)".

Сега добавяме още – изненадващо мека возия и изключително стабилно поведение в завои (за SUV). Duster наистина вози меко, а в завоите не се накланя, което позволява по-динамичен стил на шофиране. Като недостатък може да се отбележи нивото на шум в салона при движение по магистрала.

Цените на Duster LPG стартират от 18 408 лева без ДДС и от 22 090 лева с ДДС (*Duster притежава заводска хомологация N1).


Оценка на Duster LPG по десетобалната система

Приложимост в ежедневието – 10 (Duster се кара с лекота в гарда и извън него, както и по пресечени терени)

Надеждност – 10 (под капака работи двигател Renault, а задвижващата система е Nissan)

Оборудване – 6 (по-скъпите версии разполагат с всичко необходимо)

Пространство – 10 (просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество – 10 (цена под 20 000 лева и гаранция от Renault-Nissan)

Качество на материалите – 5 (пластмасите в салона са твърди, но изглеждат добре)

Разход на гориво – 10
(около 11 лева на 100 километра при движение на газ)

Удоволствие от шофирането – 7 (стабилна и мека возия, директен волан, добра видимост, неособено динамичен двигател)

0 от 500
  • #28
    32 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Някои хора просто ги е яд че им хубави коли които струват малко пари и са се набутали със скъпи трошки втора употреба, ремонта на които не могат да платат.
  • #27
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Стига де, това е дачия... ако ще и от ферари да е мотора това винаги ще е втора класа кола... хубавите коли и ... дачия....
  • #26
    11 rate up comment 10 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    Не са шегувам! Аутомедия е голяма трагедия ...
  • #25
    22 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Отново пълно с *** дето плюят само защото е дачия.
  • #24
    15 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да, обаче Дачия Дустър има 3 звезди на краштеста Euroncap. За нова кола през 2011г е подсъдно да има 3 звезди на краштеста и да претендира за каквото и да е.
  • #23
    14 rate up comment 5 rate down comment
    W15 ( преди 12 години )
    Tup konemtar ot DRUGEL koito kara 20 godishna katafalka.Amn ot BG seliaci karashti 20 godishni koli vtora upotreba ot Germany i si mislat che imat kola.
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    много ви е зле на*баната х*йовоп*ткова цензура бе...иначе сайта и статиите ми харесват
  • #21
    9 rate up comment 19 rate down comment
    W12 ( преди 12 години )
    Чудесен е да се качиш на високо с него да се метнеш и самоубиешЩото требе да си невероятен *** психопат , който не цани парите и труда си за да ги даде за подобно авто-недуразумение !!!какво като е евтино - а насреща не получаваш нищо като автомобил още повече с претенции на сувтоз дръгел може да се конКУРрира само с лада нива като най-нокомфортно возило!!!
  • #20
    11 rate up comment 0 rate down comment
    .. ( преди 12 години )
    В отговор къде е газовата бутилка...* LPG (АГУ) Фабрично монтирана газова уредба с бутилка на мястото на резервната гума със срок на гаранция 3 години или 100 000 км.
  • #19
    17 rate up comment 9 rate down comment
    Иван ( преди 12 години )
    Нали уж джип купувам пък не е 4х4 егати ?!?!