IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

Подкарахме Dacia Duster LPG.

Не се шегуваме, Duster харчи 11 лева на 100 км

SUV автомобилите стават все по-популярни, тъй като предлагат комбинация от офроуд възможности и поведение по асфалтов път, като на лек автомобил. Имат и недостатъци – цената и потреблението на гориво (при бензиновите двигатели).

Румънската марка Dacia вече елиминира проблема с цената, като пусна на пазара достъпния модел Duster, а от няколко месеца има решение и за втория недостатък на бензиновите SUV автомобили – потреблението на гориво.

Решението им се нарича Duster LPG. Той не е оборудван със скъпоструващи високотехнологични системи, за да бъде по-достъпен за употреба, а с най-обикновена LPG (Liquid Petroleum Gas) инсталация.

Резултатът е SUV с цена под 20 000 лева*, който харчи около 11 лева на 100 километра.

Противниците на тези системи трябва да знаят, че при Duster LPG газовата инсталация е фабрично поставена и има срок на гаранция 3 години или 100 000 км. Трябва да знаят и че в багажника на Duster LPG няма бутилка – тя е "скрита" под колата и не влияе на пространството за багаж. Другата положителна черта е, че газовата уредба напомня за себе си единствено когато горивото в нея свърши (със звуков сигнал).

Вероятно повечето от вас са запознати с работата на този тип системи, но все пак сме длъжни да поясним. Двигателят винаги се стартира на бензин, а след като достигне определена работна температура, автоматично превключва на газ.

Докато карахме Dacia Duster LPG, се постарахме да открием разлика в динамиката на колата, като превключвахме от газ на бензин, но не открихме такава. От техническите характеристики на Duster обаче разбрахме, че разлика има, тъй като при работа с LPG ускорението от място до 100 км/час е с около секунда по-бавно, а максималната скорост на движение – с около 3 км/час по-ниска.

Разлика има и в потреблението на гориво. Според таблиците разходът на гориво скача с около 2 литра при движение на газ, но въпреки това инсталацията спестява поне 6-7 лева на всеки 100 км.

Иначе останалото си е същото – симпатичен, но грубоват външен вид, неособено комфортен салон и изненадващо приятно пътно поведение.

Както заключихме при първото си запознанство с Duster: "На външен вид колата е симпатична, личи си, че е замислена да създава усещане за добри офроуд качества: издути калници, голям клиренс, специфична форма на броните и т.н. Интериорът е най-слабото място на Duster, но ако не сте маниак по "изящните изкуства", ще го преживеете. Вътре има всичко необходимо (в по-скъпите версии)".

Сега добавяме още – изненадващо мека возия и изключително стабилно поведение в завои (за SUV). Duster наистина вози меко, а в завоите не се накланя, което позволява по-динамичен стил на шофиране. Като недостатък може да се отбележи нивото на шум в салона при движение по магистрала.

Цените на Duster LPG стартират от 18 408 лева без ДДС и от 22 090 лева с ДДС (*Duster притежава заводска хомологация N1).


Оценка на Duster LPG по десетобалната система

Приложимост в ежедневието – 10 (Duster се кара с лекота в гарда и извън него, както и по пресечени терени)

Надеждност – 10 (под капака работи двигател Renault, а задвижващата система е Nissan)

Оборудване – 6 (по-скъпите версии разполагат с всичко необходимо)

Пространство – 10 (просторен салон, голям багажник)

Цена/Качество – 10 (цена под 20 000 лева и гаранция от Renault-Nissan)

Качество на материалите – 5 (пластмасите в салона са твърди, но изглеждат добре)

Разход на гориво – 10
(около 11 лева на 100 километра при движение на газ)

Удоволствие от шофирането – 7 (стабилна и мека возия, директен волан, добра видимост, неособено динамичен двигател)

0 от 500
  • #18
    28 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 12 години )
    БРАВОООООО.. На Китайците газовата уредба струва 2500 лева да я добавиш като екстра, а тук практически не се усеща в цената. Дано никой не се обърне към Китайските коли докато не седнат и не преосмислят цената им за България.
  • #17
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Кур дървен ( преди 12 години )
    Правете видеа бе, чукове.Толко текст нема кой да чете.
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 12 години )
    Но това е при допълнително монтираните,незнам дали фабричните при някой модели не са направени по друг начин за решаване на този проблем. Има и други проблеми,който мога да изредя,но те са главно от тип поддръжка и са за допълнително монтираните. За Фабричните не знам до каква степен важат тъй като не съм карал фабричен газ и не съм се интересувал дали имат същите проблеми. Дано съм бил полезен :)
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 12 години )
    Triforce : Газовите бутилки ги монтират фабрично обикновено или на мястото на резервната гума или ако е само на газ на мястото на резервоара. Поради структурата и изискванията на газовата бутилка, на практика те са по здрави от резервоарите. Безопастността им е на много високо ниво. От тази гледна точка не би трябвало да има проблеми. Проблемите при газовата обикновено са ,че бензиновите дюзи, който не се ползва вече почти се запушват и прави проблеми при палене и работа на бенз.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    miladinov ( преди 12 години )
    аз мисля че резервната гума се намира отвън под багажника в нещо като кош поне така беше на старото ми клио
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Well ( преди 12 години )
    Може и трошляци да са, но ако някой ми каже марка, която не влиза в серзива...123 е прав, заводските решения за АГУ влизат в конфликт с наличието на бутилката, пречи на задната част на трансмисията. Иначе на всеки(почти) бензинов мотор можеш да сложиш АГУ и на всеки дизел метанова уредба, стига да ти се иска! И стига да си готов да се разделиш с гаранцията на автомобила.
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Официлано не се предлага 4х4 с газ, но един френд си купи такава. Ще го питам къде са му сложили бутилката.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    123 ( преди 12 години )
    бутилката е на мястото на резервната гума. Което повдига въпроса дали има такава по принцип. А вероятно не се предлага 4х4 заради мястото което отнема инсталацията и преработения резервоар за гориво и няма място за диференциала.
  • #10
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    vel_co - точно и аз това се чудех - как и къде.miladinov - ние сме 2-ри собственици на джипката. Баща ми ходи до Алпите и я взе от там на 78 000 км. преди 5-6 години. Не работеха бавните скорости, но срещу 450 лева всичко се оправи.За Дъстъра - той е 4х2, няма да ти върши работа. Виж, ако е 4х4... но защо на 4х4 не предлага с газ? Много странно! Явно има нещо, което не го споменават.
  • #9
    7 rate up comment 24 rate down comment
    ... ( преди 12 години )
    това е най-големия трошляк на света,само ловешките таратайки са по скапани