IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Новото Audi Q3 паркира само

Моделът пристигна в България. Карахме го.

Новото Audi Q3 паркира само


В началото на тази седмица официалните представители на Audi за България организираха тест на своя най-нов модел – Audi Q3.

Това е най-малкият представител от Q-серията, с който Audi навлиза в нов пазарен сегмент – на компактните премиум SUV автомобили.

Да, Q3 е компактен, създаден главно за движение в града, но в същото време демонстрира потенциала на марката във всички технически области – с каросерията си, скоростните кутии, шасито и високотехнологичните асистиращи и медийни системи. Голяма част от неговото оборудване е заимствано директно от луксозния сегмент.

Една от тези системи е асистентът за паркиране. Той е изключително полезен за тези, които не са достатъчно уверени зад волана и се затрудняват при паркиране на тесни пространства.

С тази система Audi Q3 може да паркира сам, като от вас се изисква единствено да внимавате с газта и спирачката. Системата работи чрез 12 ултразвукови сензора, които навигират колата при паркиране. Воланът се върти сам, а компютър ви съобщава кога да подавате газ и кога да натиснете спирачката. Технологията помага при паркиране по дължина и ширина.

Както вече споменахме, Audi Q3 е създаден главно за движение в града и поради тази причина се отличава с компактни размери на каросерията – дължина 4,39 м, широчина 1,83 м и височина 1,60 м. В същото време обаче успява да предложи завидно вътрешно пространство, благодарение на голямото разстояние между предната и задната ос.

Инженерите на марката са предпочели да заложат на по-дълго междуосие, за да предоставят достатъчно пространство в салона и по-комфортна возия. Вместо да лишават пасажерите от тези важни качества, специалистите са отнели от разстоянието зад задната ос. Това решение влияе на обема на багажното пространство, но то все пак може да се похвали с цели 460 литра обем (при свалени седалки нараства на 1.365 л).



Тестът на този уж градски модел не се състоя в града. Причината е, че возилото е обозначено с буквата Q, която при Audi означава проходимост. Подобно на останалите автомобили от тази серия, проходимостта на Q3 е достатъчна за преодоляването на леки офроуд участъци, бордюри или снежни преспи.

Запознаването ни с Q3 се състоя около язовир Батак, където беше подготвено трасе, включващо асфалтов и черен път. Асфалтовото трасе беше осеяно с дълги прави и остри завои, където можехме едновременно да се убедим в динамичните качества на колата и стабилността й на завои.

За динамиката на Audi Q3 отговарят четири мощни задвижващи агрегата – два бензинови и два дизелови, като вторият дизелов ще бъде въведен по-късно. Двигателите са четирицилиндрови с 2,0 л работен обем и комбинират технологиите за ефективност на марката – директно впръскване на гориво, турбо пълнене, старт-стоп система и рекуперационна система.

Двата TFSI двигатели и по-мощният TDI работят със системата за перманентно задвижване на четирите колела. В основата на задвижването е хидравлично управляем ламелен съединител, който при необходимост прехвърля задвижващите сили от предната на задната ос.

Двигателят 2.0 TFSI генерира мощност от 177 к.с. или 211 к.с. По-мощният двигател с 211 к.с. ускорява за 6,9 сек. от 0 до 100 км/ч и има максималната скорост от 230 км/час (електронно ограничена).

Той комбинира quattro задвижването с динамичната седем степенна скоростна кутия S tronic, която може да се превключва и чрез лостчета на волана. Когато водачът на автомобила е избрал чрез системата Audi drive select режимът efficiency, системата S tronic отваря съединителя при движение по инерция и така позволява движение на свободен ход. Това от своя страна води до намаляване на разхода на гориво.

Временните данни за разход на гориво и вредни емисии са: комбиниран разход на гориво: 7,5 -7,7 l/100 км; CO2- комбинирани емисии: 174-179 гр/км.

Q3 2.0 TDI с мощност 140 к.с. е с предно предаване и също както Q3 2.0 TFSI quattro със 170 к.с. работи с шест степенна скоростна кутия.

Всички двигатели на модела могат да работят с динамичната система Audi drive select, която влияе на мощността и управлението. В комбинация със системите S tronic, adaptive light и Audi adaptive cruise control, техният работен режим също може да бъде повлиян от система Audi drive select. Водачът на автомобила може да настройва в четири различни режима: comfort, auto, dynamic и efficiency. При режима efficiency климатичната система и системата за електронно ограничение на скоростта работят на икономичен режим, спестявайки гориво.

Новият SUV модел ще се произвежда в Барселона. Продажбите в дилърската мрежа на марката в България започват през юни. Базовата цена за Audi Q3 2.0 TFSI quattro e 65 372 лв. с ДДС.

В заключение ще кажем, че Q3 ни изненада приятно. Харесаха ни спортната му визия, мощните му двигатели и стегнатото, стабилно пътно поведение. Със същите впечатления останахме и от салона, в който могат да се настанят четирима възрастни, при това комфортно. В него освен достатъчно пространство ще намерите материали със завидно качество и системи, познати от автомобилите от луксозния сегмент.

Моделът се представи добре и при изпитанията по черните пътища. Те не бяха нищо особено, но в същото време – непреодолими за лек автомобил с 4х4 задвижване.

Ако трябва да опишем Q3 с няколко думи, те ще бъдат: Компактен, но просторен премиум модел, със спортно излъчване, оптимална динамика, добра проходимост и високотехнологични системи, който е едновременно подходящ за тесните градски улици и черните планински пътища.

0 от 500
  • #128
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Audi's U.S. sales, which had reached 74,061 in 1985, dropped to 12,283 in 1991 and remained level for three years.[23] with resale values falling dramatically.[29] Audi subsequently offered increased warranty protection[29] and renamed the affected models with the 5000 becoming the 100 and 200 in 1989[24] and only reached the same sales levels again by model year 2000.[23]Големи продажби имат в САЩ направо разбиват рекорди! Или може би там хората не са толкова заблудени?
  • #127
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Istinata za Audi ! ( преди 14 години )
    Sales in the United States fell after a series of recalls from 19821987 of Audi 5000 models[23] associated with reported incidents of sudden unintended acceleration linked to six deaths and 700 accidents.[23] At the time, NHTSA was investigating 50 car models from 20 manufacturers for sudden surges of power.[24]Иначе казано Ауди се дънят на смешни бройки и на смешни количества !
  • #126
    2 rate up comment 4 rate down comment
    ??? ( преди 14 години )
    Аве какъв е този "Анонимен" *** , който знае на изуст всички сервизни акции на Тойота в САЩ но не знае какъв е най-великия провал на Ауди на този пазар и също така не знае защо до сега там Ауди не се продава ?
  • #125
    2 rate up comment 3 rate down comment
    mmmmmmm ( преди 14 години )
    ne sam nito bojem nito gazar i nito tarikat no karam mercedes i imam i toyota raf4 i dvete koli ne si otstapvat po nisto mnogo sa dobri.... zna4enie ima sofiora i patistata ,a vie po dolo ne se karaite zastoto vsyaka nova kola e dobra stiga da mojes da si ya kupis ...da si ya podarjal i karal samo ti ....togava pisi mnenia koe e po dobro,a ne razni koli vtora upotreba ot germaia na koito germacite e vzemat dusata do dupka i na 5 godina se otarvat ot tyax,tam nyama ograni4enie na skorosta
  • #124
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Миризма, не те ли е срам да се кланиш пред японски ***? Или пред японец? Ако беше жив Васил Левски щеше да се обърне от гроба и да те остави поробен ако знаеше че ще се прекланяш на жълтите врагове. Защото те винаги са били наши врагове за разлика от Европейците. Но от къде ще знаеш такива работи като си ходил (може би) само до 2-ри клас. И от тогава събираш старо желязо и хартия за да има пара за бензин за 21 годишното пони пред бараката :(
  • #123
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Браво искам до утре сутринта коментарите да са станали 200! Не че има значение но даже и децата знаят че трошьота е калпав и несериозен производител, какво повече да си говорим
  • #122
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    От 2009 Toyota вече е провела сервизни акции засегнали по света над 14 милиона автомобила. Японската фирма стана лидер в САЩ по проведени сервизни акции през миналата година 17 кампании.
  • #121
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Момченца селски простички, я вижте се позамийте че сте се умирисали на трушии и консерви, та утре да не си усмърдите другарчета като идете на училище. То за кво ли ходите, за вас няма никаква полза от училищната подготовка.
  • #120
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ниско интелигентни селски момченца дават съвети на стар софиянец като мен ХА ХА ХА ХА смея се АЗ
  • #119
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Добре си ме кръстил, но няма как да питаш тоя,който ти каза откога почва 21 век, нахален пубер .