IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото Audi Q3 паркира само

Моделът пристигна в България. Карахме го.

Новото Audi Q3 паркира само


В началото на тази седмица официалните представители на Audi за България организираха тест на своя най-нов модел – Audi Q3.

Това е най-малкият представител от Q-серията, с който Audi навлиза в нов пазарен сегмент – на компактните премиум SUV автомобили.

Да, Q3 е компактен, създаден главно за движение в града, но в същото време демонстрира потенциала на марката във всички технически области – с каросерията си, скоростните кутии, шасито и високотехнологичните асистиращи и медийни системи. Голяма част от неговото оборудване е заимствано директно от луксозния сегмент.

Една от тези системи е асистентът за паркиране. Той е изключително полезен за тези, които не са достатъчно уверени зад волана и се затрудняват при паркиране на тесни пространства.

С тази система Audi Q3 може да паркира сам, като от вас се изисква единствено да внимавате с газта и спирачката. Системата работи чрез 12 ултразвукови сензора, които навигират колата при паркиране. Воланът се върти сам, а компютър ви съобщава кога да подавате газ и кога да натиснете спирачката. Технологията помага при паркиране по дължина и ширина.

Както вече споменахме, Audi Q3 е създаден главно за движение в града и поради тази причина се отличава с компактни размери на каросерията – дължина 4,39 м, широчина 1,83 м и височина 1,60 м. В същото време обаче успява да предложи завидно вътрешно пространство, благодарение на голямото разстояние между предната и задната ос.

Инженерите на марката са предпочели да заложат на по-дълго междуосие, за да предоставят достатъчно пространство в салона и по-комфортна возия. Вместо да лишават пасажерите от тези важни качества, специалистите са отнели от разстоянието зад задната ос. Това решение влияе на обема на багажното пространство, но то все пак може да се похвали с цели 460 литра обем (при свалени седалки нараства на 1.365 л).



Тестът на този уж градски модел не се състоя в града. Причината е, че возилото е обозначено с буквата Q, която при Audi означава проходимост. Подобно на останалите автомобили от тази серия, проходимостта на Q3 е достатъчна за преодоляването на леки офроуд участъци, бордюри или снежни преспи.

Запознаването ни с Q3 се състоя около язовир Батак, където беше подготвено трасе, включващо асфалтов и черен път. Асфалтовото трасе беше осеяно с дълги прави и остри завои, където можехме едновременно да се убедим в динамичните качества на колата и стабилността й на завои.

За динамиката на Audi Q3 отговарят четири мощни задвижващи агрегата – два бензинови и два дизелови, като вторият дизелов ще бъде въведен по-късно. Двигателите са четирицилиндрови с 2,0 л работен обем и комбинират технологиите за ефективност на марката – директно впръскване на гориво, турбо пълнене, старт-стоп система и рекуперационна система.

Двата TFSI двигатели и по-мощният TDI работят със системата за перманентно задвижване на четирите колела. В основата на задвижването е хидравлично управляем ламелен съединител, който при необходимост прехвърля задвижващите сили от предната на задната ос.

Двигателят 2.0 TFSI генерира мощност от 177 к.с. или 211 к.с. По-мощният двигател с 211 к.с. ускорява за 6,9 сек. от 0 до 100 км/ч и има максималната скорост от 230 км/час (електронно ограничена).

Той комбинира quattro задвижването с динамичната седем степенна скоростна кутия S tronic, която може да се превключва и чрез лостчета на волана. Когато водачът на автомобила е избрал чрез системата Audi drive select режимът efficiency, системата S tronic отваря съединителя при движение по инерция и така позволява движение на свободен ход. Това от своя страна води до намаляване на разхода на гориво.

Временните данни за разход на гориво и вредни емисии са: комбиниран разход на гориво: 7,5 -7,7 l/100 км; CO2- комбинирани емисии: 174-179 гр/км.

Q3 2.0 TDI с мощност 140 к.с. е с предно предаване и също както Q3 2.0 TFSI quattro със 170 к.с. работи с шест степенна скоростна кутия.

Всички двигатели на модела могат да работят с динамичната система Audi drive select, която влияе на мощността и управлението. В комбинация със системите S tronic, adaptive light и Audi adaptive cruise control, техният работен режим също може да бъде повлиян от система Audi drive select. Водачът на автомобила може да настройва в четири различни режима: comfort, auto, dynamic и efficiency. При режима efficiency климатичната система и системата за електронно ограничение на скоростта работят на икономичен режим, спестявайки гориво.

Новият SUV модел ще се произвежда в Барселона. Продажбите в дилърската мрежа на марката в България започват през юни. Базовата цена за Audi Q3 2.0 TFSI quattro e 65 372 лв. с ДДС.

В заключение ще кажем, че Q3 ни изненада приятно. Харесаха ни спортната му визия, мощните му двигатели и стегнатото, стабилно пътно поведение. Със същите впечатления останахме и от салона, в който могат да се настанят четирима възрастни, при това комфортно. В него освен достатъчно пространство ще намерите материали със завидно качество и системи, познати от автомобилите от луксозния сегмент.

Моделът се представи добре и при изпитанията по черните пътища. Те не бяха нищо особено, но в същото време – непреодолими за лек автомобил с 4х4 задвижване.

Ако трябва да опишем Q3 с няколко думи, те ще бъдат: Компактен, но просторен премиум модел, със спортно излъчване, оптимална динамика, добра проходимост и високотехнологични системи, който е едновременно подходящ за тесните градски улици и черните планински пътища.

0 от 500
  • #138
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Donaldvow ( преди 1 година )
    Obrigado pelo post _________________ casino online kazakhstan mobile - google mirror 1xbet, PPP mais prГximo 1x
  • #137
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Auto Expert ( преди 12 години )
    Карали сте го, ама сигурно с тапи в ушите и мноооого тъмни очила! Или по-скоро розови... И ние го карахме - ето ви блиц-тест:1. Дизелът е непростимо шумен - просто не мога да повярвам как Ауди са допуснали да излезе такава шитня с тяхната марка.2. Не е SUV, ама в никакъв случай! Лека кола с увеличен просвет. Абе, ни риба, ни рак.3. Интериор на нивото на средностатистически японски или корейски автомобил. Не е лош, ама не за тези пари. Ако струваше до 30 000 лв. щях да го оценя положително.
  • #136
    3 rate up comment 0 rate down comment
    xixi ( преди 12 години )
    Новият Sportage определено носи характерните черти на своят създател, бившият дизайнер на Ауди Петер Шрайер
  • #135
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Audi ( преди 12 години )
    Vorsprung durch Technik
  • #134
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Хехе ( преди 12 години )
    Кия sportage е много по добър suV от това лаи'но
  • #133
    6 rate up comment 1 rate down comment
    VW ONLY THE BEST ( преди 12 години )
    От 2009 Toyota вече е провела сервизни акции засегнали по света над 14 милиона автомобила.Японската фирма стана лидер в САЩ по проведени сервизни акции през миналата година 17 кампании.
  • #132
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Къде са фолксвагенче ( преди 12 години )
    Нещо са ти грешни данничките:Production output increase4,591,851 units (2010) Това е за Фолксвагенчетата продажби 2010г. Предишните години имат още по-малко продажби, но за сметка на това много сервизни акции, за които ти не знаеш дори, защото си ограничен пубертет Ето една от тях:направо сменят дефектните трошки:http://***.automedia.bg/news/article_12014.htm
  • #131
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Ха Ха Ха Ха ( преди 12 години )
    тойотките са светвно известен производител на МНОГОМИЛИОННИ СЕРВИЗНИ АКЦИИ НА ТАЗИ ПЛАНЕТА. НЕДОСТИЖИМИ!!!
  • #130
    4 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 12 години )
    *** ***,не ми говори за Васил Левски,защото нищо не знаеш за него.Ако Хитлер беше се задържал още година-две,кой знае дали щеше да те има теб,*** нещеастен.
  • #129
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Кои бяха Ауди ? ( преди 12 години )
    Че нещо не мога да се сетя? Да не би да са една от фалиралите и изкупени от VW марки? А този *** с риколите защо не каже защо само в САШ има инциденти с Тойота при положение, че в целия свят се слага този ***? И защо не напише какво беше решението на съда накрая? Добре, че има доволно комплексари в Европа, че иначе VW само Голфове трябваше да продават. Запомнете всички Тойота е една от много малкото марки, която не ползва BOSCH и Siemens като основни доставчици !!!