Фирмата вече заплати около 50 милиона долара за глоби и направи сервизна акция за 8 милиона автомобила само в САЩ. Сега остават съдебните процеси срещу японската фирма водени от отделни граждани и техните семейства засегнати от проблема, като общите обезщетения искани от съда са 10 милиарда долара.
Сега в САЩ завърши първото дело за „внезапно ускорение“ на автомобила, което съдията спря, защото според него то трябва да се води в щата Юта, а не в Калифорния.
Делото се води от Пол ван Алфен и пътничката, която е била до него Шарлиин Лойд, която загина при инцидент предизвикан от „внезапно ускорение“ през 2010 с автомобил Toyota Camry през 2010 г.
Говорител на фирмата заяви, че те са доволни от решението на съда, че делото трябва да се води в Юта.
От своя страна ищецът обяви, че няма да прекрати искането за обезщетение и ще продължи да води делото срещу Toyota.