IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Dacia Duster с газова уредба

Фабрично монтирана с гаранция от производителя.

Dacia Duster с газова уредба

Най-достъпният SUV на пазара стана още по-достъпен за употреба с LPG-версията си, която вече се предлага у нас. Duster вече може да бъде поръчван с LPG конфигурация и фабрично монтирана газова уредба на мястото на резервната гума със срок на гаранция 3 години или 100 000 км.


Без да претендира за невиждани технологии или скъпо струващи системи за пестене на гориво, Dacia Duster LPG отделя с 12% по-малко емисии на CO2 спрямо версията работеща само на бензин и има по-ниски стойности на отделяните NOx и твърди частици.

Освен това, двигателят на LPG версията, работи с 60% по-тихо от този на дизеловата модификация.

Dacia Duster LPG е екологична, но също така и икономична. Първият фактор за това е цената на самото гориво, която в момента е почти два пъти по-ниска от тази на бензина.



В същото време автомобилите работещи на LPG и бензин имат много висока автономия: Duster 1.6 LPG изминава близо 1000 километра с един резервоар бензин и един LPG.

LPG версиите на Dacia отговарят на строгите норми по отношение на безопасността на Европейския съюз. Резервоарът направен от стомана с висока устойчивост е оборудван с пет елемента за допълнително обезопасяване: клапан срещу връщане на гориво, мулти-клапан за лимитиране на пълненето на бутилката до 80%, ограничител на дебита, редуктор на налягането и предпазен клапан за спиране на горивото при инцидент. Самата система е производство на фирмата Landi Renzo.

LPG модификацията прибавя 1500 лева към цената на Duster, а самата система се предлага за Duster с 4х2 задвижване и 1.6-литров бензинов двигател.

За да се убедим лично в предимствата и евентуалните недостатъци на Duster 1.6 LPG, ще го вземем за тест в средата на следващият месец. Очаквайте подробно ревю.

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 4 rate down comment
    КБ ( преди 13 години )
    Не си сменям резервната гума с газова уредба :P
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    sab ( преди 13 години )
    Предполагам си искал да напишеш 25 кг, говорим за LPG газова уредба, не за метанова (CNG). В случая имаш една бутилка 50л, която е стоманена и тежи около 15 кг и разни други дребни и леки чаркалаци ;)
  • #11
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз мисля, че е супер оферта. За 26 хиляди, не можеш да намериш по-просторна кола и по-удобна от практична гледна точка.Специално този SUV е доста лекичък - версията с предаване и пълно оборудване е под 1.3 тона. Газовата система едва ли ще тежи повече от 250 килограма, което означава, че ще тези колкото един модерен хечбек (новата астра с 2-литровия дизел тежи 1.6 тона). За спокойно каране 100к.с. са ти напълно достатъчни
  • #10
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    С този малък двигател+АГУ автомобила ще е невероятно спънат.Икономията няма да е кой знае каква,че да си струва.Привърженик сън на газифицирането,но на подходящ двигател с подходяща мощност.Не става на 2т.талига да и сложиш моторетка 1,6 и за капак да и боднеш газ.Сигурен съм,че повече гори от версията с 2,0.Там наистина си заслужава слагането на газ.Само да спомена,че с моята кола минавам 1200-1300 км с едно зареждане.Така,че тези 1000км са смешни да се ползват,като реклама.
  • #9
    0 rate up comment 5 rate down comment
    GM&japan ( преди 13 години )
    abe daca daca ne moje da ia sravniavate s bmw opel vw i dr ama pak ima6 li tolko pari pak 4e sia kupi6 naprimer v igrata sms za milioni ako vi predlagaha dacia a ne golf 6 dori togava niama6e da ima hora koito da se otkajat o neia
  • #8
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    dachia prahosmukachka s gazova uredba xixi :P
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ico ( преди 13 години )
    че този мотор не е ли 16v,мисля че слагаха по силен мотор на това купе,едва ли слагат K7M :),дачийката едно не и харесвам само,че крайното гърне е доста ниско и се вижда а ще ида за риба някаде ще дам назад и прас в някой камък или нещо друго,барем *** да има ли що ли,една витара с 2 врати и тя така,тез инженери спят ли,чак пък толкова излагане за едно гърне,всичко хубаво а накрая се наак...али.ако не бях дал толкова пари за моята кола бих си я взел тя ми излезе колкото половин дъстер.
  • #6
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Анонимен никъде не съм казал, че е на газ.ГТЕ и това е вярно, но моят двигтел не беше можен- около 70 коня мисля /и колата беше седан, не хечбек/.Просто си мисля, че при тези 2 резервоара, пробга трябва да е по- голям.В този ред на мисли- колко всъщност е автономията на Дъстер със съответният бензинов двигател?
  • #5
    5 rate up comment 13 rate down comment
    Benov ( преди 13 години )
    Няма лошо, но трябва да е много качесвтена уредбата-а те са скъпи.Така че по-добре за тези пари дизел.
  • #4
    3 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Kak 1,7Td (turbo diesel) si karal na gaz?