
Най-достъпният SUV на пазара стана още по-достъпен за употреба с LPG-версията си, която вече се предлага у нас. Duster вече може да бъде поръчван с LPG конфигурация и фабрично монтирана газова уредба на мястото на резервната гума със срок на гаранция 3 години или 100 000 км.
Без да претендира за невиждани технологии или скъпо струващи системи за пестене на гориво, Dacia Duster LPG отделя с 12% по-малко емисии на CO2 спрямо версията работеща само на бензин и има по-ниски стойности на отделяните NOx и твърди частици.
Освен това, двигателят на LPG версията, работи с 60% по-тихо от този на дизеловата модификация.
Dacia Duster LPG е екологична, но също така и икономична. Първият фактор за това е цената на самото гориво, която в момента е почти два пъти по-ниска от тази на бензина.
В същото време автомобилите работещи на LPG и бензин имат много висока автономия: Duster 1.6 LPG изминава близо 1000 километра с един резервоар бензин и един LPG.
LPG версиите на Dacia отговарят на строгите норми по отношение на безопасността на Европейския съюз. Резервоарът направен от стомана с висока устойчивост е оборудван с пет елемента за допълнително обезопасяване: клапан срещу връщане на гориво, мулти-клапан за лимитиране на пълненето на бутилката до 80%, ограничител на дебита, редуктор на налягането и предпазен клапан за спиране на горивото при инцидент. Самата система е производство на фирмата Landi Renzo.
LPG модификацията прибавя 1500 лева към цената на Duster, а самата система се предлага за Duster с 4х2 задвижване и 1.6-литров бензинов двигател.
За да се убедим лично в предимствата и евентуалните недостатъци на Duster 1.6 LPG, ще го вземем за тест в средата на следващият месец. Очаквайте подробно ревю.