Според немското списание Фокус, системата която изключва два от четирите цилиндъра на двигателя при ниски натоварвания, ще действа в диапазона между 1400 и 4000 об/мин. Така ще се подобри значително разхода на гориво.
Според производителите, системата ще намали разхода с 0.4 литра на 100 км.
Когато колата се движи в града със скорост до 50 км/час икономията е около 1 литър на 100 км.
При тази система преходът от един режим на работа към друг режим на работа на двигателя ще остава почти незабележим за водача. Системата няма да пречи на динамичните качества на автомобила.
Първият сериен автомобил при който ще се появи системата ще бъде новото поколение на Golf, след това ще я видим и при седмото поколение на Polo. След това системата ще се монтира и на другите марки влизащи в групата VW.
Сега система на спиране на част от цилиндрите се предлага само при големите двигатели с 8 цилиндъра, които се монтират на Audi S6, S7 и S8.