IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW ще спира цилиндри и при малките двигатели

Във Volkswagen работят върху система, която да изключва при възможност два от цилиндрите на бензиновия 1.4 TSI.

VW ще спира цилиндри и при малките двигатели
Според немското списание Фокус, системата която изключва два от четирите цилиндъра на двигателя при ниски натоварвания, ще действа в диапазона между 1400 и 4000 об/мин. Така ще се подобри значително разхода на гориво.
 
 
Според производителите, системата ще намали разхода с 0.4 литра на 100 км.
 
Когато колата се движи в града със скорост до 50 км/час икономията е около 1 литър на 100 км.
 
При тази система преходът от един режим на работа към друг режим на работа на двигателя ще остава почти незабележим за водача. Системата няма да пречи на динамичните качества на автомобила.
 
Първият сериен автомобил при който ще се появи системата ще бъде новото поколение на Golf, след това ще я видим и при  седмото поколение на Polo. След това системата ще се монтира и на другите марки влизащи в групата VW.
 
Сега система на спиране на част от цилиндрите се предлага само при големите двигатели с 8 цилиндъра, които се монтират на Audi S6, S7  и S8.
0 от 500
  • #18
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Този мотор при 170 кс не може да издържи 50 000 те ще му спират цилиндри . Поредния им провал за който не си признават . Чудя се до кога ще баламосват хората че са най добрата фирма . Но докато има балъци ще има и тарикати .
  • #17
    7 rate up comment 16 rate down comment
    до V-TEC ( преди 14 години )
    хахахахаха ти изби рибата хахахаха не знаеш ли че японец + технологии = манжда с грозде...
  • #16
    16 rate up comment 2 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Откъде ти хрумна, че тая технология има нещо общо с променливото газоразпределение? Иначе, такива мотори има отдавна - и при БМВ и при Ягуар...Само, че там не става въпрос за 4 цилиндрови мотори. Точно затова ми е интересно, как нещата ще са в действителност при работа само на 2 цилиндъра. Е, то много от българите имат подобен опит, при които которите им работят я на 1, я на 2 цилиндъра, но успяват да се движат някaк си :P
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    иван колев ( преди 14 години )
    Пинко,прочети малко за TSI двигателите!
  • #14
    7 rate up comment 8 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    Как се променя мисленето с годините - доскоро при разход 10-11 в града все тая ми беше дали ще падне с литър разхода или няма да падне. Само климатика да изключиш и готово. Но сега понеже 1 литър надолу си е 20%,вече било важно. А оскъпяването на конструкцията за колко време се изплаща? 5,10г.? Ако имам да дам 30хил.,че и отгоре за кола с тази "иновация" пука ми на цялата трътка дали ще ми гори 5 или 4/100,пък ако ще и 3.50 да струва горивото!
  • #13
    3 rate up comment 18 rate down comment
    V-TEC ( преди 14 години )
    Японците отдавна са го измислили, още 80-те години на миналия век инженерите на Хонда създават бензинов двигател V-TEC с променлива фаза на газоразпределението, в последствие и други се опитват - кои успешно кои не чак толкова. Ако не се лъжа дизеловия D-4D на Тойота също е с променлива фаза
  • #12
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    пръъъдльооо, вижте се пише с ж, а не с щ. *** ***!
  • #11
    13 rate up comment 11 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Ceko...бате и аз не съм голям експерт по ДВГта ама да ти кажа Ваген не откриват топлата вода и такъв двигател има от мнооого години казва се ХЕМИ и се монтира в много от продуктите на Крайслър :))) Така че няма какво да разработват той вече си и разработен:)) Но както винаги нацистката пропаганда във Ваген тече с пълна сила,и сега: "Вище ни колко сме иновативни".. хахах ;))
  • #10
    12 rate up comment 2 rate down comment
    БТК ( преди 14 години )
    "Ниски натоварвания и 4000 оборота" ....?!?!?!
  • #9
    12 rate up comment 2 rate down comment
    555 ( преди 14 години )
    До wenciНяма кой да ти откача буталото от коляновия вал.Най-вероятно компа ще управлява впръскването на гориво от дюзите-просто когато не е нужна мощност ще спира горивото на тези цилиндри.Износването ще е същото,още повече,че ще направят и алгоритъм,да редуват цилиндрите