IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Живот след смъртта - Намериха приложение на старите батерии

Батериите на хибридите и електромобилите ще захранват цели квартали с електричество.

Живот след смъртта - Намериха приложение на старите батерии

Какво ще се случи с батериите на електрическите и хибридни автомобили, когато жизненият им цикъл завърши? Не, те няма да бъдат складирани или унищожавани. Ще се използват за захранване на цели квартали с електричество.

Това заявиха производителите на две от най-популярните електрически возила - GM и Nissan. Според двете компании, след около 10 години, когато батериите на Chevrolet Volt и Nissan Leaf станат негодни за употреба в автомобилната индустрия, ще се използват като резервен източник на енергия.

33 комплекта батерии на Volt могат да захранят с електричество около 50 домакинства за период от четири часа, твърдят американците.

Те вече работят с компанията ABB Group, занимаваща се с рециклирането на батерии, която предлага негодните батерии да бъдат използвани и за съхранение на енергия от възобновяеми източници.

Nissan пък работи с компанията Toxco, която също се занимава с рециклиране на батерии. Tesla са стартирали работа с европейската Umicore, а от Fisker заявяват, че имат подготвен план за рециклирането на батериите на тяхната Karma, но все още преговарят с няколко компании за сътрудничество.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гунди ( преди 12 години )
    Ами една малка ел.кола харчи 12-20 kWh електроенеергия на 100 км. Ако средната скорост е 40 км/ч, значи разходът на час е 8-14 kWh. Това е поне 3 пъти повече от разходът на едно домакинство. Но какво означава 33 комплекта от Волт? 33 автомобила или 33 единици? И ако са единици, защо пише комплекта? А 33 автомобила за 4 часа...ми то по-добре да им драснем клечката и в котела. Повече енергия ще изкараме.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Прав си, но повечето учреждения и т.н. които се нуждаят си имат нормално генератори. Дали батериите ще са по- изгодни и по-полезни в случая?Ще могат ли да бъдат в постоянна готовност за използване, знаете, при болниците не могат да си позволят прекъсване на електрозахранването.Освен тов постоянната готовност няма ли да ги изтощи много по- бързо, отколкото колите, за които предварително са предназначени?
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    kiro666 ( преди 12 години )
    Тези батерии имат огромен капацитет. Когато той падне по 50% от началния батерията се изхвърля/заменя тъй като возията става нерентабилна. Рециклирането е възможно и сега, но е скъп процес. Очевидно по-евтино е тези батерии да се ползват докато могат макар и не в колите.До сега не сме имали нужда от UPS за домакинствата, но учреждения като болници биха могли да се сдобият с такива на ниска цена.Искрено се надявам да открият технология за съхранение на ел.енергия с по-висока ефективност.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Разбира се, хората си имат под ръка специалисти и учени, които за разлика от мен разбират.Но на мен все пак ми звучи повече като кампания за замазване на очите на недоволните.
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    Това за пробега- http://***.chevrolet.bgСледователно ел разхода на една такава кола е доста висок..., нещо не пасва...Значи очаква се, че тази батерия ще може да осигури електричество за средно 1,5 домакинства и то след рециклиране, т.е. с по- ниско КПД.Съжалявам ако ви досаждам, но не разбирам, затова и питам.
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 12 години )
    И пак не ми се вижда много логично.В смисъл и сега тези баерии не са много съвършени, КПДто все още е ниско, а в същото време се очаква след като падне още, да успеят /33 бройки/ да захранят ~50 домакинства за 4 часа..Може би неправилно поставям въпроса си, а може и да гледам от грешната страна. Но за колко време може да захрани едно домакинство 1 комплект батерии, нови?Осигуряват пробег на колата около 60км, следователно една кола гори повече ток от едно домакинство и то за под час...
  • #5
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ime, ще отговоря и на теб. Вероятно рециклираните батерии не ги слагат обратно на колите, защото вече ще са с намален капацитет. Не би искала да си купиш кола с 100км пробег и след като ти рециклират батерията пробега да падне на 50км и да неможеш да идеш вече до работа но остатъчния капацитет на батерията може да се ползва за други неща
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    zoom-zoom, какво прези на ABB да се занимават и с други неща. Ето виж тук http://***.theenergyreport.com/pub/na/7503не се сърди на Аутомедия все пак те само превеждат не ги пишат те тези неща.
  • #3
    4 rate up comment 1 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    компанията ABB Group, занимаваща се с рециклирането на батерии...automedia, sprete s bukvalniq prevod!tva e edna ot naaaaaai-ogromnite multinatinal industrialni grupirovki, ideq si nqmate s kvi 4udesa se zanimavat... ne sa EKOPAK! ;-)
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    eddie ( преди 12 години )
    o4akvah da vidq jelqznata devica