Lexus CT 200h беше отличен с престижните 5 звезди от Европейската Програма за Оценяване на Нови Автомобили Euro NCAP с общ резултат 83/100. Този резултат е много над минимума за постигане на 5 звезди и нарежда новия компактен Lexus сред най-безопасните автомобили в луксозния компактен сегмент.
Премиум возилото е оценявано по новата, още по-строга система на Euro NCAP от 2009 година. Тя, както вече знаете от страниците на АМ, е съставена от четири основни компонента за оценяване – безопасност за възрастни пътници, деца, пешеходци, както и един нов компонент – асистиращите системи за активна безопасност. Системите против наранявания и смекчаване на удара, като напомнянето за незакопчан колан, ESP, както и ограничителят на скоростта също се оценяват, а максималния резултат от 5 звезди с всяка година става все по-трудно постижим.
Lexus CT 200h е постигнал 94% за възрастни пътници, 84% за деца, 55% за пешеходци и 86% при системите за активна безопасност.
По отношение на категорията „Безопасност на възрастни пътници”, от Euro NCAP са изтъкнали, че CT 200h постига максимални точки при страничен удар. Euro NCAP също са отбелязали добрата защита, която осигуряват въздушните възглавници за коленете на водача и пътника до него, както и високата степен на зашита против камшичен удар.
Новият компактен луксозен модел постигна отличен резултат при удар отзад, тъй като седалките на CT 200h са оборудвани с второ поколение система на Lexus за намаляване на травмите от камшичен удар (WIL).
При тестовете за безопасност на деца, Lexus CT 200h получава добри оценки както при 18-месечните деца, така и при 3-годишните. В категорията „Безопасност за пешеходци”, предната броня защитава добре краката на пешеходците и получава максималните точки от Euro NCAP.
"Новият компактен луксозен модел на Lexus е единствения автомобил в своя клас, който е оборудван стандартно с осем въздушни възглавници, като две от тях осигуряват защита за коленете на водача и пътника до него. Те са проектирани така, че да се отворят в долната част на инструменталното табло и да предпазят водача от удар в кормилната колона, а пътника от удар в таблото пред него. Те също подпомагат намаляването на нараняванията в областта на гръдния кош и главата, като ограничават изместването на таза и завъртането на торса при силен удар", отбелязват от Euro NCAP.
Нашият тест на Lexus CT 200h


18