Според него именно това ще се случи, ако General Motors реши да обяви марката за продажба. Според агенция Bloomberg, американския концерн има намерение да извърши преструктуриране в Opel.
Според Винтеркорн, продажбата на Opel би била нещо нормално за GM, защото от 1999 година насам марката е загубила 14.5 милиарда долара.
Според някои аналитици обаче, ако американците продадат немската марка, те ще изгубят и немските технологии, които сега масово се използват от моделите на Chevrolet и Buick.
Според същите анализи, мнението на Винтеркорн за „китайско” бъдеше на Opel не са основателни, а по-скоро целят да се подиграят с GM.
От пресслужбата на VW веднага поясниха, че за продажбата на Opel е станало дума само защото такъв въпрос е бил поставен на Винтеркорн и неговото изявление не бива да се счита като съобщение, че Opel ще бъде продаван отново.
Както е известно през 2009 американците се опитаха да се освободят от Opel, Въпреки опитите да се оздрави фирмата, за миналата година загубите на Opel в Европа са за 1.8 милиарда долара.
В Opel обаче упорито работят за да намалят загубите и да станат печеливши отново, като само за 2010-2011 на пазара ще се появят 12 нови модела на марката.