IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

За 24 часа заявени 41 хиляди „е-мобила”

За 24 часа, фирмата „ё-АВТО" е получила 41 000 заявки за първия руски хибриден автомобил.

За 24 часа заявени 41 хиляди „е-мобила”
Информацията е от официалния сайт на руската фирма, а приемането на заявки започна от вчера, 16 май. Засега се предлагат три версии на хибридния автомобил – лекотоварен фургон, хечбек с пет врати и кросоувър.
 
 
Най-достъпната версия на хибридния автомобил има цена от 360 000 рубли (около 16 100 лева). В базисното оборудване на автомобила са включени климатик и cruise control, навигационна система ГЛОНАСС/GPS, система на дистанционно стартиране на двигателя, диодни фарове и мултимедийна система с интернет.
 
Най-скъпата версия е с предаване на движението към четирите колела, като разполага и с портативна електроцентрала с мощност 20 kW и изход за напрежение 220 волта, която ще може да захранва външни устройства. Цената на тази версия е 490 000 рубли (около 21 600 лева).
 
Всички „ё-мобили" ще са с хибридна система имаща мощност от 60 к.с., в която влизат роторен двигател и генератор произвеждащ електроенергия за зареждане на акумулаторите захранващи електродвигателите. Има и версия, която може да се задвижва с бензин и природен газ.
 
Според създателите на автомобила, бензиновият двигател ще има разход от 3.5 литра на 100 км. С един резервоар и заредени напълно акумулатори, фургонът и кросоувърът могат да изминат 700 км, а хечбекът 1100 км.
 
Серийното производство на хибридните „е-мобили” ще започне през втората половина на 2012 в завод край Санкт Петербург.








0 от 500
  • #38
    6 rate up comment 0 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Преди малко даваха репортаж по националната телевизия. Прохоров спомена, че има планове за производство на тия автомобили и в България. Освен това, олигархът ще се кандидатира и на изборите в Русия, като целта му е второ място след Путин. Путин пък от своя страна се качи в автомобилите му, но не стана ясно, дали ги запали ( как ли става това?)
  • #37
    3 rate up comment 9 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    меркел се сетила за електромобили. някой шефове на автомобилни фирми са я "навили" да им дава пари за разработки. но ако оставим това има много странни неща при братушките. ако е с кондензатори - няма проблем - аз мисля че за момента при тях има повече потенциал. но това шаси като на вартбург...хората одавна минаха на самоносеши каросерии а това е от преди 40г. и този странен роторен двигател - как па точно братушките решиха че е бъдещето?
  • #36
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    А обстановката и броят на присъстващите не ви ли прави впечатление?Или ви се струва нормално 20-тина журналисти в някакво малко хале на което дори част от стените не са с плоскости или реклами,а направо се вижда конструкцията да се обявява такова грандиозно събитие!!!Понамирисва яко на партенка,но само времето ще покаже дали съм прав.Иначе бих се радвал да се направи такъв евтин и икономичен автомобил достъпен за почти всеки.
  • #35
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Електро ( преди 14 години )
    Действително това не е Ванкелов двигател( може би поради факта ,че лиценза е притежание на Мазда). Явно и конвеционални батерии няма , а някакви супер кондензатори . Ако работи и на метан вече ще стане страшно. Като купе разбира се ще има руски почерк в направат ,ама това е бял кахър.
  • #34
    22 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не разбуран къв ви е проблема на всички келешчета, които обърнахте коментарите към разните му там "фили". Вместо да се радвате на напредъка в технологиите, независимо откъде идва вие седите и плюете... На мен по ниакъв начин не ми влияе откъде идва това, което ползвам, стига да ми върши работа и да е качествено. Дали ще бъде от Германия, САЩ, Русия или ако ще да го правят весели коали в Австралия. А и щом сте толкова отворени къв го дървите тука,а не произвеждате?Дебилните коментари не ги броим.
  • #33
    15 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 14 години )
    В заключение можем да ообщим, че такива хибриди с ефективни турбодизелови или защо не роторни двигатели имат бъдеще като едно междинно звено преди пълната електрификация и преди петролът да е станал непоносмо скъп.
  • #32
    21 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 14 години )
    Тука много се объркаха понятията, така както аз го виждам:1. Става въпрос за хибрид, при който двигателя работи като генератор и захранва ел. двигателя. Не търсете проблема с зарядни станции.2. ДВГ-то не е Ванкелов двигател, а нещо подобно на MYT.3. Ако всичко е реално ниската цена идва евентуално от въпросния ДВГ, който е доста малък (съответно ефективен), с малко компоненти и егло.4. Доказателство за 3 е масата на автомобила, около 700кг, сравнена с поне 900кг за съвременните минита.
  • #31
    4 rate up comment 2 rate down comment
    osp ( преди 14 години )
    А в бюджета на Русия ще има ли 2 млрд. евро, който да са предвидени за проучвания, развиване и налагане на електрически превозни средства
  • #30
    4 rate up comment 4 rate down comment
    osp ( преди 14 години )
    Германците имат проблеми с "характеристиките на батериите и изграждането на инфраструктурата за зареждането им", но явно за руските мужиците такива проблеми няма.
  • #29
    5 rate up comment 2 rate down comment
    за русофилистиците ( преди 14 години )
    Преди броени дни на своя сайт Меркел обяви, че големите предизвикателства пред развитието на електромобилите са свързани с подобряването на характеристиките на батериите и изграждането на инфраструктурата за зареждането им