IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota инвестира в безжично зарядно

В Toyota вече са решили, че бъдещите хибридни и електромобили ще се зареждат безжично.

Toyota инвестира в безжично зарядно
Японската фирма комбинира усилията си с WiTricity, компанията която разработва зареждане на акумулаторите от разстояние и без кабели. Сътрудничеството ще включва разработката на собствена технология на Toyota за безжично зареждане на акумулатори, като японците ще инвестират в WiTricity, за да помогнат в развойната дейност на фирмата.
 
 
Целта е да се разработи технология от WiTricity, подходяща за хибридите и електромобилите на японската фирма. Всъщност безжичното зареждане на акумулаторите не е нещо ново. Подобна технология предлага и фирмата Halo IPT.
 
Технологията на WiTricity, която е разработена съвместно с MIT (Масачузетския технологичен институт) обаче, ще бъде различна от тази използвана от Halo IPT, която е на относително простия принцип на магнитна индукция и работи от разстояние максимум няколко десетки сантиметра.
 
При технологията на WiTricity се използва принципа на магнитна резонация, като предавателят и приемащото енергията устройство са два магнитни осцилатора, като енергията може да се пренася и през няколко метра. При това двете устройства не трябва да бъдат в някакво специално положение един към друг и дори не е нужно да има пряка видимост между тях.
 
Магнитното поле между двете устройства може да преодолее и някои прегради. Технологията обаче има най-висока ефективност (над 95%) при относително кратки разстояния на пренос на енергия. Може да се пренасят от незначителни количества до няколко киловата енергия.
 
От Toyota искат да постигнат зареждане на автомобила при домашни условия, в гаража или на улицата пред дома, като устройството предаващо енергията ще бъде инсталирано на удобно място в домашни условия. Ако се постигне нещо подобно, това ще бъде доста голямо предимство за Toyotа спрямо конкуренцията.
 
0 от 500
  • #29
    3 rate up comment 8 rate down comment
    LEXUS ( преди 12 години )
    Качествен европейски автомобил ли чух? Къде са качествени на път за сервиза или на излизане от него? А?
  • #28
    3 rate up comment 8 rate down comment
    LEXUS ( преди 12 години )
    А всички тия немски статийки ги изкарвай на партийния конгрес на Фолксваген-клуба,защото според тия данни БМВ е доста загубена и допотопна фирма всравнение със смешните Фолксваген,които допреди година тракаха с допотопната помпа-дюза и вкараха Комън-рейл 10 години след останалите,а от иновативност 2.0дизелите са серийно с пукащи глави,които не се покриват от Фолксваген, нито разбиващите се помпи-дюзи!Фолксваген нямат един иновативен модел!Имат само тракащи, замърсяващи дизели 10 год.след другите
  • #27
    3 rate up comment 8 rate down comment
    LEXUS ( преди 12 години )
    Тъпоумен тийнейджър,ти точно не ми казвай младежо,а се върни и мини наново 9-ти клас!Не пускай статии, писани от немци за немци, правени от немски институт и от немски автор!Защо не е написал колко патента има Тойота само за Приус?!Защото Тойота е въвела много повече иновации от допотопните Фолксваген и Мерцедес.Дори БМВ,което е след тях,е въвело повече иновации от Фолксваген и мерцедес.Това е сигурно и се вижда с просто око от предложенията в гамата им.При Тойота е очевадно,че са най-иновативни
  • #26
    8 rate up comment 4 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    Младежо, има още много да се учиш, както няколко пъти съм ти подсказвал подбирай си източниците на информация. Продължавай да учиш усилено и да работиш още повече и някой хубав ден слънцето може и да те огрее и тебе, и ти да се качиш на качествен европейски автомобил. Пожелавам ти приятен и усмихнат ден
  • #25
    8 rate up comment 4 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    Надпреварата за автомобилен прогрес е доминирана от немските компании. Както и преди една година, Volkswagen води с голяма преднина. Концернът от Волфсбург е отчел 128 иновации. На второ място е Daimler с 64 иновации, година по-рано щутгартци бяха едва на 4-о място. Мюнхенският конглокент BMW се покачва с едно стъпало нагоре до четвъртото място.Чувствително наваксали са два други производителя американският концерн General Motors (GM), благодарение на двете си дъщерни компании Opel и Chevrolet, заема трето място, след като преди година е бил а шесто място. General Motors показва най-голяма динамика", отчита Брацел в резюмето си.За това най-голям принос има електроавтомобилът Volt, който в Германия се продава като Opel Ampera. Особено германската дъщерна фирма Opel показва добър прогрес, що се отнася до намаляване на разхода на двигателите. До този момент компанията от Рюселхайм винаги беше зад Volkswagen.Чувствително подобрение има и при Hyundai. Корейците, един от най-големите конглокенти на Volkswagen, са се покачили от 9-о на пето място. За един производител на големи обеми това е забележителен успех, казва професорът. Hyundai ще налага засилено премийният сегмент, където иновациите са особено важни.Най-голям губещ според изследването е японският концерн Toyota. През 2009 г. той бе на второ място след Volkswagen, сега обаче японците са се срутили до осмо място. Това е най-слабият резултат сред глобалните концерни спрямо предходен период откакто се изготвя класацията (2004 г.). Обяснението му: В случая с Toyota има няколко допълнителни фактора японците трябваше да се фокусират повече върху качеството и продукцията, отколкото върху иновациите.
  • #24
    8 rate up comment 5 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    Ясно в япония качествения инженеринг се измерва с МНОГОМИЛИОННИ сервизни акции. Докато японския инженеринг открива топлата вода /хибриди и безжичен пренос/, иконите на автоиндустрията предлагат вече водородно задвижване
  • #23
    4 rate up comment 8 rate down comment
    LEXUS ( преди 12 години )
    Мафиа, защо Япония произвежда хибриди, и то най-добрите, защо Тойота е най-скъпата автомобилна марка, защо Япония има по-силна икономика от германия и защо японските коли са по-здрави и по-високотехнологични. Защо роботи правят японците , а не германците, защо японците произвеждат супер-модерни хибриди с безжично зареждане,а германците произвеждат тракащи, замърсяващи едновековни дизелчета. Япония води по всички качествени показатели на Германия, главно с инженерИНГ! Хаха
  • #22
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    БИЛА е втора. Десетилетията стагнация и липсата на качествено развитие доведоха до масово затваряне на морално остарелите ядрени реактори в наши дни. Не е случаен фактът, че японските компании с перспективи за развитие имат активно взаимодействие с европейски изследователи и европейски инженеринг
  • #21
    5 rate up comment 9 rate down comment
    razbira4 ( преди 12 години )
    ''moralno ostareli'' praktiki za 2-rata nai-golyama ikonomika v sveta??!! ti si lud za vruzvane !
  • #20
    9 rate up comment 5 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 12 години )
    Къде намираш това достойнство, в лъжите и измамите на японските 'корпорации' или може би в морално остарелите индустриални практики и инженеринг. О да сетих се къде го намираш това достойнство в ритуалните самоубийства.