IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Представиха две китайско-български коли

Great Wall Hover и Steed се разкриха на писта Велико Търново.

Представиха две китайско-български коли

Два от автомобилите, които компанията Литекс Моторс ще произвежда край гр. Ловеч, бяха предпремиерно показани на провелия се през почивните дни Първи кръг на Български шампионат на затворен маршрут Писта Литекс Велико Търново.

Автомобилите Great Wall Hover и Steed на компанията бяха използвани за официални автомобили на състезанието.

Двата модела предизвикаха сериозен интерес сред публиката на автомобилното състезание, а от компанията разкриха техническите характеристики на возилата.

Цените им все още се пазят в тайна, но от Great Wall подчертаха, че автомобилите им ще "предложат на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене".

Hover:

Дължина: 4649 мм
Широчина: 1810 мм
Височина: 1745 мм
Междуосие: 2700 мм
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 810-2074 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигател

Бензинов редови 4 цилиндров, 2,4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с. 
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Максимална скорост на движение 171 км/ч.

Steed:

Дължина: 5040 мм
Широчина: 1800 мм  
Височина: 1730 мм
Междуосие: 3050 мм   
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 1000 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигатели

Бензинов редови 4 цилиндров, 2.4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с.
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Трансмисия - 5 степенна.

Дизелов редови 4 цилиндров common-rail, 2.0 литров с турбо-компресор с променлива геометрия.
Мощност 150к.с. 
Максимален въртящ момент 310 Нм
Трансмисия - 6 степенна.

Както вече знаете строежът на завода,  където ще се произвеждат моделите на китайската марка Great Wall, е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

0 от 500
  • #32
    10 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Браво за инициативата, ама тия китайци ме учудват. 2.4 литров мотор със скромните 136 коня е направо подигравка. Сегашните конглокенти дават по 170-180 коня и нагоре без турбо - за справка jeep compass или patriot 2.4л са с по 172 к.с. Явно в началото ще е слаба работа, но дано в бъдеще поне малко да станат модерни...
  • #31
    86 rate up comment 7 rate down comment
    НЕКА ! ( преди 14 години )
    ВСЕКИ ДЪЛЪГ ПЪТ СИ ИМА ПЪРВАТА КРАЧКА - ДАНО БЪЛГАРИЯ ! ВЪЗКРЪСНЕ !!! БРАВО !
  • #30
    9 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    какви работни места сънувате там ще работят 5-6 специалисти механици да не мислите че ще вземат работници за зглобяване на колите всичко това се извършва от роботи Гриша ганчев не ще се набута да отваря работни места.
  • #29
    11 rate up comment 20 rate down comment
    187 ( преди 14 години )
    разликата между японския и китайския бензинов двигател май беше, че блока на китайците е от алуминий, а на японците железен.някак си не ми се връзва китайците да са по - умни от японците и това е което ме притеснява
  • #28
    12 rate up comment 22 rate down comment
    187 ( преди 14 години )
    наскоро си направих труда да се поровя в нета, двигателите им са си китайски. базирани са на мицибуши (;)) - бензиновия, дизелите им мисля, че са от тойота, но може и да греша. двигателите наистина не са нищо особено, но не само защото са стари, а защото това (поне би трябвало) са тежки автомобили. не става въпрос само за издържливост, става въпрос и за въртящ момент. както и да е, не ми хареса това, че китайците са си правили съчинение по картинка на базата на японските мотори.
  • #27
    72 rate up comment 6 rate down comment
    1 ( преди 14 години )
    По-добре от нищо. Ако ще и косачки за сено да правим, това са работни места и задвижване на икономиката. По ли е добре, тук да идват само някакви крадливи инвеститори като E-ON или Чес например? Или пък ония евреи, дето купиха авиокомпания "Балкан" без пари,а след това дори осъдиха държавата и си върнаха парите, че и отгоре? А може би Джам шише в Шумен ( май там беше) прокопсаха? Идват тука, издояват ни и си заминават с огромна печалба. Надявам се поне китайците да са съвестни.
  • #26
    32 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    абе защо не пише за разход на гориво на 100 км ?????
  • #25
    19 rate up comment 4 rate down comment
    СТАВА СТРАШНО ЗА ( преди 14 години )
    останалите вносители на автомобили !40 - 50 % ПЕЧАЛБА ?!?!....може , но в другия живот
  • #24
    22 rate up comment 5 rate down comment
    anonimens ( преди 14 години )
    do chichoicho: ami karai si Bentlito togava...nqmat ugodiq tiq sarbo*azi
  • #23
    77 rate up comment 0 rate down comment
    rotman ( преди 14 години )
    Като цяло опитите да се направи автомобилостроене в България са се проваляли по една или друга причина. Да се надяваме, че този път маркетинга на китайците ще успешен, а ние сме просто един троянски кон в двора на Европа, защото колите само ще се асемблират в България. Ако в бъдеще започне производство на различни компоненти у нас, това би било голяма инжекция за българската икономика.