IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Представиха две китайско-български коли

Great Wall Hover и Steed се разкриха на писта Велико Търново.

Представиха две китайско-български коли

Два от автомобилите, които компанията Литекс Моторс ще произвежда край гр. Ловеч, бяха предпремиерно показани на провелия се през почивните дни Първи кръг на Български шампионат на затворен маршрут Писта Литекс Велико Търново.

Автомобилите Great Wall Hover и Steed на компанията бяха използвани за официални автомобили на състезанието.

Двата модела предизвикаха сериозен интерес сред публиката на автомобилното състезание, а от компанията разкриха техническите характеристики на возилата.

Цените им все още се пазят в тайна, но от Great Wall подчертаха, че автомобилите им ще "предложат на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене".

Hover:

Дължина: 4649 мм
Широчина: 1810 мм
Височина: 1745 мм
Междуосие: 2700 мм
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 810-2074 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигател

Бензинов редови 4 цилиндров, 2,4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с. 
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Максимална скорост на движение 171 км/ч.

Steed:

Дължина: 5040 мм
Широчина: 1800 мм  
Височина: 1730 мм
Междуосие: 3050 мм   
Мин. пътен просвет: 194 мм
Преден/заден ъгъл на заход: 30/24°
Обем на багажника: 1000 л.
Обем на резервоара: 70 л.

Двигатели

Бензинов редови 4 цилиндров, 2.4 литров, с два горни разпределителни вала и електронно управление на запалването.
Мощност 136 к.с.
Максимален въртящ момент 200 Нм.
Трансмисия - 5 степенна.

Дизелов редови 4 цилиндров common-rail, 2.0 литров с турбо-компресор с променлива геометрия.
Мощност 150к.с. 
Максимален въртящ момент 310 Нм
Трансмисия - 6 степенна.

Както вече знаете строежът на завода,  където ще се произвеждат моделите на китайската марка Great Wall, е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Заводът ще стартира с производството на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed.

Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвеждат у нас са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания, твърдят производителите.

0 от 500
  • #82
    6 rate up comment 1 rate down comment
    АЗ ( преди 13 години )
    И АЗ мисля, че основното достоинство на автомобилите е производството им в БГ. С 200 нови работни места Литекс ще помогне на някои. Относно парите за които си мислите че ще са завъртят и изчезнат, опитайте се и вие парите са като вестници, просто трябва да знаеш каде да се абонираш ;)
  • #81
    7 rate up comment 1 rate down comment
    трезвомислещ ( преди 13 години )
    но ако нещата потръгнат, виждам българия като глава на октопод, който ще налази цяла евроопа, а ние само можем да спечелим от това.вижте само колко хиляди дачии има у нас и какво представляват и тогава плюйте
  • #80
    6 rate up comment 1 rate down comment
    трезвомислещ ( преди 13 години )
    Евда ли някой от вас има представа в китай за каква мащабност става дума?че там селата са колкото софия, а градовете им са по големи от българия по население.98% от хай так елементите се правят в китай.махнете си капака на компа и вижте какво пише на всеки чарк. някой да се е оплакал?независимата китайска автомобилна индустрия от бая време се ослушва ка да стъпи на европейския пазар, без да бъде съдирана от от мита.големите компании със своето лоби ще съсипят оп проверки ловешкия завод.
  • #79
    31 rate up comment 1 rate down comment
    БВП ( преди 13 години )
    Не ми се изпада в безсмислени спорове "***" - "не е ***", само едно има значение, че тези коли ще се правят в България. Тоес да видим плюсовете: нов завод, работници, заплати, инфрастуктурно развитие на района в които се произвеждат, покачване БПВ на държавата. Не знам аз си мисля от гледана точка на обикновен българин ама само пюсове виждам и ще се моля тези коли да са успешни и да се продават добре все пак хранят български семейства - нали?
  • #78
    2 rate up comment 8 rate down comment
    vel_co ( преди 13 години )
    Пак се готви някаква игра,според мен. Едни пари ще се завъртят,изперат или каквото и да е там. И пак в България няма да има успешно автопроизводство.
  • #77
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Batkov ( преди 13 години )
    Абе, всички които защитавате ваалията ли сте неграмотни като него?
  • #76
    35 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Само едно да кажа на тея които само плюят. Ас бих се гордял дори и с една карфица ако тя е произведена в БГ. България е на над 1300 години благодарение на хора като Гриша Ганчев и въпреки нихилистите и такива хора които само могат да критикуват но не са направили нищо в живота си. Успех на булгарския автомобил !
  • #75
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Кучето ( преди 13 години )
    Кой е прав времето ще покаже!Като начало искам да споделя,че имах възможността да влезна и тествам "автомобилите".Първото впечетление от "автомобил" на 6 месеца е много некачествен интериор и раздраната седалка по шевовете покрита с възглавничка.Арматурното табло и корите на вретите са изработени от пласмаса която беше деформирана за краткото време на експлоатация и силно напомня на тази от Москвич.Двигателя мудно тегли машината скоростите се превключват трудно с голям ход на лоста.
  • #74
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Karutsar ( преди 13 години )
    Тези които се гордеят и се радват ,че България става срана където ще се произвеждат леки коли да си спомнят за произведените коли Роувър.Те се произвеждаха във Варна или по точно само започнаха да се произвеждат и толкова.Започването и приключването на производството почти се случиха по едно и също време.Някой спомня ли си за това автомобилостроене в България?За тези китайски *** след 10 години много трудно ще си спомните защото само след едно година от откриването заводът вече ще е затворен
  • #73
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Dо Учтивият Лос: ( преди 13 години )
    ДТези "корейски ***" както ги наричаш ще са на първо място след 10 години а ти си карай немските тенекий на 20 години и се радвай че дори можеш да караш такива!!! Нещасник..