Преди 20 години, на 30 април 1991, бе произведен последният автомобил от станалата вече легендарна марка Trabant.
Народният автомобил трябваше да осъществи масова моторизация на ГДР. Това се случи и любимият „траби” завоюва и допълнителни източни територии в много други страни в Европа.
Колата стана популярна защото имаше изключително лесна поддръжка, евтини резервни части, а за тези които не си спомнят да припомним, че в началото този автомобил се продаваше заедно с......резервен двигател.
Каросерията беше неръждаема, защото се правеше от панели от синтетична смола, подсилена от отпадъчни влакна. Метален беше само носещият скелет на автомобила. Двигателят беше двутактов с мощност 26 к.с., като ускоряваше до 100 км/час за 21 секунди. Максималната му скорост беше 112 км/час.
За 34 години през които този модел се произвежда си извоюва легендарно име. Навсякъде където се продава, автомобилът си е извоювал многобройни поддръжници, като клубове на марката съществуват и днес.
Появяват се редица информации за възраждането на модела, показани бяха и концепции, но дотук. Дали някога ще се появи истински наследник на Trabant?