IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lancia Delta и Citroen DS5 в луксозния среден клас

В сегмента на средната (ниската средна) класа Fiat и PSA предлагат свои интересни представители.

Lancia Delta и Citroen DS5 в луксозния среден клас
Всъщност Lancia Delta стана основател на тази нова категория хечбек в луксозно изпълнение и премиум оборудване. Идеята беше разработена първоначално от Opel при Signum, но Lancia успя да доведе изпълнението до край с новата Delta.
 
 
Сега в този сегмент идва и Citroën със своя DS5, който доразвива още по-нататък идеята за луксозен хечбек в средния клас. Засега в сегмента са само моделите на Fiat и Citroen, но тук не след дълго се очаква и BMW 1 Gran Turismo, a подобни модели със сигурност ще пуснат и Mercedes и Audi.
 
 
По размери новият Citroen DS5 е по-голям от Delta, но разликите не са големи. Моделът на Citroën има дължина 4530 мм, това е с 10 мм повече от Lancia Delta. Подобна е и разликата в разстоянието между осите, което е по-голямо при DS5 с 27 мм. По-голяма е разликата в широчината, където DS5 е по-широк с 53 мм в сравнение с Lancia Delta. Citroën е също и по-нисък с 30 мм в сравнение с модела на Lancia.
 
 
 
               Citroen DS5      Lancia Delta
Дължина      4530                 4520
Широчина     1850                1797
Височина      1508                 1538
Междуосие    2727                 2700
 
 
 
Както е известно, Lancia Delta използва удължена версия на платформата на Fiat Bravo/Stilo, а разстоянието между осите на Delta e със 100 мм по-голямо от моделите на Fiat. Citroën DS5 има обща платформа с C4 Picasso, както всички компактни модели на групата PSA.
 
 
Двата модела са с напречно разположен отпред двигател, като движението се предава към предните колела. Окачването отпред и при Delta и при DS5 е тип McPherson. Изключение прави хибридната версия Citroën DS5 HYbrid4, която е със задвижване 4x4, като задните колела се задвижват от електромотор с мощност 27kW, а задното окачване при хибрида е многораменно.
 
 
Стандартната трансмисия и при двата модела е механична с 6 степени. ПриLanciа се предлагат също и автомат Sportonic (производство на Aisin), както и роботизирана скоростна кутия. При Citroën DS5 се предлага подобен избор, като при някои версии може да се поръча автомат, а при хибрида и роботизирана скоростна кутия.
 
 
Двигателите и на двата модела са турбо. Бензиновят при Citroën е THP със система за директно впръскване на горивото, с обем 1.6 литра. Предлага се в две версии на мощност - 115 и 147 kW. При Lancia се монтира 1.4 TurboJet с мощност 88 kW, 1.4 Turbo MultiAir с мощност 103 kW, както и 1.8 Di TurboJet със система за директно впръскване на горивото и мощност 147 kW.
 
 
Дизеловите двигатели при модела на Citorën са представени от 1.6 e-HDi 110 (със система stop/start и мощност 82 kW) и 2,0 HDi с мощност 121 kW. Срещу тях от Lancia противопоставят 1.6 MultiJet с мощност 88, a отскоро и 77 kW, както и 2.0 MultiJet 120 kW. Най-силната версия при Citroën е HYbrid4, а при Lancia 1.9 Twinturbo MultiJet.
 
 
 
0 от 500
  • #7
    16 rate up comment 3 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    Ами щом държи цена един автомобил и то не продиктувано от спекула, то значи автомобилът си заслужава парите, това исках да кажа.Пък и не съм чул за дефекти по тях до сега. Аз бих я купил да и това че не падат цените не кефи, но не ме и питат :D Просто ако си я виждал на живо и карал , няма как да не ти хареса или поне не познавам такъв човек, въпреки че я карах със заклет фен на Honda и той каза, да приятна е и тн. Въпрос на вкус е но си личи от всякъде ,че е едно ниво над другите :)Пипната е.
  • #6
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Какво искаш да кажеш с това, че цената не пада 3 години? Че то има ли кой да я купува, че и цената да пада?
  • #5
    19 rate up comment 4 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    Lancia ot 34 000 до 49 000 ако не ме лъже паметта с адаптивно окачване паркинг системата и всичките други глезотий. Ситроена ме мързи да погледна, но предполагам е по скъп съдейки по цените на DS3 , а и е по нов модел Делтата е 2008 все пак :) И двете са готини, но бих взел делтата. 2008 са деигателите , а отговарят на сегашните нови на ситроен :) Пък и съм пристрастен ако трябва да съм честен , въпрос на вкус :) Но е показателно ,че от 3години цената 2ра ръка на делтата не пада грам ! Nice а?:)
  • #4
    21 rate up comment 3 rate down comment
    reventon ( преди 14 години )
    ds5-ka e unikalen..
  • #3
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Хубави коли,но за цените нищо не разбрах.Някой нещо да каже по въпроса!
  • #2
    20 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ситроена е страхотно направе.Наистина красота.Ланчата обаче никак не ми допада.Отвън изглежда архаично,а вътре е пълна скука.Задницата е направо отблъскваща.Тази дизайнерска линия от последните години е крайно време да е сменят.На болшинството не им допада.
  • #1
    38 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Krasota