IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lancia Delta и Citroen DS5 в луксозния среден клас

В сегмента на средната (ниската средна) класа Fiat и PSA предлагат свои интересни представители.

Lancia Delta и Citroen DS5 в луксозния среден клас
Всъщност Lancia Delta стана основател на тази нова категория хечбек в луксозно изпълнение и премиум оборудване. Идеята беше разработена първоначално от Opel при Signum, но Lancia успя да доведе изпълнението до край с новата Delta.
 
 
Сега в този сегмент идва и Citroën със своя DS5, който доразвива още по-нататък идеята за луксозен хечбек в средния клас. Засега в сегмента са само моделите на Fiat и Citroen, но тук не след дълго се очаква и BMW 1 Gran Turismo, a подобни модели със сигурност ще пуснат и Mercedes и Audi.
 
 
По размери новият Citroen DS5 е по-голям от Delta, но разликите не са големи. Моделът на Citroën има дължина 4530 мм, това е с 10 мм повече от Lancia Delta. Подобна е и разликата в разстоянието между осите, което е по-голямо при DS5 с 27 мм. По-голяма е разликата в широчината, където DS5 е по-широк с 53 мм в сравнение с Lancia Delta. Citroën е също и по-нисък с 30 мм в сравнение с модела на Lancia.
 
 
 
               Citroen DS5      Lancia Delta
Дължина      4530                 4520
Широчина     1850                1797
Височина      1508                 1538
Междуосие    2727                 2700
 
 
 
Както е известно, Lancia Delta използва удължена версия на платформата на Fiat Bravo/Stilo, а разстоянието между осите на Delta e със 100 мм по-голямо от моделите на Fiat. Citroën DS5 има обща платформа с C4 Picasso, както всички компактни модели на групата PSA.
 
 
Двата модела са с напречно разположен отпред двигател, като движението се предава към предните колела. Окачването отпред и при Delta и при DS5 е тип McPherson. Изключение прави хибридната версия Citroën DS5 HYbrid4, която е със задвижване 4x4, като задните колела се задвижват от електромотор с мощност 27kW, а задното окачване при хибрида е многораменно.
 
 
Стандартната трансмисия и при двата модела е механична с 6 степени. ПриLanciа се предлагат също и автомат Sportonic (производство на Aisin), както и роботизирана скоростна кутия. При Citroën DS5 се предлага подобен избор, като при някои версии може да се поръча автомат, а при хибрида и роботизирана скоростна кутия.
 
 
Двигателите и на двата модела са турбо. Бензиновят при Citroën е THP със система за директно впръскване на горивото, с обем 1.6 литра. Предлага се в две версии на мощност - 115 и 147 kW. При Lancia се монтира 1.4 TurboJet с мощност 88 kW, 1.4 Turbo MultiAir с мощност 103 kW, както и 1.8 Di TurboJet със система за директно впръскване на горивото и мощност 147 kW.
 
 
Дизеловите двигатели при модела на Citorën са представени от 1.6 e-HDi 110 (със система stop/start и мощност 82 kW) и 2,0 HDi с мощност 121 kW. Срещу тях от Lancia противопоставят 1.6 MultiJet с мощност 88, a отскоро и 77 kW, както и 2.0 MultiJet 120 kW. Най-силната версия при Citroën е HYbrid4, а при Lancia 1.9 Twinturbo MultiJet.
 
 
 
0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Citroen weeeee ( преди 14 години )
    tezi dve koli izob6to ne sa v edin klas. DS5 e premium model na C5 , ako se pogledne taka Delta e pod klasa na C5 da ne govorim za DS5 !!
  • #16
    6 rate up comment 4 rate down comment
    eddie ( преди 14 години )
    Пу за мен Ланчията :)
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    dd ( преди 14 години )
    Делтата е хипопотам, нищо не е останало от рали-корените и
  • #14
    15 rate up comment 1 rate down comment
    vinegar ( преди 14 години )
    Уникално красива Ланчия, но все пак и дизайнерите на Ситроен не спят. Уникални като дизайн.
  • #13
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Lanciata e v pyti po- krasiva ot toq Citroen.
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Анонимка последният защо говориш глупости !!Поради изгодните си цени привлекателният си дизайн и относително добрата изработка италианките са едни от най-купуваните коли 2ра рака в БГ :))
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    :) ( преди 14 години )
    Lancia? Със Ситроен хехе, доста добре са го направили Ситроена, но на живо ще бъде по хубав защото това е компютърна разработка!!!
  • #10
    2 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Каква цена държала Алфата? Алфа Ромео вероятно е най-малко търсения автомобил в България. А самия факт, че като чукна в мобиле бг за Алфа след 2008г излязоха две Алфи Милито и то без снимки, вероятно собствениците не са искали да разочароват потенциалните купувачи със снимки. С две думи, предлагане на Алфа Ромео и търсене в България почти нулево. Такава кола не може да държи цена, просто защото никой няма да ти я купи. Автотърговците отдавна са го разбрали и не внасят.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това са коли от D сегмент, което е ВИСОКА, а не ниска средна класа, както сте написали.
  • #8
    12 rate up comment 1 rate down comment
    MaXx^GaBbEr ( преди 14 години )
    М/у другото ,цената на колата пада обикновено когато няма кой да я купи ,а не обратното :) Но пак казвам всичко е до вкус . :)