Всъщност Lancia Delta стана основател на тази нова категория хечбек в луксозно изпълнение и премиум оборудване. Идеята беше разработена първоначално от Opel при Signum, но Lancia успя да доведе изпълнението до край с новата Delta.
.jpg)
Сега в този сегмент идва и Citroën със своя DS5, който доразвива още по-нататък идеята за луксозен хечбек в средния клас. Засега в сегмента са само моделите на Fiat и Citroen, но тук не след дълго се очаква и BMW 1 Gran Turismo, a подобни модели със сигурност ще пуснат и Mercedes и Audi.
.jpg)
По размери новият Citroen DS5 е по-голям от Delta, но разликите не са големи. Моделът на Citroën има дължина 4530 мм, това е с 10 мм повече от Lancia Delta. Подобна е и разликата в разстоянието между осите, което е по-голямо при DS5 с 27 мм. По-голяма е разликата в широчината, където DS5 е по-широк с 53 мм в сравнение с Lancia Delta. Citroën е също и по-нисък с 30 мм в сравнение с модела на Lancia.
.jpg)
Citroen DS5 Lancia Delta
Дължина 4530 4520
Широчина 1850 1797
Височина 1508 1538
Междуосие 2727 2700
.jpg)
Както е известно, Lancia Delta използва удължена версия на платформата на Fiat Bravo/Stilo, а разстоянието между осите на Delta e със 100 мм по-голямо от моделите на Fiat. Citroën DS5 има обща платформа с C4 Picasso, както всички компактни модели на групата PSA.
.jpg)
Двата модела са с напречно разположен отпред двигател, като движението се предава към предните колела. Окачването отпред и при Delta и при DS5 е тип McPherson. Изключение прави хибридната версия Citroën DS5 HYbrid4, която е със задвижване 4x4, като задните колела се задвижват от електромотор с мощност 27kW, а задното окачване при хибрида е многораменно.
.jpg)
Стандартната трансмисия и при двата модела е механична с 6 степени. ПриLanciа се предлагат също и автомат Sportonic (производство на Aisin), както и роботизирана скоростна кутия. При Citroën DS5 се предлага подобен избор, като при някои версии може да се поръча автомат, а при хибрида и роботизирана скоростна кутия.
.jpg)
Двигателите и на двата модела са турбо. Бензиновят при Citroën е THP със система за директно впръскване на горивото, с обем 1.6 литра. Предлага се в две версии на мощност - 115 и 147 kW. При Lancia се монтира 1.4 TurboJet с мощност 88 kW, 1.4 Turbo MultiAir с мощност 103 kW, както и 1.8 Di TurboJet със система за директно впръскване на горивото и мощност 147 kW.
.jpg)
Дизеловите двигатели при модела на Citorën са представени от 1.6 e-HDi 110 (със система stop/start и мощност 82 kW) и 2,0 HDi с мощност 121 kW. Срещу тях от Lancia противопоставят 1.6 MultiJet с мощност 88, a отскоро и 77 kW, както и 2.0 MultiJet 120 kW. Най-силната версия при Citroën е HYbrid4, а при Lancia 1.9 Twinturbo MultiJet.

.jpg)


4