Двигателят е от така нареченото семейство „The new BMW EfficientDynamics Engine family”. Новият трицилиндров двигател ще има работен обем от 1.5 литра, като всички бъдещи двигатели на BMW ще бъдат с обем от 500 см3 на един цилиндър.

Той ще бъде с новата система на променливо газоразпределение Valvetronic, ще има директно впръскване на горивото под особено високо налягане и ще има една турбина, но с два вида лопатки.
След двигателят с три цилиндъра ще бъде пуснат и двигател с обем 2.0 литра и 4 цилиндъра, съставен от същите модулни елементи.
Новият двигател с три цилиндъра може да се монтира на различни платформи, което дава възможност да се монтира на новото поколение на Mini и на бъдещия автомобил с предно предаване на BMW.

Бъдещият четирицилиндров двигател също ще може да се монтира на Mini. Източници от BMW заявяват, че все още няма решение за монтиране на трицилиндровия двигател на следващото поколение на 3-Series, но прогнозите са, че това няма да се случи.
Разходите за адаптиране на двигателя за надлъжно монтиране и очакваното неодобрение на потребителите за монтиране на толкова малък двигател на относително голям автомобил, са главните причини този двигател да бъде предвиждан само за монтаж на бъдещия модел с предно предаване.


2