IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първите електромобили тръгнаха из София

Електрическите коли слязоха от страниците на автомобилните изданията и тръгнаха по пътищата на България.

Първите електромобили тръгнаха из София

Първите собственици на 100% електрически (серийни) коли в България получиха ключовете за возилата си днес.

Това се случи на официална церемония, в присъствието на Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община. Трайчо Трайков, Министър на икономиката, енергетиката и туризма, и Стоян Желев, изпълнителен директор на София Франс Ауто.

Собствениците им са фирми, които за сега са основните клиенти на този тип автомобили, заради високата цена, на която се предлагат.

Цената обаче ще пада, защото производството им ще расте, търсенето също. Дотогава можем да разчитаме на облекчения от държавата, за да можем да караме безвредни коли и да дишаме чист въздух, дори в задръстванията...

Напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии - Peugeot iOn (Citroen C-zero и Mitsubishi MiEV) се задвижва от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, бързото зареждане на 80% отнема 30 мин, а това на 50% - 15 мин.

Автомобилът е предимно градски. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Още за Peugeot iOn, Citroen C-zero и Mitsubishi MiEV.

0 от 500
  • #13
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Teq koli za kato GSM-zarejda6 ,zarejda6 ,no bateriqta zapo4va vse po -barzi4ko da pada ,taka ,4e trqbva da se misli i v taq nasoka
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    AK ( преди 14 години )
    Интересно ми е колко е данък-а за такава кола, ако за нова кола в българия с 105 к.с. от 1.2 двигател е около 300 лева, сигурно тая количка по закон попада под тролейбус.
  • #11
    22 rate up comment 1 rate down comment
    134 ( преди 14 години )
    то и преди 15 години мобилните телефони бяха скъпи и не всеки можеше да си ги позволи.това е бадещето
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Веско, що не си лягаш, като ти е тъпо?! Ако ще казваш нещо, кажи! Ама, ако нямаш какво да правиш, поиграй си с малкия Веско и отивай да спиш.
  • #9
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Веско ( преди 14 години )
    Изключително *** коментари хахахаха :)Някой нещо избива ...Някой копае въглища ...Някой точи промишлен ток :)Не се напъвайте от много мислене боли глава :)
  • #8
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Vlado ( преди 14 години )
    Tova e kola koqto struva kolko novo a4,bmw 3 ,ili mercedes Cza 60 bona est 4e shte si kupish premium kola a ne kola s voziq na smart :)
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Achtung_el ( преди 14 години )
    ами не е нужно да се използват зарядни станции, както и при нисан leaf към колата се предлага специално устройство с което можеш да си я зареждаш в гаража на 220В, така нареченото бързо зареждане май всъщност си е изискване за обикновен трифазен на 380В. положението в САЩ и япония е по зле, тъй като са на 110В :-) разхода по най-прости сметки: батерия 16.5КВх за 150 км или приблизително да кажем 12КВх за 100км, умножено по 18 стотинки да кажем е равно на 2.20 лева, тоест за 100км ти излиза все едно зареждаш под литър бензин :-) ако небеше стряскащата цена и бавното зареждане..........след 1-2 години всичко щеше да кара електрички, ама в тоя вид стават само за градски автомобили. пък и не се знае като затворим козлудуи и спрем строителството на белене след 10 години дали няма да се качи цената на тока толкова че да се изравнят цените с петролните си аналози ;-)
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ==maFIA== ( преди 14 години )
    лексусче, тойотките пак изостават, изобщо не участват в мача
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    ,,,, ( преди 14 години )
    do 5 godini v BG she ima samo el koli.http://***.facebook.com/home.php?sk=group_182177075126821&ap=1
  • #4
    9 rate up comment 7 rate down comment
    123,300д ( преди 14 години )
    на печелившите честито,нова сметка към енергото...колко въглища и газ са необходими за едно зареждане-някой замисли ли се?