IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първите електромобили тръгнаха из София

Електрическите коли слязоха от страниците на автомобилните изданията и тръгнаха по пътищата на България.

Първите електромобили тръгнаха из София

Първите собственици на 100% електрически (серийни) коли в България получиха ключовете за возилата си днес.

Това се случи на официална церемония, в присъствието на Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община. Трайчо Трайков, Министър на икономиката, енергетиката и туризма, и Стоян Желев, изпълнителен директор на София Франс Ауто.

Собствениците им са фирми, които за сега са основните клиенти на този тип автомобили, заради високата цена, на която се предлагат.

Цената обаче ще пада, защото производството им ще расте, търсенето също. Дотогава можем да разчитаме на облекчения от държавата, за да можем да караме безвредни коли и да дишаме чист въздух, дори в задръстванията...

Напълно електрическо превозно средство с нулеви CO2 емисии - Peugeot iOn (Citroen C-zero и Mitsubishi MiEV) се задвижва от електродвигател с максимална мощност 67 к.с., налична между 2 500 и 8 000 об/мин. и максимален въртящ момент 180 Нм, наличен между 0 и 2 000 об/мин.

Задвижването е към задните колела, ускорението 0-100 км/ч. се извършва за 16 секунди, а максималната скорост на движение достига 130 км/ч.

Батериите са литиево-йонни и гарантират автономен пробег от около 150 километра. За пълното им зареждане в обикновен контакт са необходими 6 часа, бързото зареждане на 80% отнема 30 мин, а това на 50% - 15 мин.

Автомобилът е предимно градски. Разполага с четири достатъчно големи места и багажник с обем 235 литра (може да достигне 860 литра при сгъването на задните седалки). С други думи, електрическата кола не се различава драстично по обем и вътрешно пространство от своите бензинови конкуренти.

Управлението също не се различава от това на бензиновите/дизеловите коли. Основната разлика се изразява в липсата на шум и вибрации от двигателя. Иначе, управлението е много приятно, а ускорението - дори повече.

Колата е много пъргава, като ускорението до скорост от около 50 км/час може да се сравни с автомобил с доста по-сериозна мощност.

Още за Peugeot iOn, Citroen C-zero и Mitsubishi MiEV.

0 от 500
  • #3
    13 rate up comment 1 rate down comment
    ( преди 14 години )
    На всички ни е ясно, че българинът няма да хукне да си купува електричка. Най-вероятно няколко години купувачи ще бъдат само фирми и организации. Мисълта ми е, че ще се ползва промишлен ток, който, доколкото знам е много по-скъп от битовия. Някой направил ли е точна сметка колко струва един километър и дали след като ще има зарядни станции, на каква цена ще е киловатът там? Ако някой знае точни цени и му се смята, моля да го направи. Ще е интересно за всички.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    на печелившите... ( преди 14 години )
    Честито, на ....ЧЕЗ и сие, за увеличаване броя на дебилните консуматори, или по друг начин казано трагикомичен филм с голям бюджет
  • #1
    24 rate up comment 0 rate down comment
    Котарака Генчо ( преди 14 години )
    Цената е неприятна. Данъчни облекчения и безлихвен дългосрочен лизинг, иначе няма избиване и следователно ще има нисък интерес.