IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Свалят скоростта и в България

Ще следваме примера на Испания.

Свалят скоростта и в България

Поредното драстично увеличение на цените на горивата, провокира редица протести и пресконференции у нас. Резултат от тях все още няма, но за сметка на това се появиха няколко идеи.


От "Синята коалиция" например, предлагат да настояваме в Брюксел за отпадане на минималното ниво на акцизите за горивата, а от ГЕРБ - да се ограничи скоростта на автомобилите извън градовете, както направиха в Испания.

Испанците намалиха максималната разрешена скорост за движение по пътищата от 120 на 110 км/час, както ви съобщихме по-рано през седмицата. Идеята е, че като се движим по-бавно, изразходваме по-малко гориво, и плащаме по-малко.

От главната опозиционна партия в Испания коментираха новите ограничения на скоростта така: "Какво ще последва? Може би правителството ще ни кара да си лягаме по-рано, за да пестим енергия"?

Все още не е ясно кога, дали и с колко ще бъде свалена максималната скорост за движение по пътищата в България. Не е ясно също така защо горивата са толкова скъпи.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) вече разследва пазара на бензин и дизелово гориво в страната, както и причините за вдигането на цените на дребно. Резултати от проверките обаче ще има най-рано след няколко месеца или година.

Подобни проверки на КЗК имаше през 2008 година, когато цените на горивата скочиха рекордно. Резултатът от тях показа, че картелни договорки няма. Тогава се разглеждаше пазара на горивата от 2005 г. до 2008 г., а сега се обхваща периодът от 2008 г. до наши дни.

0 от 500
  • #50
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Добри ( преди 14 години )
    Кире, нямам нищо против теб, но искам да ти споделя, че от една година карам стриктно по ограниченията, понеже преди това имах "скъпа снимка" И искам да ти кажа, че при скорост от 90 км/ч доста често има ситуации, в които имам чавството, че преча на тировете и автобусите, защото те се движат със скорост от около 100 - 110 км/ч залепят се зад мен и чакат за удобна ситуация за да ме изпреварят. Особено чуждите тирове.
  • #49
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Добри ( преди 14 години )
    А бе Иво, след като си толкова умен, кажи кого да средваме, руснаците ли или тебе а? Помисли малко! По разказите на старите хора и на техните родители, през Втората Световна война, когато немските войници са минавали през България са помагали на хората и са подарявали на децата бонбони и шоколодчета, а руснаците когато са приминавали са обирали и ограбвали всичко, което им хареса и са изнасилвали жените.
  • #48
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кирил ( преди 14 години )
    И ще кажа защо се пести при 80, което е малко в противоречие с предлаганото ограничение на скоростта. Пести се, защото когато караш с 80 при ограничение 90, почти не настигаш автомобили и ТИР-ове. Когато вдигнеш скоростта до 90, непременно настигаш някой камион или пенсионер с Жигули. И ако Жигулито може да го минеш без да отпускаш газта, зад тира може да се влачиш километри. Когато обаче се опитваш да караш със 100, вече започваш да застигаш и автомобили. А на всеки е ясно, че всяко ускорение за изпреварване бърка в джоба.
  • #47
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Кирил ( преди 14 години )
    Ами резервоарът ми е 45 литра, но обикновено пълня около 38-40. Казах грубо 60 лева. Но дори и 70 да са, това не е проблем при 2000 лева заплата. Казвам го, защото съм получавал тук, в България такава и съм пътувал на воля из България, без да си правя сметка на разходите за бензин. Дори, в унисон с темата, доста често си позволявах да настъпвам газта, особено в планинските проходи, където се изгаря най-много бензин на 2-ра и трета предавка. Но не съм съгласен, че с 80 не се пести гориво. Напротив. Лично аз съм успявал да спестя повече от половин литър на 100 км, когато съм се старал да карам с 80-90, вместо с 90-100 на дълъг път. Е, дразнещо е, особено ако трябва да пропътуваш 200-300 км, но поне човек има време да се наслаждава на природата, без да му се размазват дърветата.
  • #46
    5 rate up comment 0 rate down comment
    човек ( преди 14 години )
    Комнтарите на опозицията в Испания са просто убийствени за подобни идеи. Ама то като нямаш свои и чуждите ги се виждат супер, без значение какви са. Просто правителството да оправи пътищата (щото и сега не може да се кара със висока скорост) и да помогне на хората да забогатеят.И нека всеки да си кара колкото иска, щото другото е жив социализъм. Какво ли друго ни очаква.
  • #45
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Добри ( преди 14 години )
    Това със свалянето на скоростта и в България е просто абсурдна тъпотия. Ето един пример - моята кола при скорост от 90 км/ч на 5-та е с 2000 об/м, ако карам с 80 км/ч ще трябва да сменя на 4-та понеже двигателя ще се мъчи и така ще се получат 80 км/ч на 4-та с 2300/2400 об/м - това даже ще ми вдигне разхода!!!
  • #44
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До Кирил ( преди 14 години )
    И каква кола караш.За да заредиш два резеорвара за 120 лева при цена 1,60 на литър резеорвара трябва да ти е 38 литра ...
  • #43
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Прецакан ( преди 14 години )
    c0ldblooded и аз имам подобно мнение. Не съм икономист, но съм учил два семестъра икономика в ТУ. През 1997 много мислих по въпроса, защото тогава завършвах, а нямаше какво да ям. Тогава стана следното. Марката дълго време бе около 40 лева. През 1996-та ако не греша, се увеличи до около 200 лева. След това започна един много сериозен скок и достигна 1800 лева за няколко седмици. След оставката на комунистическото правителство, се реши да се въведе валутен борд ( паричен съвет). Всичко щеше да бъде ОК, ако лева бе фиксиран на нива около 200 за марка, , вместо приетите 1000. така обедняхме 5 пъти само за няколко месеца. Естествено, тия пари бяха гушнати от сегашните политици и едри бизнесмени. Обикновения човек почна от нула, че и под нула ( някои бяха купили долари на 3000 лева). Заплатите се равняваха на сегашните 30-40 лева, вместо реалните 300-400, каквито бяха няколко месеца преди това. По онова време много мислих, защо не се дадат на хората повече пари, като се намалят данъците. Тия пари, до стотинка щяха да влязат в обръщение, за разлика от лошите кредити, давани на мошеници за развиване на индустрията и селското стопанство, понеже бедният човек няма как да пести. Той ще отиде да си купи хляб, дрехи, ще ги даде за образование и ако остане, ще напълни резервоара на колата си. Сега не разбирам финансовите министри. 14 години ни плашат, че ще падне валутния борд, затова не могат да се дадат на бедни и пенсионери по-големи помощи и пенсии. Не можело да се вдигне и минималната заплата и тем подобни глупости. Как да не може, като това ще повиши покупателната способност на най-бедните, които и една стотинка няма да спестяват всеки месец? Тия пари за по-малко от 30 дни ще се върнат отново в държавата и ще отидат като печалба на някой производител или търговец. Ами тая машина трябва да се задвижи, по дяволите! Не може само да пълним банките и да чакаме помощи и заеми от ЕС, докато населението бавно загива! Ето, сега дори се чуха гласове за махане на плоския данък! Допълнително ще се вземат пари от не толкова заможните българи и ще попълнят бездънната хазна. Ще намалее потреблението и вместо машината да се завърти в посока увеличаване покупателната способност и производство, ще се завърти на обратно прогресивно обедняване на народа! А като прибавим и световните катаклизми, май няма излизане от дъното. Съдбата ни е само една превземане от *** и изчезване на българската популация след 3-4 поколения.
  • #42
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до: sinbad0 ( преди 14 години )
    Не говори глупости за германците.Имат и винаги са имали бюджетен дефицит.А данъците са им убийствени.Между 60-70%(в зависимост от оборота) от парите,които вземам отиват за различни видове данъци,застраховки и осигуровки.Друг е въпроса,че тези пари които плащам отиват по предназначение и се вижда резултата от тях докато в БГ колкото и да плащаш все тая.Парите някой бързо ги усвоява и за това сме на това дередже.Максималната скорост не бива да се пипа.Проблема не е в нея,а на друго място.
  • #41
    7 rate up comment 2 rate down comment
    дъра бъра ( преди 14 години )
    и някой *** като йоско да ти влезе в насрещното с брониран джип с 300 .не благодаря карайте си по кротко и това е