IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Полският FSO спира производство

Над варшавският завод за автомобили FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) се струпаха черни облаци.

Полският FSO спира производство
Някогашната гордост на индустрията на Полша днес е пред пълен крах. В момента фирмата е собственост на украинския АвтоЗАЗ. Досега сглобяваше модела на General Motors Chevrolet Aveo, но договорът изтича и с влизане в производство на новото поколение на Aveo, няма да бъде подновен.
 
 
До края на този месец от завода уволняват нови 1800 души, като ще бъде запазен само персонал, който да поддържа завода в готовност за евентуално ново производство. Според говорител на завода, в момента се водели разговори за инвестиции и евентуални поръчки за производство от фирми в Индия и Китай.
 
По непотвърдени данни става дума за индийската група Mahindra & Mahindra и китайската фирма Chery. Експертите обаче считат, че изгледите за FSO са лоши.
 
През 2008 заводът във Варшава е сглобил 149 000 автомобила, през 2009 - 60 000, а миналата година само 45 000. General Motors започна производството на Chevrolet Aveo през ноември 2007.
 
Според полските медии за близо 60 годишната история на завода, във FSO са произведени над четири милиона автомобила. След подписан договор за лицензионно производство с италианския Fiat, през 60-те години на миналия век започва производството на Polski Fiat 125p, както и на мъника 126р, а от края на 70-те години излиза от FSO и модела Polonez.
 
В средата на 90-те години FSO беше закупен от Daewoo Motors и в завода работеха над 20 000 души. Корейците обаче фалираха, а по-късно станаха част от GM. През 2005, FSO става собственост на украинската АвтоЗАЗ.
 
0 от 500
  • #13
    14 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    Ех, и мен ме наведохте на спомени.Първата ми кола беше 125Р - "втора употреба" от баща ми.Много добре стоеше на пътя с задното си окачване от греда и ресьори, правеше жигулките смешни на мокри и заснежни пътища.Е, похарчваше на градско 16л/100, но вървеше...Дори баща ми, за да харчи по-малко беше сложил телчета в жигльорите... ;-))) Така харчеше 12.За съжаление ръждата си каза думата - дори единия преден калник беше така изгнил отзадната страна, че се вееше от вятъра.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Tova e nostalgiata, vseki avt. be6e razli4en i idividualen...
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    ///// ( преди 13 години )
    Баща ми имаше на времето купуван чисто нов ФИАТ 125Р 15годишен бях като се учех да го карам по черните пътища,със лекота му свикнах още на второто му шофиране. След като взех шоф.книжка бащата не можеше да се качи на него :). Здрава кола беше лошо че ръждите я събориха,веригата си спомням че я оптягахме на 110000км.Разхода и беше по голям,170 си ги вдигаше спокойно.Ехх спомени. :))
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Fiat 126. da ti napraviat centrovka v servis....male 2a 4asa se opitvat da go zapaliat , nakraia se okaza 4e obarkali kabelite, 2cilindara maleee, ami ako biaha 12...goliam cirk.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Na vremeto,o6te v 6ti klas nai-golemia spor(voina) s moi sau4enik, be6e 125p ili 1500s...e to be6a stra6no, no kato se zamislia sega 4diskovi spira4ki dva razpred. vala..goliamo ne6to- naistina s 4astite be6e koliam kat.Pan Polski napravi goliam biznes"ima6 4asti za Fiatu"
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    sega negramotni ni, jalki bakshishi kakvo ste karat ?
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хм. Фиат 125p бе детската ми мечта, която така и не се осъществи през деветдесетте по финансови и други причини.Когато все оак се колебаех дали да взема Fiat 125p на старо или друга кола, надделя мнението, че няма части вече за тия автомобили, а дори и да има, бяха скъпи. Иначе, комфортът на возене бе уникален за времето си. То и сега доста автомобили му отстъпват.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    ne ( преди 13 години )
    Имах Фиат 125п и 126п,мъника още стои в гаража,уникални автомобили за времето си.ЖИгула беше 6к и се чакаше много ,125п беше 8 и свободен,товареше повече от москвич и бягаше повече от лада 6ца,а конфорта на возене беше уникален за времето си .Жалко за завода,надявах се Фиат да го купят,но след като държат завода в Тихи ,едва ли ще придобият и този
  • #5
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Добре че ФВ купиха Шкода , защото това ги очакваше и тях.
  • #4
    18 rate up comment 0 rate down comment
    лев ( преди 13 години )
    Така беше,прав си,ама понеже го имаше рядко си беше гъзария...