IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Полският FSO спира производство

Над варшавският завод за автомобили FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) се струпаха черни облаци.

Полският FSO спира производство
Някогашната гордост на индустрията на Полша днес е пред пълен крах. В момента фирмата е собственост на украинския АвтоЗАЗ. Досега сглобяваше модела на General Motors Chevrolet Aveo, но договорът изтича и с влизане в производство на новото поколение на Aveo, няма да бъде подновен.
 
 
До края на този месец от завода уволняват нови 1800 души, като ще бъде запазен само персонал, който да поддържа завода в готовност за евентуално ново производство. Според говорител на завода, в момента се водели разговори за инвестиции и евентуални поръчки за производство от фирми в Индия и Китай.
 
По непотвърдени данни става дума за индийската група Mahindra & Mahindra и китайската фирма Chery. Експертите обаче считат, че изгледите за FSO са лоши.
 
През 2008 заводът във Варшава е сглобил 149 000 автомобила, през 2009 - 60 000, а миналата година само 45 000. General Motors започна производството на Chevrolet Aveo през ноември 2007.
 
Според полските медии за близо 60 годишната история на завода, във FSO са произведени над четири милиона автомобила. След подписан договор за лицензионно производство с италианския Fiat, през 60-те години на миналия век започва производството на Polski Fiat 125p, както и на мъника 126р, а от края на 70-те години излиза от FSO и модела Polonez.
 
В средата на 90-те години FSO беше закупен от Daewoo Motors и в завода работеха над 20 000 души. Корейците обаче фалираха, а по-късно станаха част от GM. През 2005, FSO става собственост на украинската АвтоЗАЗ.
 
0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Tuka se namesi niakakav ***,koito nemoje da si prosti izcepkata,i provokira otno6enie kam sebe si, kakvoto povikalo takova se obadilo; toi si znae za kogo e! Za 1via u4uden......
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 13 години )
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ///// ( преди 13 години )
    A 125 Полонез да си чувал или виждал,защото аз съм. Бяха в много малко количество тук в българия. Модела беше излязъл към 87 до 90г.
  • #20
    1 rate up comment 2 rate down comment
    още по-учуден ( преди 13 години )
    Не разбрах какъв ти е проблема. Полонез не се продаваше в България. Нали не си мислиш, че Полонез е бил нещо различно от Фиат? Да, като купе беше - хечбек.
  • #19
    0 rate up comment 2 rate down comment
    От учуден do u4uden ( преди 13 години )
    Какъв селски бек бе, по-голям селски бек от теб няма тук като чета колко просташки се изразяваш. Нямаш капка възпитание ,***. Така ли си възпитаван да псуваш, дори когато някой се е объркал? ЕЛЕМЕНТАРНОТО възпитание изисква да обясниш човешки, а не да доказваш какъв примитив си! С това кръчмарско поведение... не искам дори да те коментирам
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Stava6e vapros za 1via u4uden.SORI.
  • #17
    9 rate up comment 0 rate down comment
    до Учуден ( преди 13 години )
    А ти можеш ли да четеш? В статията се споменава, че в конкретния завод е произвеждан и Фиат 125р. Затова хората го споменават...
  • #16
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Учуден ( преди 13 години )
    Сега за Полонез ли говориме тука или за Фиат не мога да разбера. Вземете разберете за какво е темата и тогава крещете Фиат, Фиат, пък бил той и полски.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    oste ima Varszavi proizvezdani tam do 1969 godina.Mnogo zdravi masini.Nasta q karahme do 35 godini
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Юли ( преди 13 години )
    За мен не са спомени. Още стои в гаража нов, новеничък. 125P, върховен автомобил за времето си. По липса на бмв, навремето само той смееше да се състезава с Мерцедес 123 по пътищата на България. Естествено отстътваше на 123 - ката, но и разхода му беше по малък. Това е първият автомобил на който съм сядал зад волана.