IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Идва BMW „i”

BMW официално представи новата екологична серия с обозначение „i", с която ще се продават новите хибриди и електромобили.

Идва BMW „i”
Първи с новото наименование ще бъдат компактен градски модел i3 и спортен автомобил i8, които ще бъдат на пазара през 2013 г.
 
 
Новите BMW i ще бъдат произведени с помощта на изцяло нова архитектура, наречена LifeDrive. Тя включва алуминиева платформа и каросерия с панели от карбон и фибровлакна (тази материя е създадена от BMW и американската фирма SG Carbon).
 
 
Компактният BMW i3 (досега известен под името Megacity), ще има 2+2 места и електродвигател с мощност 170 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм. Той ще се захранва от комплект литиево-йонни батерии с водно охлаждане. Очаква се този автомобил да има възможност да измине с едно зареждане 160 км. Вече се разработва и версия с малък двигател с вътрешно горене, който ще се използва само за зареждане на акумулаторите.
 
 
Спортният автомобил BMW i8 ще бъде създаден на базата на предизвикалата голям интерес концепция Vision EfficientDynamics, представена през есента на 2009 във Франкфурт. Цифрата 8 в името на автомобила трябва да напомня за М8, който беше планиран като конкурент на Ferrari в края на миналия век, но така и не стигна до серийно производство. Беше произведен само един брой BMW M8 с двигател имащ мощност 550 к.с.
 
 
BMW i8 ще бъде с хибридно задвижване, включващо трицилиндров бензинов двигател с обем 1.5 литра, както и електромотора и комплекта акумулатори познати от компактния i3. По данни на BMW, спортният хибриден автомобил ще ускорява от място до 100 км/час за 4.8 секунди, а максималната му скорост ще бъде 250 км/час.
 
Моделите BMW i3 и i8 ще се произвеждат в завода на фирмата в Лайпциг, за чиято модернизация BMW ще инвестира 400 милиона евро.
 
0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Ами как да нарека едно недоразумение? А че е такова е ясно - самите БМВ го разбраха и прекратиха програмата тихомълком. Хибридът на Ауди също. Или ти още вярваш че ще ги видиш в серийно производство :DНаистина много автопроизводители имат голям принос към технологиите в автомобилостроенето, но БМВ не е сред тях. За сметка на това във всеки форум е пълно с фанатици които повтарят как били "Най-иновативните".
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Видно е, че си много добре запознат с историята и фактите свързани с Тойота, но си слабо запознат с другите марки. Използваш думи като "недоразумение" и "Толкова си могат явно" за общопризнати автопроизводители. От думите ти лъха на фанатизъм. Няма един единствен автопроизводител, всички работят и постигат някакви успехи. Дори любимите ти хибриди са измислени през 1899 г. от Фердинанд Порше и Якоб Лонер.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    БМВ и водородни автомобили? Ха-ха, имаш предвид недоразумението 7 серия с ДВГ работещ с водород вместо бензин? Тая разработка е смешен опит за пиар. За сравнение Тойота има FCHV-adv - хибриден SUV с горивна клетка на водород, 2 електромотора и батерия, който е 3 пъти по-ефективен от БМВ 7-серия на водород.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ами докато Тойота се знаимаваха с хибриди, БМВ се занимаваха с водородни автомобили. Времето показа, че японците са били на прав път, никой не им отрича успехите. Но така както си го написал ти, излиза че само Тойота са правили хибрди, а всички друи са спали, а не е така защото тук се говори за продажби през 2013, което значи, че колата е готова и сега се внедрява. Вярно Тойота правят Приус, но не съм забелязал някакво масово разпространение.
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Колкото до Тойота - факт е че на свой гръб изнесоха разрабоването и популяризирането на хибридните технологии. Немските инжинери успяха да предложат хибридно Ауди, през 89-та което гори повече от нехибридния си аналог. Толкова си могат явно.
  • #9
    3 rate up comment 2 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Сори анонимко, ама баш Приуса си е чисто японска разработка. Освен това няма особено значение кой какъв е бил преди 20-30 години, или какви технологии ще въведе (единствено според пиар кампаниите му) след 5-10 години. Въпроса е какъв е и какви технологии предлага в момента. И накрая за да ни убедиш колко иновативни наистина са БМВ - да чуем кои точно технологии са внедрили, че аз нещо не се сещам за такива.
  • #8
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Аман от многознайковци! Тука има няколко човека, които са чули за Приус и са паднали възнак, обявили са Тойота за богове и това е! Абе момче, ти не си ли чувал, че допреди 20-тина г. японците бяха това, което са сега китайците - най-големите крадци на технологии. Предимството на японците е, че бързо внедряват новостите, но технологиите се правят тук в Европа! Логично е за да откраднат технология, значи някой вече я е внедрил. Не казвам че БМВ генерират всички технологии, но са доста иновативни.
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    БМВ иновативни? Ми тогава Тойота и Лексус трябва да са супер иновативни. А Шевролет и Нисан направо извънземти а Тесла от друго измерение. БМВ написали някакви проекти за бъдещето, докато на Хибридите на Тойота и ел. колите на Тесла, Шевролет и Нисан кръстосват по улиците.
  • #6
    9 rate up comment 12 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Като са толкова иновативни БМВ, къде са им хибридните разработки? Ами електрическите?Само рекламни дитирамби какво щели да направят, допотопни замърсяващи дизели и хиляди баламурници да им се връзват на пиара.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 14 години )
    Най-иновативните !