IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Къде ще се стоплите най-бързо и най-добре?

През зимата няма как да не ни интересува отоплението в един автомобил.

Къде ще се стоплите най-бързо и най-добре?
Кои автомобили са най-добри в тази област и кои създават дискомфорт на водача и пътниците? Немският автомобилен клуб (ADAC) се опитва да отговори на този въпрос.
 
При автомобилите с най-добро отопление, температурата от -10 до +22 градуса по Целзий в купето се достига за 9 минути. При тези с най-лошо отопление това става за....близо 40 минути.
 
 
Според резултатите от теста на Немският автомобилен клуб, най-бързо ще се сгреете в модели на Mercedes. Най-трудно се постига висока температура в някои MPV и комби модели.
 
Сравнението на ADAC е направено за 500 актуални модели, като се определя времето за което отоплението може да постигне в зимни условия (-10 градуса) приятна температура от 22 градуса в интериора. На теория по-добри трябва да са бензиновите модели, дизеловите имат по-висока ефективност и съответно генерират по-малко отпадна топлина, съответно по-трудно се загряват самите двигатели и от там по-трудно затоплят купето.
 
Smart ForTwo, микро купето с бензинов двигател с обем 1.0 литра обаче показва, че не винаги бензиновите мотори гарантират бързо затопляне на премръзналия интериор. Малкият автомобил с две места е имал нужда от цели 20 минути за да загрее интериора до 22 градуса по Целзий.
 
Подобно е постижението на дизеловия Golf 1.6 TDI, който загрява пространството до предните седалки за 17 минути, а това на задните седалки за 20 минути. Бензиновият Golf се е нуждаел от 3-4 минути по-малко за да постигне задачата.
 
Най-лошо е отоплението при SEAT Ibiza ST 1.6 TDI, който се нуждае от 25 минути за да загрее пътниците на предните седалки до 22 градуса и цели 39 за да подсигури комфортната топлина и на задните седалки. При VW Sharan 2.0 TDI BlueMotion ситуацията не е много по-различна – съответно 30 и 31 минути, както и при Peugeot 807 2.0 HDi (27 и 37 минути).
 
На другия полюс са Mercedes-Benz SLS AMG, който е затоплил интериора до 22 градуса за 9 минути. След него на челните места са два други модела на Mercedes (E 500 Coupé и S 400 Hybrid). Сред автомобилите с най-добро отопление е и Mazda3 2.0 DISI i-stop, която е постигнала желаната температура за десетина минути.
 
Потребното време за загряване на интериора от -10 до +22 градуса по Целзий, в ADAC превръщат в коефициенти, като най-добрият е 0.6, а най-лошият 5.5.
 
В таблицата ви показваме автомобилите в челото и тези в края на подреждането, направено между 500 модела.
 
 
 
 
0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    $ ( преди 14 години )
    Nai toplo e F1, tova e kam avtorite.
  • #8
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Съгласен съм с коментара по-долу,че класацията трябва да е по класове.Съгласен съм,че дизелите много по-бавно стоплят.Ако сте в задръствания или често стоите по светофари може никога да не стопли.Съвети от мен:1.Ако колата е с турбо след първите 1-2 км. дръжте по-високи обороти,за да работи турбото и така да стопли по-бързо.Добре е за мотора и за икономията на гориво,че по бързо ДВГ-то достига работна температура.2.Натиснете копчето за циркулация на въздуха в купетоУспех с топопленето!
  • #7
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до zoom-zoom ( преди 14 години )
    "po-zdravi" Ех, ***, ***, ходи се топли на някоя запалена гума.
  • #6
    16 rate up comment 0 rate down comment
    re ( преди 14 години )
    Тея пак цепнаха мрака с таблицата! *** аматьорите.
  • #5
    4 rate up comment 6 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 14 години )
    mnooooo po-zdravi ot mazda, mom4eta! elate da vi postoplim!karam to4no takava, topli perfektno!
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Най-бързо стоплящият дизел - Volvo S60
  • #3
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Ипо ( преди 14 години )
    Да Nicky St. проблемът е точно в обема на купето. Как изобщо може да се сравнява обемът на купето на VW Шаран и това на SLS AMG???Все едно да сложим печка тип духалка в стая 20 кв.м. и в хале от 100кв.м. и да сравняваме.Класацията трябва да е по класове.А за таблицата наистина не бях виждал по-грозна от години!!!
  • #2
    15 rate up comment 2 rate down comment
    Nicky St. ( преди 14 години )
    SIGURNO E VERNO, ZASHTOTO PREZ ZIMATA SHARANA MI ME POBARKVA - GOLJAMO ZAZNENE PADA, TO4NO NJAKADE SLED 25-30 KM ZAPO4VA DA TOPLI, NAPRAVO - UZAS. LO6OTO E 4E I PREZ LJATOTO KLIMATIZACIJATA MU E KALPAVA, JAVNO E SLABA ZA GOLEMIJA VATRE6EN OBEM...
  • #1
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Erik ( преди 14 години )
    po-grozna tablitsa riadko moje da se vidi, a i tova go 4etohme na saita na autobild predi mesets pone...