IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Къде ще се стоплите най-бързо и най-добре?

През зимата няма как да не ни интересува отоплението в един автомобил.

Къде ще се стоплите най-бързо и най-добре?
Кои автомобили са най-добри в тази област и кои създават дискомфорт на водача и пътниците? Немският автомобилен клуб (ADAC) се опитва да отговори на този въпрос.
 
При автомобилите с най-добро отопление, температурата от -10 до +22 градуса по Целзий в купето се достига за 9 минути. При тези с най-лошо отопление това става за....близо 40 минути.
 
 
Според резултатите от теста на Немският автомобилен клуб, най-бързо ще се сгреете в модели на Mercedes. Най-трудно се постига висока температура в някои MPV и комби модели.
 
Сравнението на ADAC е направено за 500 актуални модели, като се определя времето за което отоплението може да постигне в зимни условия (-10 градуса) приятна температура от 22 градуса в интериора. На теория по-добри трябва да са бензиновите модели, дизеловите имат по-висока ефективност и съответно генерират по-малко отпадна топлина, съответно по-трудно се загряват самите двигатели и от там по-трудно затоплят купето.
 
Smart ForTwo, микро купето с бензинов двигател с обем 1.0 литра обаче показва, че не винаги бензиновите мотори гарантират бързо затопляне на премръзналия интериор. Малкият автомобил с две места е имал нужда от цели 20 минути за да загрее интериора до 22 градуса по Целзий.
 
Подобно е постижението на дизеловия Golf 1.6 TDI, който загрява пространството до предните седалки за 17 минути, а това на задните седалки за 20 минути. Бензиновият Golf се е нуждаел от 3-4 минути по-малко за да постигне задачата.
 
Най-лошо е отоплението при SEAT Ibiza ST 1.6 TDI, който се нуждае от 25 минути за да загрее пътниците на предните седалки до 22 градуса и цели 39 за да подсигури комфортната топлина и на задните седалки. При VW Sharan 2.0 TDI BlueMotion ситуацията не е много по-различна – съответно 30 и 31 минути, както и при Peugeot 807 2.0 HDi (27 и 37 минути).
 
На другия полюс са Mercedes-Benz SLS AMG, който е затоплил интериора до 22 градуса за 9 минути. След него на челните места са два други модела на Mercedes (E 500 Coupé и S 400 Hybrid). Сред автомобилите с най-добро отопление е и Mazda3 2.0 DISI i-stop, която е постигнала желаната температура за десетина минути.
 
Потребното време за загряване на интериора от -10 до +22 градуса по Целзий, в ADAC превръщат в коефициенти, като най-добрият е 0.6, а най-лошият 5.5.
 
В таблицата ви показваме автомобилите в челото и тези в края на подреждането, направено между 500 модела.
 
 
 
 
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    asd ( преди 14 години )
    Прави се на стенд при движение на 3та предавка... въобще не става дума за празен ход. 22 градуса е много горещо за зимата
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Дайте линк към оригиналната статия
  • #17
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не съм гледал оригиналната статия, но предполагам измерването е направено в камера на празен ход. Тук има уловка. Ако на някой му е студено, може да вдигне оборотите още в началото, стига да не му се заледява стъклото. И без това се препоръчва почти веднага да се потегли на средни обороти, а не да се подгрява на място. Причината е в слабото мазане отначало. С малко повечко газ, след като моторът е позагрял, купето също за нула време ще се стопли.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Най-бързо и най-добре ще ме стопли някое яко гадже,а и аз нея...
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ej Badi na kakvo si dnes?Nesto misalta ti mnogo biaga i ne moem e fana,a i nisto ne ti se razbira
  • #14
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Badi ( преди 14 години )
    Spored men klasaciqta e podvejda6ta za6toto na sobstvenicite v SLS moje i da im e toplo v kolata ama v domovete im sigorno ima visulki sled kato sa se otkazali da polzvat vsqkakv vid komunalni uslugi vkl partno i elektri4estvo v imeto da karam sls.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: drianov ( преди 14 години )
    Ти да не живееш в началото на миналия век?Това не ти е парна машина и 5 т. *** да топлят повече от 1 т.!?При ДВГ нещата са много по-различни и зависят от много повече неща,а не само от количеството изгорено гориво.По твоята логика да те питам тогава кое ще стопли по-бързо:1.Хамър 6л. или2.Сузуки Суифт 1л.Ще ми е интересен отговора ти!
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    VspFinance ( преди 14 години )
    на мен SLS-а ми харесва и щом топли добре, лятото ще си направя едно напомняне да си купя за другата зима една такава :)))
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    drianov ( преди 14 години )
    По голяма тъпотия не бях срещал скоро!Много ясно че 5 литров бензинов двигател стопля по бързот 1,6 дизел. Ясно е че смарта ще затопля по зле нали е 1 литър само....Топлината идва с изгаряне на повече гориво. Нека да стравнят и количеството изразходено гориво до затопляне на купето.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    На *** от Казанлък няма ли кой да му покаже как се прави таблица!?!?!То бива некадърност,ама това е прекалено.Ако е толкова *** и не може съм съгласен безвъзмездно да му правя таблиците.Работата е не повече от 5 мин.Праща ми данните и му ги връщам в табличен вид.