Колата ще бъде произвеждана серийно след 7-8 години, когато в Европа ще влезнат в сила изключително строги норми за опазване на околната среда.

Според високопоставен представител на VW, „зеленият” Golf най-вероятно ще бъде от серията blue-e-motion. При него вредните емисии от CO2 ще бъдат до 75g/km.
Планираните за тогава норми за опазване на околната среда в Европейския съюз предвиждат средните вредни емисии на цялата флотилия на производителите да не надхвърля 95 г/км.
Тази изключително стриктна норма принуждава производителите отсега да предприемат радикални методи за понижаване на разхода на гориво.
Супер икономичният Golf ще бъде от поколение VIII и в него стандартно ще влизат повечето технологии показани при концепцията XL1, постигнала разход от под един литър на 100 км.
Колата ще бъде задвижвана от следващото поколение на хибридната система с двуцилиндров дизелов двигател. Там ще видим комбинация от подобрена технология в горивната камера, както и при впръскването на горивото, а също и нови материали при изработването на двигателя. Това ще позволи да се постигне висока мощност при относително малки размери и работен обем. Разходът на гориво няма да надхвърли 2.8 литра на 100 км.
Икономичният Golf ще има силно подобрена аеродинамика, намалено триене както вътре в двигателя, така и с повърхността на пътя, както и изключително ниско собствено тегло. Усилен пластичен материал с карбон ще се използва за капака на двигателя и за покрива. Като цяло при производството на колата ще се използват много композитни материали.

В момента VW работи и върху супер икономичен микро автомобил Up blue-e-motion. Той ще се появи значително по-рано от Golf blue-e-motion и ще предлага среден разход от гориво от 3 литра на 100 км. Микро автомобилът ще се задвижва от турбодизелов двигател с два цилиндъра с обем 800 см3 и мощност 47 к.с., който ще бъде подпомаган и от електромотор с мощност 26 к.с.


0