IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 години Toyota Yaris в Европа

В последния ден на януари 2001 година, от френския завод TMMF на Toyota, излиза първият Yaris произведен в Европа.

10 години Toyota Yaris в Европа
През последните десет години малкият автомобил на Toyotа, предназначен за пазарите в Европа, се прави в северния френски град Валансиен, намиращ се близо до белгийската граница. Заводът е TMMF (Toyota Motor Manufacturing France).
 
 
За това време в него са сглобени 1 900 000 броя от двете генерации на модела. Първоначално заводът TMMF е с капацитет 150 000 автомобила годишно, но след това повишава производствените си възможности до 270 000 автомобила на година.
 
Най-близо до максималните си възможности заводът е бил през 2007, когато произвежда 262 000 автомобила. Интересно е, че TMMF е единственият завод на Toyotа, който може да произвежда на три смени, като това е било реалност от май 2004 до април 2005 и от февруари 2006 до юли 2010.
 
За първи път Toyota Yaris излиза на пазара през 1999 г. Дизайнът на първото поколение на модела е направен в Европа, в студиото ED2 Sotiris Kovos. Името Yaris е избрано по благозвучност и няма никакво значение на нито един език.
 
Базисният двигател с три цилиндъра 1.0 VVT-i (48 kW) печели наградата „Engine of the Year 1999” (Двигател на годината 1999). Освен с него, може да се избере и версия на Yaris с бензиновите 1,3 VVT-i (63 kW), 1,5 VVT-i (78 kW) и турбодизеловият 1,4 D-4D (55 kW). Спортната версия на Yaris TS може да има и бензинов турбодвгател с обем 1.5 литра с мощност 110 kW.
 
През 2003 първата генерация на Yaris преминава през модернизация, а още три години по-късно, през 2006 слиза окончателно от конвейра.
 
 
Второто поколение на Toyotа Yaris носи увеличаване на междуосието на автомобила с 80 мм до 2460 мм. Като цяло колата е по-дълга със 170 мм от предшественика си (3785 мм). Второто поколение се предлага с двигателите 1.0 VVT-i (51 kW), 1.3 VVT-i (64 kW), (след модернизацията през 2009 - 1,33 Dual VVT-i ,74 kW) и турбодизеловият агрегат 1.4 D-4D (66 kW).
 
 
За кратко време предлаганият Yaris TS е с атмосферен двигател с обем 1,8 VVT-i, с мощност 98 kW. Наближава и краят на жизнения цикъл на втората генерация, като в Япония вече беше представен заместникът Toyota Vitz.
 
0 от 500
  • #5
    8 rate up comment 7 rate down comment
    pathfinder ( преди 14 години )
    никога не съм харесвал уредите да са по средата. може би за това и нокга не ми е харесвала. както и ситроен ц4- хубав отвън и уредите по средата. инъче може и да е здрава все пак е японка
  • #4
    18 rate up comment 5 rate down comment
    самурай ( преди 14 години )
    ....пич това е здрава кола японска ..нито корси или разни рена могат да и съпреничат по здравина и надежност..от този клас.....там качеството е религия...справка вторичния пазар.....виж цените на тойота там..и на другите аналози..
  • #3
    19 rate up comment 4 rate down comment
    T-sport ( преди 14 години )
    Притежавам спортната версия на модела от 2002 год. Доста бърза сравнение с другите модели на марки от този клас. Много здрава и сравнително икономична. Много съм доволен!
  • #2
    6 rate up comment 21 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    За градски условия като практичност с размерите си е ОК. Но като пътно поведение и изработка е абсолютен таралястник. Никаква динамика. Вътре материалите са възможно най-лошите.
  • #1
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Bandit ( преди 14 години )
    Страхотен градски автомобил!