IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 години Toyota Yaris в Европа

В последния ден на януари 2001 година, от френския завод TMMF на Toyota, излиза първият Yaris произведен в Европа.

10 години Toyota Yaris в Европа
През последните десет години малкият автомобил на Toyotа, предназначен за пазарите в Европа, се прави в северния френски град Валансиен, намиращ се близо до белгийската граница. Заводът е TMMF (Toyota Motor Manufacturing France).
 
 
За това време в него са сглобени 1 900 000 броя от двете генерации на модела. Първоначално заводът TMMF е с капацитет 150 000 автомобила годишно, но след това повишава производствените си възможности до 270 000 автомобила на година.
 
Най-близо до максималните си възможности заводът е бил през 2007, когато произвежда 262 000 автомобила. Интересно е, че TMMF е единственият завод на Toyotа, който може да произвежда на три смени, като това е било реалност от май 2004 до април 2005 и от февруари 2006 до юли 2010.
 
За първи път Toyota Yaris излиза на пазара през 1999 г. Дизайнът на първото поколение на модела е направен в Европа, в студиото ED2 Sotiris Kovos. Името Yaris е избрано по благозвучност и няма никакво значение на нито един език.
 
Базисният двигател с три цилиндъра 1.0 VVT-i (48 kW) печели наградата „Engine of the Year 1999” (Двигател на годината 1999). Освен с него, може да се избере и версия на Yaris с бензиновите 1,3 VVT-i (63 kW), 1,5 VVT-i (78 kW) и турбодизеловият 1,4 D-4D (55 kW). Спортната версия на Yaris TS може да има и бензинов турбодвгател с обем 1.5 литра с мощност 110 kW.
 
През 2003 първата генерация на Yaris преминава през модернизация, а още три години по-късно, през 2006 слиза окончателно от конвейра.
 
 
Второто поколение на Toyotа Yaris носи увеличаване на междуосието на автомобила с 80 мм до 2460 мм. Като цяло колата е по-дълга със 170 мм от предшественика си (3785 мм). Второто поколение се предлага с двигателите 1.0 VVT-i (51 kW), 1.3 VVT-i (64 kW), (след модернизацията през 2009 - 1,33 Dual VVT-i ,74 kW) и турбодизеловият агрегат 1.4 D-4D (66 kW).
 
 
За кратко време предлаганият Yaris TS е с атмосферен двигател с обем 1,8 VVT-i, с мощност 98 kW. Наближава и краят на жизнения цикъл на втората генерация, като в Япония вече беше представен заместникът Toyota Vitz.
 
0 от 500
  • #15
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Оооо и тая двойна жабка е адски грозна и целия интериор е мн скапан, даже на опелче и рано повече ми харесва
  • #14
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не ми харесва тва централно табло е еаси простащината :D
  • #13
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Fiesta e basta ( преди 14 години )
    Хубава кола била,но е важно и каква представлява конструкцията и.Hyundai Accent има 38% по устойчива на усукване шаси от този Yaris.И не само това.Уж е тойота а нещо издиша. http://***.autoguide.com/auto-news/2011/01/2012-hyundai-accent-gets-most-power-fuel-economy-in-its-class-montreal-auto-show.html
  • #12
    5 rate up comment 8 rate down comment
    до vel_co ( преди 14 години )
    Лъжеш!Нищо не караш.
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    vel_co ( преди 14 години )
    Като се появи Ярис(новият),бързо победи в сравнителния тест на Аутобилд всичките си основни конкоренти.Склонен съм да вярвам на това,защото в последните 3г.често карам една D4D(2007г).Пътното поведение е изненадващо добро дори и при здраво извънградско,ускоренията са предостатъчни за почти всякакви ситуации,а с центракното табло се свиква веднага.Нищо не скърца и трака,макар,че много често се кара по черно до една вила.Най-добрата в класа си.
  • #10
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Зависи от гледната точка - "кое как върви". Ако някой е свикнал на 150 коня, ако се качи на автомобил със 75 динамиката ще му се стори безкрайно лоша. Обаче, ако някой седне от 60 PS Поло на 75 PS, ще се прероди. Истината е някъде по средата 75 PS за подобен автомобил са минимумът. Две предавки надолу и имаш възможност за сравнително бързо изпреварване.
  • #9
    4 rate up comment 8 rate down comment
    georgadams ( преди 14 години )
    аз съм на Айго и Королла-едната е малко пластмасова,но в града е чудесна,голямата за дълъг път ;-))Иначе франсетата наверно са развалили японското качество вече
  • #8
    5 rate up comment 8 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    T-sport, точно казано;) По-долу са лични впечатления. При изброените фактори, просто няма как да ми хареса.
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    T-sport ( преди 14 години )
    Подреждането на таблото наистина не се харесва на всички, но се свиква лесно и сега като карам друга кола го търся в средата. Нали затова има много марки. Всеки да си купи това, което му харесва.
  • #6
    7 rate up comment 18 rate down comment
    (НЕ)РАЗБИРАЧЪТ ( преди 14 години )
    Щом си харесвате колите, това е най-важното.Моите впечатления са отпреди две години при една командировка в София, където ми дадоха за служебно ползване, за два дни Ярис.Новичка и на около 12000км.Динамика - без коментар. Дори при превключване на по-ниска предавка нямаше особено удовлетворителен резултат.А пък гадните, твърди и тракащи пластмаси в интериора ме втрещиха - като в Дачия едва ли не.Като добавим изцвъканите уреди на майната си в средата на таблото - крайно непрактично.Разочаровах се.