1/91 Представяне на модела генерация 6 - W 140, две дължини на шасито SE и SEL. Мотори: 3.2 литров 6-цилиндров с 231 к.с., 4.2 литров V8 с 286 к.с., 5.0 литров V8 с 326 к.с., 6.0 литров V12 с 408 к.с.10/92 Представяне на версия купе SEC5/93 Промяна в обозначението на модела - S преди цифрите6/96 3.0 литров дизел с по 4 клапана с 177 к.с. заменя S 350 TD10/98 Смяна на модела и представяне на W 220. Мотори: S 320 V6 с 224 к.с., S 430 V8 с 279 к.с., S 500 V8 с 306 или 299 к.с. С две дължини на шасито.8/99 Дългата версия с S 600 V12 с 367 к.с. Нов S 320 CDI - V6 турбодизел с директно впръскване и 197 к.с.6/00 Нов S 400 CDI - V8 турбодизел с 250 к.с., а от 2/04 - 260 к.с.8/02 Подобрения в модела, версия със задвижване на четирите колела 4matic в S 430. Нови S 600 L, S 55 AMG и S 55 L AMG, всички с по 500 к.с.2/03 S 350 с 245 к.с., също и с 4matic, заменя S 320Когато през 91 г. Мерцедес пусна огромната S класа W 140 на пазара, автомобилите не се побираха на автовозите. Наследникът е по-елегантен, но не с по-добра видимост. При моторите в големия Бенц е интересен първият 12 - цилиндров на Мерцедес, който се предлага от 92 г. и разполага с 408 коня. Той не е задължително необходим - и 5.0 литровите V-осмици са напълно достатъчни. По-малките обаче 4.2 V8 и V6 се затрудняват повече с тежката каросерия и трябва да се размисли, дали модерните дизели не са по-добра алтернатива. Това важи в по-голяма степен дори за по-лекия наследник. С тази разлика, че през лятото на 2002 година Мерцедес представи изпълнения с по 500 коня, които изчерпаха мащабите за мощност не само в луксозния клас.
Освен това марката предлага и много силни дизели, които седят най-горе в таблицата на клиентското търсене. Важна дата при стария модел е август 95 г., когато се появява 5-степенният автоматик.
Повече пространство от W 140 не предлага нито един сериен автомобил, без да става дума за дългата версия. При качване в следващия модел W 220 човек свива неволно главата, но се разполага върху превъзходни фотьойли. В новия модел липсва усещането за качество на изработката като при банков трезор, характерно за W 140. То се връща частично след подобренията, направени по модела през август 2002 година. Много убедително въздейства серийното въздушно окачване, което буквално натрапва представата за летящо килимче.
По отношение на сигурността: теоритично от първите шест месеца от производството на стария модел може и да има екземпляри без еърбег, но на практика клиентите на този автомобил трябва да са поръчвали тази опция. Във всички случаи т.нар Панцер Бенц покрива всички стандарти на сигурност. В края на 95 г. беше отпразнувана световната премиера на електронната система за стабилност ESP - за първи път монтирана в S Класата. В новия модел ESP естествено е серия, както и 8 въздушни възглавници.
Делът на дизеловите мотори при S Класата надхвърля 70%, така че CDI е по-добрият избор. Ако някой бърза прекалено много да се ориентира към S 55 AMG или S 600 L. При стария модел обаче се препоръчват по-сокоро бензиновите мотори, поради по-високата надеждност.
Най-често срещани повреди:
Мотори: в единични случаи счупени ремъчни шайби, скъсани клиновидни ремъци
Електрика и електроника: смущения в мениджмънта на мотора (бензин и дизел)
Дефектни автоматици, проблеми с превключването, дефектно въздушно окачване
Каросерия, интериор: неточно или грешно отчитащи стрелки на горивото, хлабаво капсулиране на мотора.