IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започнаха продажбите на новия Passat

Това е един от най-популярните модели не само на марката Volkswagen, но и въобще на автомобилния пазар.

Започнаха продажбите на новия Passat
С повече от 15 милиона продадени екземпляра Volkswagen Passat е един от най-успешните автомобили в света. Сега той се представя с нова генерация, която е седмо поколение от 1973 г.
 
 
Дизайнът на новия Volkswagen Passat е интерпретиран по напълно нов начин и изглежда по-уверено от когато и да било. Passat винаги е бил олицетворение на техническия прогрес. Това важи в пълна сила за седмото поколение, което вече се предлага като лимузина и комби. Спектърът на технологичните иновации при Passat Comfortline (стандартен модел) и Passat Highline (върхов модел) се отличава с многообразие, което досега бе характерно по-скоро за високия и луксозния клас автомобили.
 
 
За пръв път в този клас се предлагат редица високотехнологични системи, на които сега ще се спрем подробно.
Система за разпознаване на умора
Системата за разпознаване на умора се монтира за пръв път в модел на Volkswagen и за пръв път в този клас. Тя реагира на намаляването на концентрацията на водача и го предупреждава за това в продължение на 5 секунди със звуков сигнал, както и визуална препоръка за кратка почивка.
 
 
Ако през следващите 15 минути водачът не спре за почивка, предупреждението се повтаря. Причината: цели 25 % от инцидентите на автомагистрали, особено при дълги и монотонни отсечки, се причиняват от преумора на водача. Още в началото на всяко пътуване системата анализира характерното поведение на водача зад волана.
 
По време на движение системата за разпознаване на умора постоянно следи сигналите като ъгъл на завъртане на волана, употребата на педалите и страничното ускорение. Ако установи отклонение от регистрираното при началото на пътуването поведение зад волана, следват визуалните и звукови предупреждения. Асистиращата система не предупреждава активно при секунден сън; тя по-скоро се опитва още преди това да регистрира фазите на спадане на концентрацията. Системата за разпознаване на умора е част от стандартното оборудване на Passat.
 
 
ACC c Front Assist
При шофиране в града и Stop and Go-трафик вероятността от удари в движещите се пред водача автомобили се увеличава в сравнение с равномерно движещия се трафик. По тази причина Volkswagen разработи новата система за аварийно спиране в градски условия. Тя е съставна част от модифицираната, автоматична система за контрол на дистанцията ACC с Front Assist. Като цяло автоматичната система за контрол на дистанцията ACC (Adaptive Cruise Control) позволява много комфортно управление на автомобила, защото предният радар автоматично увеличава и намалява скоростта при движение в колона.
 
 
Автоматичният контрол на дистанцията се активира чрез лостче на волана. Водачът избира желаната скорост, дистанцията до движещите се отпред превозни средства (при спазване на определената от закона минимална дистанция), както и динамиката на реакциите на автомобила (Comfort, Normal или Sport).
 
Новост е и функцията за адекватно подпомагане на изпреварването, когато то бъде индикирано с мигач, което позволява по-леко преминаване в лентата за изпреварване. Когато пред Passat няма други автомобили, ACC работи като конвенционален автопилот и ускорява до избраната от водача скорост. При увеличаване на опасността от инцидент с движещия се отпред автомобил, визуален и звуков сигнал, както и леко задействане на спирачките предупреждават водача. Ако той реагира с твърде слабо натискане на спирачния педал, автомобилът автоматично създава такова налягане в спирачната система, което е необходимо за предотвратяване на инцидента.
 
 
Ако след предупредителния „тласък” от спирачките водачът изобщо не започне да спира, намаляването на скоростта се поема от Front Assist, за да може при оптимални условия да намали скоростта на удара.
 
Аварийна спирачна функция при движение в града
Тази система е нова и се монтира за пръв път при Passat. Активните при скорост под 30 км/ч компоненти на системата реагират и на спрели автомобили; при нужда тя автоматично задейства спирачките и допринася за предотвратяването на инцидент или намаляване на щетите от него. 
 
 
Бордната камера поема все повече задачи
Вградената в областта на вътрешното огледало за обратно виждане мултифункционална камера се ползва от три асистиращи системи на новия Passat: двете технологии за управление на дългите светлини Light Assist и Dynamic Light Assist, разпознаването на пътни знаци и предлаганият и при предишния модел Lane Assist.
 
Dynamic Light Assist плюс LED-дневни светлини
Новост на борда на Passat са и маскираните постоянни дълги светлини с означението Dynamic Light Assist. Passat е първият автомобилв своя клас, който се оборудва с такава система. С Dynamic Light Assist ръчното превключване между къси и дълги светлини остава в миналото.
 
 
При скорост над 65 км/ч дългите светлини се включват автоматично и остават постоянно активни. А ето как функционира системата: В съчетание с монтираната зад предното стъкло камера модулите на дългите светлини на задължителните в този случай биксенонови фарове (включително серийни светлини за завой) автоматично се затъмняват в онези области, за които системата прецени, че е възможно евентуално заслепяване на останалите участници в движението.
 
В комбинация с интелигентното, странично люлеене на целия модул (посредством функцията светлини за завой), както и на индивидуалното управление на левия и десния фар, това позволява допълнителна геометрия на затъмняването на светлинния източник. По този начин се предотвратява заслепяване на движещите се в насрещната и в същата посока автомобили. Благодарение на предната камера блокът за управление на светлините за завой разпознава точната позиция на движещия се пред водача автомобил и при скорост над 60 км/ч „избутва” светлинния сноп до неговата задница, респективно дори и странично покрай автомобила – отново без заслепяване.
 
 
При биксеноновите фарове LED-дневните светлини са серийни. Те не само се виждат много добре, но и в сравнение с конвенционалните дневни светлини разходът на електроенергия е намален с до 150 вата до само 30 вата.
Light Assist
За моделите с конвенционални халогенни фарове се предлага по-опростен вариант на автоматичните дълги светлини: Light Assist. Този асистент за дългите светлини също работи с камера и разпознава различни ситуации на пътя, след което активира късите или дългите светлини. При скорост над 60 км/ч дългите светлини се активират и деактивират автоматично,. При късите фарове се използват H7 крушки с нажежаема жичка, които се отличават с удължен живот. В по-силно натоварените габаритни и дневни светлини също са монтирани крушки с Longlife-технология.
 
Side Assist
Нова асистираща система при Passat е и Side Assist. С помощта на премигваща LED-светлина в страничните огледала асистентът при смяна на платното на движение предупреждава за автомобили, които се намират в мъртвия ъгъл странично от Passat или бързо се приближават отзад.
 
 
При смяна на платното със скорост над 30 км/ч асистентът следи пространството отзад и отстрани. При опасност от инцидент сигнализира с LED-светлината в корпусите на страничните огледала. Областта на наблюдение на 24-гигахерцовите сензори обхваща около 100 м зад автомобила.
 
Когато Side Assist разпознае критична ситуация вляво или отдясно на Passat, без преди това водачът да е индикирал намерение за смяна на платното с мигачите, непрекъснатото светене на LED-светлините в корпусите на страничните огледала предупреждава за ситуацията на пътя. Ако обаче водачът включи мигач при заето съседно платно, светлината го предупреждава за потенциалната опасност с многократно мигане. Яркостта на предупредителните светлини може са се регулира на няколко степени чрез мултифункционалния дисплей. Интересно свързване на системите: установената от сензорите за дъжд и разпознаване на светлини яркост на околното осветление автоматично се отразява на яркостта на предупредителните светлини.
 
 
Lane Assist (с камера)
Асистентът за спазване лентата на движение позволява автомобилът леко да завива самостоятелно, когато има индикация да напусне платното на движение – предпоставка за около 14% от всички пътни произшествия.
Lane Assist автоматично се включва при достигане на скорост от 65 км/ч. Lane Assist разпознава хоризонталната маркировка на пътното платно включително и на тъмно, като важно условие е тя да бъде ясно отличима, в противен случай системата не може да работи.
 
 
Адаптивна система за ел. регулиране на окачването DCC
Адаптивното окачване DCC има три режима на работа: „Нормален“, „Спортен“ и „Комфортен“. От решаващо значение е фактът, че благодарение на адаптивното регулиране на окачването поведението на пътя на автомобила се подобрява постоянно.
 
В следващ материал ще ви запознаем с още технически характеристики на новия Passat и в частност с двигателите монтирани на автомобила.
 
 
0 от 500
  • #57
    3 rate up comment 1 rate down comment
    pepino ( преди 14 години )
    Дизайна - на мен ми допада. Даже доста, предишното поколение беше недоразумение по отношение на екстериор и интериор.По отношние на цените - Пасата не е никак евтин .Но да го сравнявате с БМВ, Мерцедес и Ауди е смешно.. Някой написа, че накичен Пасат стига 80 000, това е така, но 3-ка и С класа с подобно количество екстри са по 100, при това, мисля пасата се пада с малко по-голямо вътрешно пространство от тях..
  • #56
    4 rate up comment 5 rate down comment
    God ( преди 14 години )
    Страшен интериор. Усещане за феноменално качество. А вие се кефете на оня кашон Крайслер 300С
  • #55
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ili ( преди 14 години )
    Do Klasika: Imash li Facebook,predplagam,che tam imash snimki na Hod Rod-a,bih gi razgledal s interes.I az haresvam klasicheski avtomobili
  • #54
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ili ( преди 14 години )
    Dosta stilen dizain,neostaryavasht.
  • #53
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не е така бе 2002 си купих пасат за 45 хил ( с отстъпка беше де) със 1.8т 150кс, кожен салон, подгряване на седалки, всички екстри без автоматик... Ауди А4 започваше от 50 хил без никви екстри, пасата е най-доброто за тия пари...
  • #52
    3 rate up comment 0 rate down comment
    do chavy ( преди 14 години )
    Ако му сложиш и златен волан може и 500 000 да ти струва.Ти *** ли си? или си мислиш ,че екстрите на другите марки са безплатни.
  • #51
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ИЗЛАГАТЕ СЕ! ( преди 14 години )
    Пасата започва от 45 000 с 1.8 т ...мерцедес е 65 000 ауди а4 63 000 пак със същия мотор.
  • #50
    2 rate up comment 0 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Sava,ti za6to si misli6,4e nqkoi iska da se sre6ta s teb i starite ti brakmi???TOVA,4E NQMA6 PARI ZA ML,GL,S,A4,A6,A8,3,5,6 I 7 NE GI PRAWI TEZI AWTOMOBILI GADNI,MUTRENSKI I NZ SI O6TE KAKWI.PRAWI SI ILIENSKITE TUNINZI I SI SPOMNI BASNQTA ZA LISICATA,KOQTO NE MOGLA DA STIGNE GROZDETO I KAZALA,4E E KISELO.TI SI SU6TIQ-NQMA6 PARI ZA 1 BILET4E A TUKA MI OBQSNQWA6 KOQ KOLA BILA MUTRENSKA I KOQ NE.EBATI KLOUNA SI 4ESTNO!
  • #49
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    80 бона за фолксваген,ти оцет ли си пил!За толкова пари си директно в Премиум класа,Бенц,БМВ.
  • #48
    4 rate up comment 3 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    Според http://***.volkswagen.bg/modelle/passat1/new_passat/cifri_fakti/info_preise/пасат 1.8 TSI DSG Highline e 49 бона.Слагайки екстри, сред тях:Навигация, радио с мп3, USB и блутут, шибидах, кожен салон, ел регулируеми седалки, всички асистенти от статията, гумена постелка в багажника :DБЕЗ да слагам лЕтНи джанти, окачвания и неща които не бих употребил, крайната цена стигна:80000лвКато гледам и до 90 може да се докара, а с най-големия дизел ще е 100КВесели празници на всички!