IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Започнаха продажбите на новия Passat

Това е един от най-популярните модели не само на марката Volkswagen, но и въобще на автомобилния пазар.

Започнаха продажбите на новия Passat
С повече от 15 милиона продадени екземпляра Volkswagen Passat е един от най-успешните автомобили в света. Сега той се представя с нова генерация, която е седмо поколение от 1973 г.
 
 
Дизайнът на новия Volkswagen Passat е интерпретиран по напълно нов начин и изглежда по-уверено от когато и да било. Passat винаги е бил олицетворение на техническия прогрес. Това важи в пълна сила за седмото поколение, което вече се предлага като лимузина и комби. Спектърът на технологичните иновации при Passat Comfortline (стандартен модел) и Passat Highline (върхов модел) се отличава с многообразие, което досега бе характерно по-скоро за високия и луксозния клас автомобили.
 
 
За пръв път в този клас се предлагат редица високотехнологични системи, на които сега ще се спрем подробно.
Система за разпознаване на умора
Системата за разпознаване на умора се монтира за пръв път в модел на Volkswagen и за пръв път в този клас. Тя реагира на намаляването на концентрацията на водача и го предупреждава за това в продължение на 5 секунди със звуков сигнал, както и визуална препоръка за кратка почивка.
 
 
Ако през следващите 15 минути водачът не спре за почивка, предупреждението се повтаря. Причината: цели 25 % от инцидентите на автомагистрали, особено при дълги и монотонни отсечки, се причиняват от преумора на водача. Още в началото на всяко пътуване системата анализира характерното поведение на водача зад волана.
 
По време на движение системата за разпознаване на умора постоянно следи сигналите като ъгъл на завъртане на волана, употребата на педалите и страничното ускорение. Ако установи отклонение от регистрираното при началото на пътуването поведение зад волана, следват визуалните и звукови предупреждения. Асистиращата система не предупреждава активно при секунден сън; тя по-скоро се опитва още преди това да регистрира фазите на спадане на концентрацията. Системата за разпознаване на умора е част от стандартното оборудване на Passat.
 
 
ACC c Front Assist
При шофиране в града и Stop and Go-трафик вероятността от удари в движещите се пред водача автомобили се увеличава в сравнение с равномерно движещия се трафик. По тази причина Volkswagen разработи новата система за аварийно спиране в градски условия. Тя е съставна част от модифицираната, автоматична система за контрол на дистанцията ACC с Front Assist. Като цяло автоматичната система за контрол на дистанцията ACC (Adaptive Cruise Control) позволява много комфортно управление на автомобила, защото предният радар автоматично увеличава и намалява скоростта при движение в колона.
 
 
Автоматичният контрол на дистанцията се активира чрез лостче на волана. Водачът избира желаната скорост, дистанцията до движещите се отпред превозни средства (при спазване на определената от закона минимална дистанция), както и динамиката на реакциите на автомобила (Comfort, Normal или Sport).
 
Новост е и функцията за адекватно подпомагане на изпреварването, когато то бъде индикирано с мигач, което позволява по-леко преминаване в лентата за изпреварване. Когато пред Passat няма други автомобили, ACC работи като конвенционален автопилот и ускорява до избраната от водача скорост. При увеличаване на опасността от инцидент с движещия се отпред автомобил, визуален и звуков сигнал, както и леко задействане на спирачките предупреждават водача. Ако той реагира с твърде слабо натискане на спирачния педал, автомобилът автоматично създава такова налягане в спирачната система, което е необходимо за предотвратяване на инцидента.
 
 
Ако след предупредителния „тласък” от спирачките водачът изобщо не започне да спира, намаляването на скоростта се поема от Front Assist, за да може при оптимални условия да намали скоростта на удара.
 
Аварийна спирачна функция при движение в града
Тази система е нова и се монтира за пръв път при Passat. Активните при скорост под 30 км/ч компоненти на системата реагират и на спрели автомобили; при нужда тя автоматично задейства спирачките и допринася за предотвратяването на инцидент или намаляване на щетите от него. 
 
 
Бордната камера поема все повече задачи
Вградената в областта на вътрешното огледало за обратно виждане мултифункционална камера се ползва от три асистиращи системи на новия Passat: двете технологии за управление на дългите светлини Light Assist и Dynamic Light Assist, разпознаването на пътни знаци и предлаганият и при предишния модел Lane Assist.
 
Dynamic Light Assist плюс LED-дневни светлини
Новост на борда на Passat са и маскираните постоянни дълги светлини с означението Dynamic Light Assist. Passat е първият автомобилв своя клас, който се оборудва с такава система. С Dynamic Light Assist ръчното превключване между къси и дълги светлини остава в миналото.
 
 
При скорост над 65 км/ч дългите светлини се включват автоматично и остават постоянно активни. А ето как функционира системата: В съчетание с монтираната зад предното стъкло камера модулите на дългите светлини на задължителните в този случай биксенонови фарове (включително серийни светлини за завой) автоматично се затъмняват в онези области, за които системата прецени, че е възможно евентуално заслепяване на останалите участници в движението.
 
В комбинация с интелигентното, странично люлеене на целия модул (посредством функцията светлини за завой), както и на индивидуалното управление на левия и десния фар, това позволява допълнителна геометрия на затъмняването на светлинния източник. По този начин се предотвратява заслепяване на движещите се в насрещната и в същата посока автомобили. Благодарение на предната камера блокът за управление на светлините за завой разпознава точната позиция на движещия се пред водача автомобил и при скорост над 60 км/ч „избутва” светлинния сноп до неговата задница, респективно дори и странично покрай автомобила – отново без заслепяване.
 
 
При биксеноновите фарове LED-дневните светлини са серийни. Те не само се виждат много добре, но и в сравнение с конвенционалните дневни светлини разходът на електроенергия е намален с до 150 вата до само 30 вата.
Light Assist
За моделите с конвенционални халогенни фарове се предлага по-опростен вариант на автоматичните дълги светлини: Light Assist. Този асистент за дългите светлини също работи с камера и разпознава различни ситуации на пътя, след което активира късите или дългите светлини. При скорост над 60 км/ч дългите светлини се активират и деактивират автоматично,. При късите фарове се използват H7 крушки с нажежаема жичка, които се отличават с удължен живот. В по-силно натоварените габаритни и дневни светлини също са монтирани крушки с Longlife-технология.
 
Side Assist
Нова асистираща система при Passat е и Side Assist. С помощта на премигваща LED-светлина в страничните огледала асистентът при смяна на платното на движение предупреждава за автомобили, които се намират в мъртвия ъгъл странично от Passat или бързо се приближават отзад.
 
 
При смяна на платното със скорост над 30 км/ч асистентът следи пространството отзад и отстрани. При опасност от инцидент сигнализира с LED-светлината в корпусите на страничните огледала. Областта на наблюдение на 24-гигахерцовите сензори обхваща около 100 м зад автомобила.
 
Когато Side Assist разпознае критична ситуация вляво или отдясно на Passat, без преди това водачът да е индикирал намерение за смяна на платното с мигачите, непрекъснатото светене на LED-светлините в корпусите на страничните огледала предупреждава за ситуацията на пътя. Ако обаче водачът включи мигач при заето съседно платно, светлината го предупреждава за потенциалната опасност с многократно мигане. Яркостта на предупредителните светлини може са се регулира на няколко степени чрез мултифункционалния дисплей. Интересно свързване на системите: установената от сензорите за дъжд и разпознаване на светлини яркост на околното осветление автоматично се отразява на яркостта на предупредителните светлини.
 
 
Lane Assist (с камера)
Асистентът за спазване лентата на движение позволява автомобилът леко да завива самостоятелно, когато има индикация да напусне платното на движение – предпоставка за около 14% от всички пътни произшествия.
Lane Assist автоматично се включва при достигане на скорост от 65 км/ч. Lane Assist разпознава хоризонталната маркировка на пътното платно включително и на тъмно, като важно условие е тя да бъде ясно отличима, в противен случай системата не може да работи.
 
 
Адаптивна система за ел. регулиране на окачването DCC
Адаптивното окачване DCC има три режима на работа: „Нормален“, „Спортен“ и „Комфортен“. От решаващо значение е фактът, че благодарение на адаптивното регулиране на окачването поведението на пътя на автомобила се подобрява постоянно.
 
В следващ материал ще ви запознаем с още технически характеристики на новия Passat и в частност с двигателите монтирани на автомобила.
 
 
0 от 500
  • #67
    6 rate up comment 1 rate down comment
    7-7 до класика ( преди 14 години )
    Този АЗ нали се правеше на софиянец,на бургазлия,въртеше А6-***,А8-***,S-класи,... целия луксозен автопарк!После се разбра,че невръстно *** с пъпки,някъде от казанлъшко,баща му имал фиеста 1989.Може на много места да ти определя срещи.Никога няма да се появи.Дори ако забалежиш,той не познава големите градове.Гледа Google Maps и като не е обновявана прави гафове,на несъществуващи места уж бил чакал там,***.И други *** лъжи.Много е ***,много!
  • #66
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до autoaddict ( преди 14 години )
    Точно така е, ако някой се интересува да провери сам, този пасат е РЕСТАЙЛИНГ на предния, използвана в същата платформа. Не е трудно да се провери
  • #65
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Класика до ili ( преди 14 години )
    Забравих да ти кажа....:)Тук съм и сложил старите немски номера с които я купих от Германия.Немците нали са шовинисти,обитат да ги ласкаеш на темата:Патриот !!!Пък и си пиша на скайпа с Немци и много ги уважавам като нация!С Българските номера щеше да е тъпо,залепих им и Немска реклама с която беше рекламирана Костенурката-пазя ги като скъп спомен....:)Като я довърша ще си сменя номерата с някакъв надпис-нещо от рода на скелети-има време!....:)Ако си от София,още тази Неделя ще я видиш....
  • #64
    6 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 14 години )
    VW дилър, ще ме прощаваш покрай братовчед ми(и твой колега), ама колкото и да се говори, че не е фейслифт, колкото и да се показват доказателства за това, в които лично се убедих, първото впечатление, което ми направи този автомобил, когато го видях, беше че това е точно фейслифт, а не нов модел.Без лоши чувства, но трябваше да "го барнат" шефовете ти от Волфсбург повече в някои елементи.Щото разбрах, че дори платформата е същата, но допълнително подсилена и заздравена.Пак казвам - нищо лично.
  • #63
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Класика до ili ( преди 14 години )
    Не приятелю,нямам право.Рекламна къща я рекламира и взима процент при намирането на клиенти.Опитах се да ти влезна в Профила,червения ти ник,за да ти пиша на частно писмо и след това да движим нещата,но Форума се е"бъгнал" и излиза вход за регистрация????Няма ли да го оправят?С много колеги си пиша от тук,но преди това ги разучих,да не ме"Е...ват!",а сега не може да се свържем!!!Виж ,ако си от София,лесно ще се видим!Долу съм дал снимки на другата и нея си я обичам,но Хот-Рода ми е безценен!Нямаш си на идея колко килограми бях станал заради тези коли.....-не ми се говори....Но,най си обичам Костенурката,още не съм я довършил,не стига парса-взех си много бели на главата...:)Тя е в Подуене,ако си от София ще ги ти ги покажа когато кажеш.Радвам се,че харесваш хубавото в живота!Костенурките се делят на 6 вида!Мойта е от вида: GERMAN LOOK убиеца на Порше-та....:)Този стил се заражда в ранните 90 г. на миналия век, автомобила е с подчертан рейсинг вид вграждат се спирачки, джанти арматурни прибори, волани и всичко каквото може да се сложи от Порше. Двигателят, в повечето случаи Тип 4, т.е. блок от късните модели на Порше 356, 901/911/, Фолксваген-Порше 914/4 използван и в късния Транспортер е форсиран често с над 200 к.с.Мойта е с 180 к.с.http://prikachi.com/images/831/2779831L.jpghttp://prikachi.com/images/832/2779832o.jpghttp://prikachi.com/images/916/2693916R.jpg-това са рекламни пана където съм ги залепил-лесно се махат.Бях я пуснал в един Немски сайт за майтап,да видя дали има желаещи....:)Е тая,да ме застрелят-няма да я дам! Жив и здрав и весел ден!
  • #62
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Не е вярно.С описаните екстри цената на Пасат е над 80 хил. лева.
  • #61
    4 rate up comment 1 rate down comment
    VTEC ( преди 14 години )
    Колега, няма да се оплюваме, но не бих дал 64 хилки за "Народния автомобил", който в интерес на истината не е никак лош. За тази сума мога да се сдобия с чисто ново Субару Легаси и то съвсем не лишено от разните му екстри.
  • #60
    2 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 14 години )
    Не съм писал, че изброените са всички опции. Напротив, включих ПОВЕЧЕТО опции, всибко което бих си взел, без окачвания и някои които ми се сториха излишни. При лимит от 500 символа не бих могъл да изброя всичко което си харесах ;)http://***.volkswagen.bg/files/bg/download/datei/548.pdfПолзвах цените за седан. И целта ми беше да покажа как екстрите могат да са по-скъпи от колата - защото имаше твърдения как за 50К се купувал хайлайн с всички екстри.
  • #59
    9 rate up comment 2 rate down comment
    VW дилър ( преди 14 години )
    Добър ден!Обръщам се към потребителя chavv.За Ваша информация си направих труда да конфигурирам въпросното ниво с тези екстри,които сте описал + някои допълнителни опции като безключов достъп,камера за заден ход,адаптивно окачване и още допълнителни пакети екстри.Цената се получи 64 038лв с ДДС.Коректна конфигурация и цена се получава при контакт с дилър.Домашните смятания са рискови.P.S.:Очаквам да бъда оплют като представител на ФВ.И това смятам да е първото и последно мое включване.Лек ден!
  • #58
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Класика до A3 ( преди 14 години )
    EBATI KLOUNA SI 4ESTNO!....:)Защото ти искаше да се срещнем и да видиш дали е истина,амнезия ли хвана?.....:)Ти каза,че си от София и аз се зарадвах,че ще стане бързо!Казах ти няма да спорим на ниво:Само Цска,Само Левски...:)Ела ,виж колко ми предлагат за всяка една от колите ми,и тогава ще видиш какво може да се купи с тези пари!Елементарно е!....:)Още утре имам купувач и ще те закарам да го видиш в Неделя!Става нали?И тогава ще разбереш какво може да се купи с тия пари!Ти сам ще пишеш тук,като ти премине изненадата....:)Това ми е предложението...:)Като се увериш наяве,ти да пишеш колко струват и какво ,ако си поискам мога да си купя!-ей това е условието за безплатната разходка....:)Но тезиреликвине ги продавам,защото съм щастлив!Нямам право да рекламирам Хот-рода,защото си вадя хляба с него и го рекламира къща която взима процент за намирането на клиенти,НО КАТО ДОЙДЕШ ЩЕ ГО ВИДИШ!И ще разбереш колко ми предлага самата къща за него!Така,че мога да си купя каквато поискам кола!Но не им го продавам,защото съм ял дълго време само хляб и олио заради тази моя мечта!А и няма цена!Виж тая мога да ти покажа,показвал съм ти я!За нея още не съм сключил договор,защото чакам нови външни тръби за цилиндрите!и тия са хубави,но онези са по лъскави.Чакам и нов лилав гюрук!НО КАТО ДОЙДЕШ ЩЕ ВИДИШ КОЛКО МИ ПРЕДЛАГАТ И ЗА НЕЯ и КАКВО МОГА ДА СИ КУПЯ С ТИЯ ПАРИ!!!!!!!!!!!!Намира се в квартал Витоша,писна ми да ти казвам,на 50 метра е от Студентски град!За нула време ще я видиш и веднага ще разбереш колко ми предлагат за нея....:)ЧАКАМ ТЕ ДА КАЖЕШ КОГА?!?Но не я продавам,защото живота е кратък и по някакъв начин тя се оказа при мен!Два живота няма да ми стигнат за втори опит...:)http://prikachi.com/images/308/2691308u.jpghttp://prikachi.com/images/73/2745073E.jpghttp://prikachi.com/images/912/2740912Y.jpghttp://prikachi.com/images/767/2779767E.jpghttp://prikachi.com/images/78/2745078G.jpgТи изобщо сериозен ли си?Да не си някой тийнейджър от незнам къде си и да ми губиш времето?Имаш ли представа изобщо това което ти показвам ,колко струва!ЧАКАМ ТЕ!ДАЙ ДА СЕ РАЗБЕРЕМ МЪЖКАТА ЗА НЕДЕЛЯ КЪДЕ ДА ТЕ ВЗЕМА И ДА СЕ УВЕРИШ!ЧАКАМ!