Благодарение на хибридния модел Prius Toyota се радва на имиджа на иновативен еко производител. Марката обаче има и друго лице. То се представлява в САЩ от модела Tundra. Този автомобил е толкова голям и тежък, че някои дилъри трябвало да поръчват нови подиуми.
В разгара на финансовата криза продажбите на пикапи в Щатите отбелязаха сериозен спад, сега обаче отново тръгнаха нагоре. Трите американски концерна Ford, General Motors и Chrysler са продали за първите 10 месеца на 2010 година повече от милион такива автомобили. В този сегмент Toyota е най-успешната импорт марка на американския пазар. Японците също обявиха сериозни ръстове. Според говорителя на марката Грег Том, тази година на американския пазар до момента са продадени 75.832 екземпляра от модела Tundra. Колата е гигантска, с почти 6 метра дължина, височина колкото на микробус и просторна като кемперван.
Ако в нормален автомобил просто влизате, в Tundra трябва да се изкатерите. Няколко стъпала ви отвеждат на шофьорската седалка. Горе ви чака ландшафт от твърда пластмаса и изкуствена кожа. Бутоните са с размер на кибритени кутии, а целият кокпит въздейства така, сякаш може да бъде почистван с парочистачка. Вътре е просторно, а в най-голямата версия Crew Max има повече място, отколкото в S-класа. 
Колата е предназначена сякаш за строителни екипи или за барони в животновъдния бизнес. Когато се качите вътре обаче, ви обзема много приятното чувство на величие. Под капака работи V8-мотор. Агрегатът мобилизира 381 конски сили от 5,7 литра работен обем. Максималният въртящ момент е 544 Nm.
Силата се предава от хармонично реагираща автоматична скоростна кутия с шест степени. Ако на старта настъпите педала на газта докрай, ускорението от 0 до 100 км/ч става за малко повече от 6 секунди. Максималната скорост е 170 км/ч, което си е атракция за автомобил с такива размери и листово окачване на задната ос. Резервоарът побира 100 литра, но това не е толкова много при реален среден разход от 20 л/100.
Въпреки че марката Toyota предполага японска кола, Tundra си е чисто американски автомобил. Моделът се произвежда в завода на Toyota в Сан Антонио, Тексас и се продава само в Америка. Базовият модел струва около 16 000 евро, а луксозната версия, карана от екипа на Spiegel с V8-мотор и двойна кабина излиза някъде около 30 000 евро – колкото в Европа струва например един компактен SUV Toyota RAV 4. Колата все пак може да се намери в Германия например, внасяна от „свободни“ импортьори, които й искат от порядъка на 50 000 евро. 
В САЩ Toyota Tundra се смята за идеален семеен автомобил за хора, които имат нужда от пространство през свободното си време. „Това са хора с „аутдоор“ хобита като лов и риболов, катерене и т.н. Такива хора „се кълнат“ в огромните пикапи“, разяснява говорителят Грег Том мотивацията на клиентите. Впрочем жителите на големите градове в САЩ също купуват от огромните пикапи. В Лос Анджелис например, града в който Toyota продава най-много хибридни модели от цяла Америка, се продават и най-много от пикапите Tundra.
Без съмнение в Европа на Tundra ще й е тясно. Колата е прекалено голяма за европейската инфраструктура. В Санта Моника или Бевърли Хилс може спокойно да се реете в трафика и да се наслаждавате на грандиозната гледка отгоре, откъдето се виждат още отдалеч свободните паркоместа. Имайте предвид също, че диаметърът на кръга на завоя надхвърля 15 метра – представете си колко пространство ви е необходимо. 


0