IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Странни модели: Renault Avantime

Автомобилната индустрия е виждала доста провали през годините, повечето дължащи се на лош проект и/или лошо изпълнение.

Странни модели: Renault Avantime
Понякога обаче има изключения, при които провалите засягат и някои много авангардни и изпреварили времето си автомобили. Такъв е случаят с Avantime на Renault.
 
 
Произведен в сътрудничество с Matra, автомобилът e от свой клас - coupe-MPV и не приличаше на нищо друго на пътя когато се появи през 2001 година. За съжаление купувачите не се оказаха подготвени да приемат подобен радикален автомобил. Десет години по-късно, нестандартни автомобили като BMW X6 и Nissan Murano CrossCabriolet вероятно ще имат по-добра съдба, макар че са също толкова радикални.
 
 
Историята на Avantime започва още в началото на 90-те години на миналия век. Шефът на автомобилното отделение на Matra, Филип Гюедон (Philippe Guédon), забелязва един интересен факт. Децата на хората притежавали Renault Espace остават лоялни не само на марката, но и на модела. В същото време очакват от Renault да им предложи нещо друго и по-модерно.
 
Така се появява концепцията CoupéSpace, предлагаща обема на един мини ван в тялото на купе с 2+2 места. Партньорското споразумение между Renault и Matra бе подписано през 1998 година и бе прието името Avantime. Платформата идва от произвеждания от Matra Espace III, а дизайнът на каросерията и интериора е дело на „гуруто” в професията, Patrick Le Quément.
 
 
Ключовата характеристика на новия автомобил е иновативен. Това беше доста смела стъпка, защото френските производители отидоха в територия на която никой друг не беше стъпвал. Името Avantime („изпреварил времето си”) отлично характеризира автомобила.
 
Еднообемна каросерия, характерна за MPV, но без колонка В, за да се получи вид на купе. Две огромни врати подсигуряват лесен достъп на двата реда седалки.
 
 
Голяма част от каросерията е произведена от галванизирана стомана и полиестерни панели. Горната част е от алуминий, а покривът е прозрачен. Това понижава центърът на тежестта и подобрява управляемостта на колата. Въпреки много големите врати, Avantime няма проблеми с паркирането заради специфичното им отваряне, наречено „double-kinematic”.
 
В интериора вторият ред седалки е разположен по-високо, което позволява отлична видимост на пътниците седящи на тях. Панорамният покрив е един от първите по това време и засилва усещането за простор. Само с натискането на един бутон, той може да бъде отворен заедно със всички прозорци. Това дава усещането за открит автомобил.
 
 
Четирите места са с индивидуални кресла, като качеството на материалите използвани за интериора е над средните стандарти по това време. Avantime се предлагаше с бензинов двигател V6 с обем 3.0 литра, който има мощност от 207 к.с. По-късно се появиха и по-малки версии, които се оказаха и по-удачни – бензинов двулитров агрегат и 2.2 литра дизел.
 
Така или иначе, Renault не можа да предотврати катастрофата и след като през 2003 година бяха продадени едва 8 557 броя от футуристичния Avantime, колата беше спряна от производство.
 
Днес се превръща в колекционерска рядкост, макар че на някои пазари в Европа все още може да бъде намерена за 5-6 хиляди евро.
0 от 500
  • #15
    27 rate up comment 8 rate down comment
    Гега ( преди 15 години )
    Има ли значение що за автомобил е това? Ние немаме думата, защото е пъти по-добро от ръждавите кочини които караме или от *** които произвеждаме. Требва само да траеме и да се опитаме направим завод с десет степени под Рено - поне за начало. Румънците вече го сториха - а ние? ...та реното викате било грозно?!
  • #14
    11 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    нещо свежо е Алфа Мито , или Хонда Джаз , това рено е колосалнен ужас... ако го пуснат ще последва продажбите на Велсатис
  • #13
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    като се кефиш на обозра вземи си fiat multipla , вътре е супер и обзорен и просторен.. .и има видимост , само да не го гледаш отвън :)
  • #12
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Дебелия ( преди 15 години )
    Както и Honda Shuttle
  • #11
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Дебелия ( преди 15 години )
    Аз, само да ти споделя, че Нисан Прейри, Митсубиши Спейсвагон са модели една идея преди Ренде Еспейс!
  • #10
    18 rate up comment 23 rate down comment
    AZ ( преди 15 години )
    Поредният ужасТ от Рено!(слава Богу,че повечето са спряни от производство) Пълен провал,наред със недоразумениета Вел сТатист, Лагуна2,Сценик-RX4,Колелеос :)
  • #9
    24 rate up comment 11 rate down comment
    АЗ ( преди 15 години )
    Не че поддръжам Авантайм но за Рено са прави - още 1984 рискуваха и пуснаха на пазара под името Еспейс концепцията на Матра. 10 години по-късно след като пуснаха и второ поколение всички европейски производители се усетиха че са изпуснали влака и се втурнаха да произвеждат MPV-та.
  • #8
    35 rate up comment 11 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    Аз пък Avantime много го харесвах като излезе на пазара. Има интересна визия и според мен е приятна кола за пътуване, щото има страшен обзор отвътре.
  • #7
    18 rate up comment 24 rate down comment
    Селташка "логик ( преди 15 години )
    Ако на онова горе викаш "свежо", значи за теб и селото е град - мегаполис дори!
  • #6
    34 rate up comment 20 rate down comment
    Селтаци ( преди 15 години )
    плюйте бесни кучета плюйте само да не се задавите в собствената си слюнка добре че има производители които рискуват и правят нещо свежо и различно което да се отличава от еволюционният консервативен и скучен дизайн на някой други няма да ги споменавам щото те се знаят