Понякога обаче има изключения, при които провалите засягат и някои много авангардни и изпреварили времето си автомобили. Такъв е случаят с Avantime на Renault.
Произведен в сътрудничество с Matra, автомобилът e от свой клас - coupe-MPV и не приличаше на нищо друго на пътя когато се появи през 2001 година. За съжаление купувачите не се оказаха подготвени да приемат подобен радикален автомобил. Десет години по-късно, нестандартни автомобили като BMW X6 и Nissan Murano CrossCabriolet вероятно ще имат по-добра съдба, макар че са също толкова радикални.
Историята на Avantime започва още в началото на 90-те години на миналия век. Шефът на автомобилното отделение на Matra, Филип Гюедон (Philippe Guédon), забелязва един интересен факт. Децата на хората притежавали Renault Espace остават лоялни не само на марката, но и на модела. В същото време очакват от Renault да им предложи нещо друго и по-модерно.
Така се появява концепцията CoupéSpace, предлагаща обема на един мини ван в тялото на купе с 2+2 места. Партньорското споразумение между Renault и Matra бе подписано през 1998 година и бе прието името Avantime. Платформата идва от произвеждания от Matra Espace III, а дизайнът на каросерията и интериора е дело на „гуруто” в професията, Patrick Le Quément.
Ключовата характеристика на новия автомобил е иновативен. Това беше доста смела стъпка, защото френските производители отидоха в територия на която никой друг не беше стъпвал. Името Avantime („изпреварил времето си”) отлично характеризира автомобила.
Еднообемна каросерия, характерна за MPV, но без колонка В, за да се получи вид на купе. Две огромни врати подсигуряват лесен достъп на двата реда седалки.
Голяма част от каросерията е произведена от галванизирана стомана и полиестерни панели. Горната част е от алуминий, а покривът е прозрачен. Това понижава центърът на тежестта и подобрява управляемостта на колата. Въпреки много големите врати, Avantime няма проблеми с паркирането заради специфичното им отваряне, наречено „double-kinematic”.
В интериора вторият ред седалки е разположен по-високо, което позволява отлична видимост на пътниците седящи на тях. Панорамният покрив е един от първите по това време и засилва усещането за простор. Само с натискането на един бутон, той може да бъде отворен заедно със всички прозорци. Това дава усещането за открит автомобил.

Четирите места са с индивидуални кресла, като качеството на материалите използвани за интериора е над средните стандарти по това време. Avantime се предлагаше с бензинов двигател V6 с обем 3.0 литра, който има мощност от 207 к.с. По-късно се появиха и по-малки версии, които се оказаха и по-удачни – бензинов двулитров агрегат и 2.2 литра дизел.
Така или иначе, Renault не можа да предотврати катастрофата и след като през 2003 година бяха продадени едва 8 557 броя от футуристичния Avantime, колата беше спряна от производство.
Днес се превръща в колекционерска рядкост, макар че на някои пазари в Европа все още може да бъде намерена за 5-6 хиляди евро.


0