Първо два двигателя, този с 6 цилиндъра при S 350 CDI (3.0 V6 173 kW) и този с 8 цилиндъра при S 450 CDI (4.0 V8 235 kW) бяха заменени с един - S 350 BlueTec, с мощност 190 kW.

Сега, при луксозния седан се появява и нов дизелов двигател, първият агрегат с четири цилиндъра някога монтиран на S-Class. Новият S 250 CDI е с четири цилиндъра, което в луксозния сегмент изглежда като компромис. Само обаче, докато не знаем, че неговата мощност е 150 kW, a максималният му въртящ момент е 500 Nm.

Подобни са параметрите на най-слабия агрегат с 6 цилиндъра и обем 3.0 литра TDI при новото Audi A8. В същото време, двигателят на Mercedes предлага уникален комбиниран среден разход за своя клас, 5.7 литра на 100 км. Разходът е не само с 0.3 литра на 100 км по-нисък от този при споменатия двигател на Audi, но въобще най-ниския разход на гориво при автомобил от луксозния сегмент.

Новият четирицилиндров двигател е с обозначението OM651, като вече го познаваме от C- и E-Class. Работният обем на този агрегат е 2143 cm3. Оборудван е с четвъртата генерация на технологията Common-Rail, при която горивото се впръсква под налягане от 2000 бара. Има две турбини разположени една зад друга.

По-малката турбина работи с по-високо налягане от по-голямата. Резултатът е по-добро подаване на нужната смес в цилиндрите и по-висок максимален въртящ момент при по-ниски обороти. Като цяло, дори с най-малкия си мотор, S-Class е доста динамичен. Ускорението от място до 100 км/час е за 8.2 секунди и може да постигне максимална скорост от 240 км/час.

Що се отнася до оборудването, S 250 CDI въобще не прави компромис и предлага същия стандарт, като при версиите с 6 цилиндъра. Да споменем само диодните светлини, девет въздушни възглавници, Bluetooth, мултимедийна система Comand APS, климатроник, cruise control, въздушно окачване Airmatic и др.



4