IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първи четирицилиндров двигател при S-Class

През тази година Mercedes направи значително преустройство при дизеловите двигатели на S-Class.

Първи четирицилиндров двигател при S-Class
Първо два двигателя, този с 6 цилиндъра при S 350 CDI (3.0 V6 173 kW) и този с 8 цилиндъра при S 450 CDI (4.0 V8 235 kW) бяха заменени с един - S 350 BlueTec, с мощност 190 kW.
 
 
Сега, при луксозния седан се появява и нов дизелов двигател, първият агрегат с четири цилиндъра някога монтиран на S-Class. Новият S 250 CDI е с четири цилиндъра, което в луксозния сегмент изглежда като компромис. Само обаче, докато не знаем, че неговата мощност е 150 kW, a максималният му въртящ момент е 500 Nm.
 
 
Подобни са параметрите на най-слабия агрегат с 6 цилиндъра и обем 3.0 литра TDI при новото Audi A8. В същото време, двигателят на Mercedes предлага уникален комбиниран среден разход за своя клас, 5.7 литра на 100 км. Разходът е не само с 0.3 литра на 100 км по-нисък от този при споменатия двигател на Audi, но въобще най-ниския разход на гориво при автомобил от луксозния сегмент.
 
 
Новият четирицилиндров двигател е с обозначението OM651, като вече го познаваме от C- и E-Class. Работният обем на този агрегат е 2143 cm3. Оборудван е с четвъртата генерация на технологията Common-Rail, при която горивото се впръсква под налягане от 2000 бара. Има две турбини разположени една зад друга.
 
 
По-малката турбина работи с по-високо налягане от по-голямата. Резултатът е по-добро подаване на нужната смес в цилиндрите и по-висок максимален въртящ момент при по-ниски обороти. Като цяло, дори с най-малкия си мотор, S-Class е доста динамичен. Ускорението от място до 100 км/час е за 8.2 секунди и може да постигне максимална скорост от 240 км/час.
 
 
Що се отнася до оборудването, S 250 CDI въобще не прави компромис и предлага същия стандарт, като при версиите с 6 цилиндъра. Да споменем само диодните светлини, девет въздушни възглавници, Bluetooth, мултимедийна система Comand APS, климатроник, cruise control, въздушно окачване Airmatic и др.
 
 
 
0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бавареца ( преди 15 години )
    аз този мотор не го харесвам. въждал съм графиката на момента. тези 500нм почват от 2000 об. задържат плоско съвсем за кратко и после право надолу. нем исля че това ще е добро усещане при каране... особено за луксозен модел. мисля че двигателя има обаче страхотен потенциал за комбиниране с хибридни технологии - те ще изправят графиката.
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Slav78 ( преди 15 години )
    Това с двете турбини една зад друга е много добро решение за избягване на проблема с турбо дупката и за осигуряване на постоянна мощност,но какъв ресурс ще има този мотор.Автомобилите от този клас се купуват за да минават много километри при това безпроблемно,на кой му трябва S-класа в сервиз.? pS Това с с двете турбини не дойде ли от BMW ?
  • #4
    25 rate up comment 1 rate down comment
    SS ( преди 15 години )
    Супер е. Който иска да му е луксозно и си кара айляче това е добър избор. Искам го този S 250 CDI :) Нямам пари за него обаче :)
  • #3
    18 rate up comment 2 rate down comment
    VAYK ( преди 15 години )
    Приключва се с големите двигатели, това е тенденцията...в свят с намаляващи ресурси големи двигатели нямат място. Скоро от БМВ изкарават 3 цилиндров дизел със 150 К.С.
  • #2
    19 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Ами те Мерцедес вече не искат да правят вечни работи! Виж колко W124 има в България? И колко от тях си видял в сервизите? Пък и има хора, на които им трябва просто голяма кола и не им пука за мотора. Баща ми каза, че новото 730 дизел е супер мощно и няма как да ползва мощността му. За теб е компромис, а за хората - икономия от гориво и в същото време - лукс!
  • #1
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Бай Миле ( преди 15 години )
    На голямата кола и трябва относително голям двигател. За мен другото е компромис, който ще доведе до преждевремено износване и ремонти.