IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Полша до 140 км/час по магистралите

Полският парламент променя закона за движение по пътищата от 01.01.2011.

В Полша до 140 км/час по магистралите
Едно от най-интересните решения е да бъде повишено ограничението на максималната скорост по полските магистрали от сегашните 130 на 140 км/час.
 
 
По пътища поне с две ленти за движение в една посока, ограничението на скоростта се променя от сегашните 110 на 120 км/час.
 
Полша има магистрали с обща дължина от 855 км и пътища с поне две ленти за движение в една посока с обща дължина 630 км.
 
В същото време страната е известна като една от европейските държави с най-много жертви по пътищата, а полските водачи имат славата на едни от най-недисциплинираните в целия Европейски съюз.
 
Вероятно това е причината в новия закон да влезе и изненадващата клауза за толерантност на органите по контрол на движението по пътищата, които няма да налагат наказания при до 10 км/час по-висока от позволената скорост на движение. Досега в Полша също имаше такава толерантност, но в рамките на до 5 км/час.
 
Новият закон забранява скритото поставяне на радари по пътя, а там където те са инсталирани трябва да има ясно обозначение, за да са видими за водачите.
 
0 от 500
  • #8
    18 rate up comment 0 rate down comment
    -V8- ( преди 15 години )
    160 км/ч в никакъв случай не е безопасна скорост. Първо шофьорите ни са безобразно *** и нямат даже елементарния навик да гледат в огледалото за обратно виждане. Второ - винаги има и ще има разни мърди дето карат с 60-70 км/ч (по незнайни за мен причини)... Може да допълните трето, четвърто и т.н....
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    с ( преди 15 години )
    ей вие *** ли сте или сте изгубили усещане?! в България умират на година 165/100 000 души в катастрофи, при средно за Европа 45/100 000. при скорост 120-140 км/ч водачът запазва контрол независимо от модела, при 160-170 км/ч повечето автомобили от бг автопарка превръщат шофирането в хазарта, предвид другите *** на пътя (т.е. всички тук изказали се). ако някой е съгласен с геноцидната политика на някои европейски правителства - му желая успех в оцеляването.
  • #6
    17 rate up comment 1 rate down comment
    до 5kov ( преди 15 години )
    В новите коли нямаш усещането над 130 км в час какво правиш-няма обратна връзка!Бъкано е с електроника и в един момент човек се усеща "безсмъртен"и ,че нищо не може да му се случи!Защото не усеща нищо,никаква радост-усеща,че някой го вози"УЖ"свръх безопастно,а то е защото не чувства нищо и с промит мозък от рекламите които афишират,че: "новите ел.системи бдят над вас"-се разбиваш и разпиляваш с усмивка на уста!!!.....Ето и ти си мислиш,че са безопастни при160-170 км.!!!Рекламата е велико нещо!Истината е ,че безопастноста се определя от моралната практика!Не от практиката само,защото някои се възгордяват и си мислят,че са Богове!От моралната практика,демек стаж и добро възпитание,толерантност спрямо колегите и познаване на реалностите.Никога не можеш да бъдеш най-добър,учиме се докато сме живи!Но винаги можеш да бъдеш по мъдър иалчен за знания.Да знаеш,че колата е еднотонно желязо и само ти с твоя мозък допринасяш за правилното и използване!Че на пътя,всичко е креативно и променящо се и нищо не е така ,както ти изглежда!Да се дава предимство на пешеходни пътеки,на ляв мигач,да се сават поктоянно мигачи за да показваш какви са ти намерениятя!И когато се колебаеш къде да паркираш,дали да свиеш в тази пряка,дали това е адреса-АВТОМАТИЧНО ДА НАТИСНЕШ АВАРИЙНИТЕ,за да видят другите,че временно се колебаеш и да санащрек!А НЕ КАТО КАМИКАДЗЕ ДА СВИЕШ В ПОСЛЕДНИЯ МОМЕНТ!Да не говорим,че у нас 70%-от книжките са купени!Другите 10% са купени отвторияпът!А повечето избиват комплекси по шосетата и така както се държим помеждуси-със завист,злоба и пълна нзаинтересованост към другия-НЕ МОЖЕМ ДА БЪДЕМ ПО РАЗЛИЧНИ ШОФЬОРИ!Няма такава магия!Затова ви казвам,че и тука в Форума,тези които обиждат и завиждат най много,то те са бъдещите убийци!Каквито и модерни предпазни средства да слагат в новите коли,ако скороста е висока,а капацитета на интелигентност и култура на притежателя и,не е на ниво-катастрофата ще е нещо което само чака да се случи,а пасажерите в колата-ЩЕ ИЗГЛЕЖДАТ КАТО ЖИВИ........
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 15 години )
    Зависи от колата... Моят СААБ харчи най-малко при средна скорост 70-80 км/ч (4.5-4.8л на 100). При 130-140 на магистрала е около 6-6.5, а при 160-170 може да мине и 8 (не знам, не съм пробвал, че и нашите магистрали са едни...)Ако имаше 6-та скорост, нещата щяха да са по съвсем друг начин, за това казвам, че си зависи от колата...
  • #4
    3 rate up comment 11 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Извинете, но нашите "магистрали" не са хубави а и 80% от водачите които карат по магистрала Тракия карат от 80 до 100m/h да не изхабят 1 литър повече бенизн, а и да вмъкна също 80km/h не е икономична скорост!!! 110km/h е икономична :) Айде живи и здрави!
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    5kov ( преди 15 години )
    Не е истина, че високата скорост е причина за най-много произшествия. По скоро тода е неумението на водачите да водят колите си с ОПТИМАЛНА скорост. А за новите автомобили скорост от 130 км по магистралата е като букаи за кон. 130 км са подходящи за ЛАДА,Москвич, и други трошляци.Оптималната скорост за магистралите е 160-170 км. ь за пътищата с две ленти -120 км. Няма да стават повече катастрофи, но приходите за катаджиите ще намалеят за съжаление.
  • #2
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ами то и сега в България има такава толерантност. По магистралата със 138-139км/ч катаджиите не ме закачат.
  • #1
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Очаквам същото да се случи и тука след като завършат тракия, люлин и марица