Едно от най-интересните решения е да бъде повишено ограничението на максималната скорост по полските магистрали от сегашните 130 на 140 км/час.
.jpg)
По пътища поне с две ленти за движение в една посока, ограничението на скоростта се променя от сегашните 110 на 120 км/час.
Полша има магистрали с обща дължина от 855 км и пътища с поне две ленти за движение в една посока с обща дължина 630 км.
В същото време страната е известна като една от европейските държави с най-много жертви по пътищата, а полските водачи имат славата на едни от най-недисциплинираните в целия Европейски съюз.
Вероятно това е причината в новия закон да влезе и изненадващата клауза за толерантност на органите по контрол на движението по пътищата, които няма да налагат наказания при до 10 км/час по-висока от позволената скорост на движение. Досега в Полша също имаше такава толерантност, но в рамките на до 5 км/час.
Новият закон забранява скритото поставяне на радари по пътя, а там където те са инсталирани трябва да има ясно обозначение, за да са видими за водачите.


1