IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Полша до 140 км/час по магистралите

Полският парламент променя закона за движение по пътищата от 01.01.2011.

В Полша до 140 км/час по магистралите
Едно от най-интересните решения е да бъде повишено ограничението на максималната скорост по полските магистрали от сегашните 130 на 140 км/час.
 
 
По пътища поне с две ленти за движение в една посока, ограничението на скоростта се променя от сегашните 110 на 120 км/час.
 
Полша има магистрали с обща дължина от 855 км и пътища с поне две ленти за движение в една посока с обща дължина 630 км.
 
В същото време страната е известна като една от европейските държави с най-много жертви по пътищата, а полските водачи имат славата на едни от най-недисциплинираните в целия Европейски съюз.
 
Вероятно това е причината в новия закон да влезе и изненадващата клауза за толерантност на органите по контрол на движението по пътищата, които няма да налагат наказания при до 10 км/час по-висока от позволената скорост на движение. Досега в Полша също имаше такава толерантност, но в рамките на до 5 км/час.
 
Новият закон забранява скритото поставяне на радари по пътя, а там където те са инсталирани трябва да има ясно обозначение, за да са видими за водачите.
 
0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    De ( преди 15 години )
    120-130 km/h - сакат цял живот150-160 km/h - да ти е честито :)
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Вижте на снимката хората какви магистрали имат. Къде ги сравнявате с нашите? Аз преди дни карах по Тракия и особено в участъка около Вакарел е някаква лудост да се кара с над 130 км/ч. По тези завои особено когато се случи да трябва да се надмине тир точно на завоя и 130 км/ч ми се виждат много. От друга стран веднага след изхода на София на 3-те платна и и 160 км/ч може да се кара спокойно.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    uha ( преди 15 години )
    2ленти в една посока-това са нашите магистрали,ама хората имат повече от 2 ленти в едното платно.ограничаване на движението е архаизъм-щом нещо не се спазва,няма смисъл да съществува-сами сме си виновни и отговорни.
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    най-много ме стаписва ограничението на двулентов път - 120 км/ч! Това ми се вижда много, при условие, че няма заграждение против животни, няма минимална скорост за подобен път и има кръстовища!!
  • #14
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Поляците са ненормални! Законите там се правят с огромен толеранс за джигитите на пътя! Ясно означаване на радарите?!? Не е ли по-добре да има и знак "радар" задължително на 1 км преди въпросното устройство! 140 км по магистрала се търпи, но не на всяка магистрала, а към настоящия момент мисля, че тук няма магистрала, която да поеме по-висока скорост от сегашната. За да стане това трябва да има поне още една лентаи по-високо качество на настилката..
  • #13
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Men ( преди 15 години )
    Autobani kudeto e vuzmojno ! Koito ima jelanie da se trepe,negov si izbor ! Ot psihologi4na gledna to4ka,golqm procent ot horata koito previshavat dopustimata razre6ena skorost,go pravqt samo 6tot nqkoi razbirash li im e kazal s kolko da karat.Otdelen e vyprosa koi kakvi umeniq ima,i s kakuv avtomobil e :)
  • #12
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    до "с"Прав си за много неща, но малко си объркал статистиката. Сигурно имаш предвид 165/ 1 млн., а не на 100 000!До всички - България е с един от най-старите автопаркове и това е допълнено с масово малоумие. Повечето смятат, че Голф на 15-20 години е не само кола, но и сигурна кола, вместо да са наясно, че това е просто ***. Много шофьори карат със стари гуми втора употреба .Някои не слагат колан за да можели да скочат при нужда, а на задните седалки колан почти никой не слага...
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    DRUGS-BUNNY ( преди 15 години )
    Всъщност не си прав.. даже има книга, която е озаглавена точно така "Безопасна скорост". Разбира се не приемайте словосъчетанието БУКВАЛНО, щото по тая логика, дори ходенето за хляб не е никак безопасно. Просто наистина са малко хората с усет, такива които познават добре възможностите на автомобила, уменията си и малко или много познават трасето, или поне в общи линии да могат да го "предвидят". Дълга и широка, безаварийн на всички зад волана - на клавишните RACER-и също. ;)
  • #10
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Bob ( преди 15 години )
    Няма такава ``безопасна скорост``. Винаги може да се размажеш някъде, независимо с колко караш. Истината е, че за по-малко опасно шофиране са нужни комплекс от мерки, а не просто намаляване на скоростта и отделяне на бус ленти.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Bob ( преди 15 години )
    Евала на поляците. Възможнастите на колите се променят - хората, които решават са в час и вземат правилни решения. Ние естествено вървим в обратна посока - към намаляване на скоростта навсякъде, все едно това е проблема за многото ПТП- та, а не състоянието на автомобилите и шосетата.