IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Някои сравнения между Kia Optima и Peugeot 508

Наскоро Kiа и Peugeot показаха свои нови седани от среден клас. Това са Peugeot 508 и Kia Optima.

Някои сравнения между Kia Optima и Peugeot 508
И Kia Optima, и Peugeot 508 ще играят важна роля за своите марки. Optima е петият модел на Kia разработван специално за Европа или със специална европейска версия (след C’eed, Sorento, Venga и Sportage). Именно от този модел се очаква да покаже, ще може ли корейската фирма да се наложи на Стария континент. Той замества Magentis.
 
 
При Peugeot ситуацията е малко по-различна, като 508 показва новата насока в дизайна на моделите си и заменя едновременно два досегашни модела - 407 и 607. С дължина 4800 мм се приближава до високата средна класа, където се цели и Kia Optima.
 
 
Корейската кола е дори с 50 мм по-дълга от Peugeot 508. В същото време обаче, френската кола има с 80 мм по-голямо разстояние между осите.
Ето размeрите на двата модела:
 
 
Дизайнът на Kia Optima е доста по-различен и привлекателен в сравнение с предните две генерации на Magentis. Всъщност за да се избяга от безличния имидж на този модел, корейците сменят дори името му. Колата е с новата корпоративна предна маска, създадена от шеф-дизайнера Петер Шрайер (Peter Schreyer). Това е позволило Optima да стане по-изразителна, динамична и дори агресивна.
 
 
За това допринася и горния край на фаровете, навлизащи дълбоко навътре по дължината на калниците. Те преминават в издута линия продължаваща по цялата дължина чак до задните светлини. Тази линия придава изразителност на профила на колата. Задната част е издължена и доминирана от задните светлини. Профилът на Optimа прилича повече на каросерия тип liftback, а не на класически седан. Идеята на Шрайер е да се заложи на модерната тенденция на купетата с четири врати.
 
 
От своя страна, Peugeot иска да започне нова ера с 508. Промените са много повече от тези в дизайна и новото лого на фирмата. Шеф дизайнерът на Peugeot, Жил Видал (Gilles Vidal), е на тази длъжност едва от година. Идеята за този стил на 508 е на шеф-дизайнера на групата PSA Жан-Пиер Пло. Фаровете са почти триъгълни, общо взето подобни на тези при другите модели на фирмата.
 
Изцяло нова обаче е радиаторната решетка, поместена много ниско, а логото на фирмата е монтирано на капака на двигателя. Линиите на капака на двигателя са нови, като в средата има една по-ниска част.
 
Интересно е, че предниците на Peugeot и Kiа си приличат. Това важи в голяма степен и за профила, особено в предната част. Предните калници, начинът на свързване на капака на двигателя с каросерията, наклона на предните колонки и на челното стъкло са изненадващо подобни.
 
 
Това обаче не важи за техниката използвана от двата автомобила. Засега от Kia съобщиха само за два двигателя с които Optima ще се появи на пазара. Бензинов двулитров агрегат CVVT с мощност 125 kW и турбодизелов CRDi с обем 1.7 литра и две версии на мощност – 100 и 117 kW. Peugeot ще започне продажбите на 508 с пет двигателя – три дизелови HDi (обем 1.6, 2.0 и 2.2 литра) и два бензинови – 1.6 VTi и 1.6 THP. Ето данните на двигателите за двата модела.
 
 
Малко по-късно при Peugeot ще видим и хибридна версия HYbrid4 (турбодизел за предните колела и електродвигател за задните). Също на по-късен етап, Kia ще добави атмосферен 1.6 GDI (99 kW), а само за пазара в САЩ бензинов хибрид. За Европа ще видим дизелов хибрид, както и двигателите  2.4 GDI (150 kW) и 2.0 Turbo (204 kW).
 
0 от 500