IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Някои сравнения между Kia Optima и Peugeot 508

Наскоро Kiа и Peugeot показаха свои нови седани от среден клас. Това са Peugeot 508 и Kia Optima.

Някои сравнения между Kia Optima и Peugeot 508
И Kia Optima, и Peugeot 508 ще играят важна роля за своите марки. Optima е петият модел на Kia разработван специално за Европа или със специална европейска версия (след C’eed, Sorento, Venga и Sportage). Именно от този модел се очаква да покаже, ще може ли корейската фирма да се наложи на Стария континент. Той замества Magentis.
 
 
При Peugeot ситуацията е малко по-различна, като 508 показва новата насока в дизайна на моделите си и заменя едновременно два досегашни модела - 407 и 607. С дължина 4800 мм се приближава до високата средна класа, където се цели и Kia Optima.
 
 
Корейската кола е дори с 50 мм по-дълга от Peugeot 508. В същото време обаче, френската кола има с 80 мм по-голямо разстояние между осите.
Ето размeрите на двата модела:
 
 
Дизайнът на Kia Optima е доста по-различен и привлекателен в сравнение с предните две генерации на Magentis. Всъщност за да се избяга от безличния имидж на този модел, корейците сменят дори името му. Колата е с новата корпоративна предна маска, създадена от шеф-дизайнера Петер Шрайер (Peter Schreyer). Това е позволило Optima да стане по-изразителна, динамична и дори агресивна.
 
 
За това допринася и горния край на фаровете, навлизащи дълбоко навътре по дължината на калниците. Те преминават в издута линия продължаваща по цялата дължина чак до задните светлини. Тази линия придава изразителност на профила на колата. Задната част е издължена и доминирана от задните светлини. Профилът на Optimа прилича повече на каросерия тип liftback, а не на класически седан. Идеята на Шрайер е да се заложи на модерната тенденция на купетата с четири врати.
 
 
От своя страна, Peugeot иска да започне нова ера с 508. Промените са много повече от тези в дизайна и новото лого на фирмата. Шеф дизайнерът на Peugeot, Жил Видал (Gilles Vidal), е на тази длъжност едва от година. Идеята за този стил на 508 е на шеф-дизайнера на групата PSA Жан-Пиер Пло. Фаровете са почти триъгълни, общо взето подобни на тези при другите модели на фирмата.
 
Изцяло нова обаче е радиаторната решетка, поместена много ниско, а логото на фирмата е монтирано на капака на двигателя. Линиите на капака на двигателя са нови, като в средата има една по-ниска част.
 
Интересно е, че предниците на Peugeot и Kiа си приличат. Това важи в голяма степен и за профила, особено в предната част. Предните калници, начинът на свързване на капака на двигателя с каросерията, наклона на предните колонки и на челното стъкло са изненадващо подобни.
 
 
Това обаче не важи за техниката използвана от двата автомобила. Засега от Kia съобщиха само за два двигателя с които Optima ще се появи на пазара. Бензинов двулитров агрегат CVVT с мощност 125 kW и турбодизелов CRDi с обем 1.7 литра и две версии на мощност – 100 и 117 kW. Peugeot ще започне продажбите на 508 с пет двигателя – три дизелови HDi (обем 1.6, 2.0 и 2.2 литра) и два бензинови – 1.6 VTi и 1.6 THP. Ето данните на двигателите за двата модела.
 
 
Малко по-късно при Peugeot ще видим и хибридна версия HYbrid4 (турбодизел за предните колела и електродвигател за задните). Също на по-късен етап, Kia ще добави атмосферен 1.6 GDI (99 kW), а само за пазара в САЩ бензинов хибрид. За Европа ще видим дизелов хибрид, както и двигателите  2.4 GDI (150 kW) и 2.0 Turbo (204 kW).
 
0 от 500
  • #28
    4 rate up comment 3 rate down comment
    !?!? ( преди 15 години )
    Opel !?!? как го измисли това
  • #27
    5 rate up comment 9 rate down comment
    anonimen ( преди 15 години )
    Tuk mai samo oligofrencheta vlizat,karam peugeot 406,na 250000 km,e,v momenta sam s neja v Germania,ako imam vazmojnos pak bih si kupil peugeot,nadejna,zdrava,no si izska svoevremenna podrajka,a ne s teslata na selo.A,odnosno kiata,I hyundai,tova sa opel,razrabotki,drugoto vie go precenete
  • #26
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    От 1.7 CRDi вадят 373 Нм и 160 к.с.,WOW!!!!!Това е жестоко,но ме съмнява,че този двигател е всъщност на Hyundai.
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    !?!? ( преди 15 години )
    Ето ги интериоритеКиа Оптима - http://***.automotiveaddicts.com/wp-content/uploads/2010/04/2011-kia-optima-6.jpgПежо 508 - http://***.zcars.com.au/images/2011-peugeot-508-interior1.jpg
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    цените, ценитеее ( преди 15 години )
    Като ще ги сравняваме защо не сте турили цените ?????????????????????????????????????????????
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    VAYK ( преди 15 години )
    КИА изглежда по-добре /за жалост или не/
  • #22
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Pall Mall ( преди 15 години )
    Киата е върха!Особено по отношение на диз. двигатели.НАПРАВО УТРЕПВА ПЕЖОТО!Но по-интересна ще е престоящата Соната или i40,защото тази киа писаха,че е на нейната платформа.А хюндая ще е поне 2 класи на киата,за пежото да не говорим.Ако изобщо някой още за заблуждава,че ПЕЖО вече са започнали да правят коли.
  • #21
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Лол предразсъдъци към Киата? Напротив хората имат предразсъдъци към Пежото понеже са на дъното по качество, Киа доказаха че произвездат качествени коли и отдавна задминаха французите. Аз лично веднага бих взел Киата и бих бил доста по спокоен че ще ми служи дълго
  • #20
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Е как пък всички плюсове отивали към Киа? На мен интериора на новите Пежа доста повече ми харесва от този на Киа. Като казвам това, нямам представа как изглеждат и двете коли отвътре, говоря по принцип. Дизайна е доста отосително нещо, Киата изглежда добре, докато Пежото нещо в муцуната загатва нещо от Ауди и това малко ме дразни. Но пък повечето хора биха предпочели емблемата на лъва, пред тази на Киа. Все още има предрасъдаци към тази марка. Все едно да избереш ТВ марка Беко пред Филипс.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    ico ( преди 15 години )
    Данните за агрегатите и габаритите на двата модела е добра, но липсва разходът на гориво и теглото на двата модела. Дизайна на КIA определено е по-добър. Като вътрешен дизайн французите имат "странен" вкус ,който на мен не ми допада. Обаче съм обеден ,че цената е различна!!! По този начин всички плюсове отиват при KIA, на ако погледнем разхода на гориво, който авторите СЛУЧАЙНО СА ПРОПУСНАЛИ ще ни се изясни разлеката в цената.