Според вътрешни източници от фирмата, цитирани от изданието AuroCar, двигателят най-вероятно ще бъде монтиран на купе с две врати, което ще замени RX-7, спрян от производство през 2002 г.
Най-вероятно новият автомобил ще бъде обозначен като RX-9, и няма да повтаря по-сложната конструкция при отиващият си RX-8 с четири врати.

Бъдещият RX-9 ще използва платформата на новото поколение на роудстера MX-5. Според производителите новото купе няма да тежи повече от 1250 кг. Роторният двигател, вече известен като 16X, ще използва електронно управляем компресор и ще предлага мощност от над 300 к.с.
От Mazda определят агрегата като „малко по-голям от досегашния”, който е с обем 2.6 литра, има двоен ротор и мощност 228 к.с. при RX-8. Производителите заявяват, че новият двигател е по-ефективен от този при RX-8, който е спрян от производство заради високия разход на гориво и масло, което не му позволи да отговори на нормите за опазване на околната среда Euro 5, ставащи задължителни от 01.2011 в Европа.

Въпреки това, от Mazda определят RX-8 като относително успешен модел. Само във Великобритания от него са продадени над 50 000 броя след 2003 година.
В Mazda все още не са решили дали новият модел с двигател 16X ще заложи на по-масови продажби (като RX-8) и ще работи с бензин или ще бъде символ на ново поколение по-чисти (но и доста по-скъпи) автомобили, работещи с водородно гориво.
При всички случаи обаче, в Mazda са решени единствени да продължат да прилагат роторния двигател, с който дори успяха да спечелят състезанието в Льо Ман през 1991 година.


4