IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mazda планира RX-9 с нов роторен двигател

Mazda напредна с разработката на ново поколение роторен двигател, който ще бъде използван при нов спортен модел на фирмата.

Mazda планира RX-9 с нов роторен двигател
Според вътрешни източници от фирмата, цитирани от изданието AuroCar, двигателят най-вероятно ще бъде монтиран на купе с две врати, което ще замени RX-7, спрян от производство през 2002 г.
 
Най-вероятно новият автомобил ще бъде обозначен като RX-9, и няма да повтаря по-сложната конструкция при отиващият си RX-8 с четири врати.
 
 
Бъдещият RX-9 ще използва платформата на новото поколение на роудстера MX-5. Според производителите новото купе няма да тежи повече от 1250 кг. Роторният двигател, вече известен като 16X, ще използва електронно управляем компресор и ще предлага мощност от над 300 к.с.
 
От Mazda определят агрегата като „малко по-голям от досегашния”, който е с обем 2.6 литра, има двоен ротор и мощност 228 к.с. при RX-8. Производителите заявяват, че новият двигател е по-ефективен от този при RX-8, който е спрян от производство заради високия разход на гориво и масло, което не му позволи да отговори на нормите за опазване на околната среда Euro 5, ставащи задължителни от 01.2011 в Европа.
 
 
Въпреки това, от Mazda определят RX-8 като относително успешен модел. Само във Великобритания от него са продадени над 50 000 броя след 2003 година.
 
В Mazda все още не са решили дали новият модел с двигател 16X ще заложи на по-масови продажби (като RX-8) и ще работи с бензин или ще бъде символ на ново поколение по-чисти (но и доста по-скъпи) автомобили, работещи с водородно гориво.
 
При всички случаи обаче, в Mazda са решени единствени да продължат да прилагат роторния двигател, с който дори успяха да спечелят състезанието в Льо Ман през 1991 година.
 
0 от 500
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    G777 ( преди 15 години )
    I AZ NE MOGA DA GO RAZBERA TOVA 2.6,EDIN KOLEGA NE SPIRA DA SPORI S MEN CHE BIL 2.6 A NE 1.3.TOI SI NQMA I PONQTIE OT KOLI NO GO PROCHEL NQKADE I PONEJE GO PISALO NQKADE BILO TAKA.I NZ ZASHTO I TUK GO OPISVAT TAKA,I AZ SUM NA MNENIE CHE E 1.3,PRI NORMALNITE DVIGATELI RABOTNIA OBEM SE IZCHISLQVA OT 2-TE MURTVI TOCHKO DO KOLKOTO PRI ROTORNIA NZ KAKVA E FORMULATA,NITO CILINDURAT E KRUGUL NITO DVIJENIETO E KATO PRI BUTALNIAT...
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    passat ( преди 15 години )
    Mnogo stil laxa ot kolata!
  • #10
    7 rate up comment 0 rate down comment
    chavv ( преди 15 години )
    Обемът е 1.3.Това че поради особеностите на конструкцията се държи като класически ДВГ с 2.6 не променя обема.Все едно някой да каже че 1.6 бензинов се равнява на 1л дизел по въртящ момент и на 2л дизел по конски сили :D
  • #9
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Бъркате момчета. Някой може и да си го приравнява на дадена кубатура, но обема е един и той не се променя. В талона е записано точната стойност от 1308 см3. Колата е внесена 2005 г. Акциза беше голям заради многото коне. Около 12-13 000 някъде до колкото помня.
  • #8
    12 rate up comment 0 rate down comment
    !!! ( преди 15 години )
    Най-накрая да има една смислена дискусия... :)
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    lexus Is200 ( преди 15 години )
    I dvamata ste pravi.1.3 e no po katalozi go preravnqvat na 2.6.predi kato se pla6ta6e mito za qponskite koli spored kubaturata go priravnqvat na 2.6
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    autoaddict ( преди 15 години )
    Пича, Иво е прав. Ванкеловият двигател с даден обем, е еквивалентен на по-голям обем при конвенционален бутален двигател. Не си спомням какъв е бил обемът на ванкеловият двигател Мерцедес С111, но отговарял на около 3600см3 конвенционален двигател.
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Пича ( преди 15 години )
    Двигателят на RX-8 е точно 1308 см3 двуроторен с по 654 см3.Иво не знам какво имаш предвид, но не може даден обем да е еквивалент на друг. Все едно да кажеш, че 1 м. дължина е еквивалент на 2 м. :)Обема си е точно 1308 см3 от който вадят 300+ коня с лека доработка, а фабрично 250.
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    brum brum ( преди 15 години )
    Ne znam kolko efektiven i nadejden shte bade novia rotor, no dizaina na Mazda poslednite godine e prekrasen. Napravo trapki me pobivat, kato gledam tozi model...
  • #3
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Иво ( преди 15 години )
    В случая агрегатът е двуроторен, като двата ротора са с обем от по 654 см3. Еквивалентът на този работен обем е равен на 2 616 см3.