Производителите не работят заедно, така че да напаснат оптимално автомобилите един към друг.
Експериментът се състои в краштест между два често срещани автомобила по европейските шосета: Peugeot 308 и Ford Fiesta. Двете коли се удрят челно при покритие 40% със скорост от 56 км/ч. Автомобилите са близки (макар и не еднакви) по размер. Двата автомобила имат по 5 звездички от краштестовете на Euro-NCAP, което гарантира, че имат ниво на сигурност значително над средното.
При сблъсък на два движещи се автомобила, рискът от нараняване се повишава и поради факта, че структурите, които трябва да абсорбират енергията, да поемат удара чрез деформация, се разминават. Зоните на деформация не могат да се оползотворят оптимално.
Експериментът доказва, че производителите все още не отделят достатъчно внимание на въпроса за съвместимостта. Това се отнася не само за автомобили с големи разлики в размера и теглото като SUV и малък градски автомобил, но и за коли с близка форма и размери.
Конкретно в актуалния краштест: носещите структури на двата автомобила се разминават при удара, защото се намират на различна височина, така Fiesta-та се забива под 308, двете каросерии навлизат дълбоко една в друга, а купетата на автомобилите се претоварват критично.


5