IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

ADAC зове, работете по съвместимостта

Нов експеримент на ADAC показва, как при сблъсък на два автомобила, деформационните им зони остават отчасти неоползотверени.

ADAC зове, работете по съвместимостта
Производителите не работят заедно, така че да напаснат оптимално автомобилите един към друг.
 
Експериментът се състои в краштест между два често срещани автомобила по европейските шосета: Peugeot 308 и Ford Fiesta. Двете коли се удрят челно при покритие 40% със скорост от 56 км/ч. Автомобилите са близки (макар и не еднакви) по размер. Двата автомобила имат по 5 звездички от краштестовете на Euro-NCAP, което гарантира, че имат ниво на сигурност значително над средното.
 
При сблъсък на два движещи се автомобила, рискът от нараняване се повишава и поради факта, че структурите, които трябва да абсорбират енергията, да поемат удара чрез деформация, се разминават. Зоните на деформация не могат да се оползотворят оптимално.
 
Експериментът доказва, че производителите все още не отделят достатъчно внимание на въпроса за съвместимостта. Това се отнася не само за автомобили с големи разлики в размера и теглото като SUV и малък градски автомобил, но и за коли с близка форма и размери.
 
Конкретно в актуалния краштест: носещите структури на двата автомобила се разминават при удара, защото се намират на различна височина, така Fiesta-та се забива под 308, двете каросерии навлизат дълбоко една в друга, а купетата на автомобилите се претоварват критично.
 
0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 15 години )
    W13, скрий се с тъпите си коментари. Чете ли изобщо статията? Тук става въпрос за ВСИЧКИ автомобили и няма значение, кои два модела от хиляди такива ще поставим на мястото на 308 и Fiesta!
  • #11
    0 rate up comment 24 rate down comment
    W13 ( преди 15 години )
    Фиестата е жалко подобие на кола.Този краш-тест го доказа.И няма нужда казанлъшкия *** с 20 годишния кокошарник да се прави на голям разбирач по еърбегове,щото всички виждаме как се сплеска нещастната фиеста.*** ***!
  • #10
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Освен всичко друго, на Фиеста първи й се отвориха еърбезите. И да не забравяме, че би трябвало да я сблъскат с 207, а не с 308. Все едно това 308 да го сблъскат с Мондео.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Да се качим, ама не можем. Много парички струват :(
  • #8
    3 rate up comment 6 rate down comment
    The Fan ( преди 15 години )
    Не знам за вас колеги, но мен лично изказването на ADAC ме дразни. Какво значи различните фирми да работят заедно за сигурността и зоните за абсорбация на удара да са еднакви и на еднаква височина? Ок идеята е ясна по голяма сигурност за пътуващите , но по този начин се уеднаквяват много шаситата - което от своя страна ще доведе още повече до еднакви дизайни. като говорим за сигурност дай всики да се качим на S-класи или 7-*** серия те са най-сигурни.
  • #7
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    За мен е по-безопасно да си с нов автомобил с 4-5 звезди за сигурност, от който и да е 20 годишен.
  • #6
    4 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Така е,Фиестата е дроб!Поне става ясно какви изманици са Форд.И без друго никога не съм ги харесвал.Смешна фирма с още по-смешни дръгели!
  • #5
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Realist ( преди 15 години )
    Пич, не те знам каква кола караш (едва ли е А8 W12), но ако твоята кола беше на мястото на Фиестата, не знам дали вратата щеше да се отваря нормално, а клетката за пътниците да е почти непокътната.Автомобилите са проектирани да се смачкват по точно определен начин, за да поемат енергията и да я разсеят. Ако не се смачка си мъртъв. Ама какво ли обяснявам, на някой който само си мисли, че разбира нещо от коли...Междувпрочем, това е жесток удар - 2х56=102 км/ч поети от 40% от предницата!
  • #4
    6 rate up comment 25 rate down comment
    W12 ( преди 15 години )
    Ле ле,фисетата е на тор!!!!Че тя е по-зле от консервена кутия!И за този *** искат пари,баси!
  • #3
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Мда, даже на Фиестата вратата се отвори нормално, а на Пежото изобщо не пожела от деформацията.