

Най-новата продукция на завода в Ношовице е Hyundai ix20, който ще се прави там заедно с Kia Venga. Двата„роднински” модела имат обща техническа основа и подобен набор от двигатели.

Има обаче и разлики, като повечето от тях са в полза на по-новия с 6 месеца Hyundai. Що се отнася до външните размери двата модела практически са еднакви. При еднаква широчина и височина, Hyundai е с 32 mm по-дълъг. Това обаче не е повлияло на междуосието, което остава 2615 mm и при двата модела.

При преглед на техническите данни на двата автомобила две интересни неща правят впечатление. Първо, при всички версии на двигателите, Hyundai ix20 е по-икономичен и това очевидно се дължи на по-малкото му лично тегло в сравнение с това на Venga. Базисен е двигателят 1.4 CVVT с мощност 66 kW (90 к.с.), следва 1.6 CVVT с мощност 92 kW. При него може да се избира между механична и автоматична трансмисия.

И тук идват другите разлика между ix20 и Venga - при Hyundai механиката е с 6 степени, при Kiа е с пет. И Hyundai и Kia предлагат две версии на турбодизеловия 1.4 CRDi. При по-слабата обаче (57kW), ix20 има 2 kW повече от Kiа Venga. При по-силната версия мощността при двата автомобила е еднаква - 66 kW.
.jpg)
Турбодизеловият 1.6 CRDi, който е най-силен при Vengа, (94 kW), засега при Hyundai ix20 липсва. Средният разход на дизеловия Hyundai ix20 е 4.3 л/100 км, което го прави един от най-икономичните MPV модел на пазара.

При версиите с механична скоростна кутия, ix20 ще предлага и пакета Blue Drive, който е със системата за самостоятелно изключване на двигателя ISG.
