Европейската спецификация за модел 2011 на Evo все още не е показвана, но от фирмата казват, че ще бъде доста близка до тази, предвидена за северноамериканския пазар.
Както и досега, модел Evolution ще бъде най-силната версия на Lancer. Според първите отзиви на експерти в САЩ, модел 2011 на Lancer Evolution е „идеалът за спортен седан с четири врати за ежедневно ползване”.
Както е и в Европа, в САЩ купувачите могат да избират между Lancer Evo GSR с механична трансмисия с пет степени и Lancer Evo MR с автоматизирана трансмисия TC-SST с два съединителя.
В интериора е монтирана изцяло нова аудиосистема FUSE с функция Bluetooth, вход за USB и за iPod. Изборът на музика или набирането на номер по мобилния телефон става с гласови команди. Навигационната система е с твърд диск с 40GB памет. Новост е функцията RTT (real-time traffic), информираща за трафика и задръстванията в реално време.
При леката модернизация през която е преминал Evo модел 2011, няма много технически промени, като изключим изцяло новата изпускателна система. Според съобщението до медиите, новата ауспухова система предлага много по-спортен звук.
При северноамериканското изпълнение на Lancer Evolution, Mitsubishi показва във външния вид на каросерията, дали колата е версия GSR (която има огромен заден спойлер тип задно крило) или MR, която има само спойлер на границата на капака на багажника.
Сега в Европа и двете версии са с големия спойлер тип крило, който при американското изпълнение е само за GSR. Дали в Европа това ще се запази и при модел 2011, остава да се види.