IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Преференции за новите коли в България

Еднократна помощ, данъчни облекчения... но не преди 2012 година.

Преференции за новите коли в България

България би трябвало да има някакъв вид преференциални условия за внос на автомобили, които отговарят на високи екологични стандарти. Това заяви министърът на финансите Симеон Дянков на Европейската кръгла маса на индустриалците и представители на българското правителство.

От четири месеца се прави анализ на пазара на нови автомобили и на коли втора употреба, за да се види по какъв начин да се определят различните облекчения. Анализът ще отнеме още няколко месеца и най-рано преференциите могат да бъдат въведени от началото на 2012 г., уточни Дянков пред журналисти. Те ще важат както за нови автомобили и електромобили, така и за по-старите, притежаващи високи екологични сертификати.

В сегашната ситуация на пазара на автомобили е необходимо да се въведат данъчни преференции за ползването на нови автомобили, коментира Александър Миланов, представител за България на един от германските автомобилостроители.

Българинът не получава помощ, за да избере нов и екологичен автомобил, коментира той, като допълни, че тази помощ не трябва да бъде еднократна, а да бъде за годините на цялото ползване на превозното средство.

В България има пазар на нови автомобили, който не е пропорционален нито на БВП на глава от населението, нито на броя на жителите, коментира още Миланов. Близо 75 процента от внесените в България автомобили са употребявани, около 87 процента от автомобилите, които се продават в страната, са над 10-годишни, а основната част от автопарка в страната е от превозни средства над 20 години, уточни той.

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    patanov ( преди 15 години )
    koe e dobroto na logikata? Da ostavim samo baraki po pytishtata, da razreshim kolite v bg da zamyrsqvat vyzduha poveche ot vsichki TEC vzeti zaedni ili prosto zloradstvash, che derat tezi, koito mogat da si kupqt nova kola? tazi logika ne vodi do nishto dobro i e mnogo jalko ako naistina ne go razbirash!!!
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Какво общо има производството на автомобили в БГ с екологията? Не е важно дали автомобилът е произведен БГ или в Япония, а колко цапа околната среда. Притежанието на автомобил НЕ Е НЕОТМЕНИМО ПРАВО! В БГ е безбожно евтино да притежаваш тарелясник, а в "белия свят" точно обратното - страшно скъпо. Така трябва да е и тук, ама наближат ли избори се забравя кое е правилно, а си припомнят какво трябва да направят за да ги преизберат. А широките и *** *** народни маси искат да им е евтино!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Както пише в статията "основната част от автопарка в страната е от превозни средства над 20 години". Освен това ние сме страна, която не произвежда автомобили. Държавата първо трябва да осигури начин хората да си набавят автомобили и чак след това да се грижи за насърчаване на по-голяма екология. Засега начинът да се сдобие човек е да си купи стара кола от чужбина, затова този метод е най-масов. Когато държавата създаде условия да се купуват нови коли, тогава и нещата с екологията ще си дойдат
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Badi ( преди 15 години )
    Logikata na politicete si mn dobra da se prebarkvat djobovete na tezi koito imat pari a ne da se zimat na bosiq carvulite. Ako vavedat 500 danak na 15-20g taralqsnici prosto nikoi nqma da go pla6ta :D. Problema e drug hubavo e 4e se sabirat pari problema e kade otivat? Nito pati6ta ima nito infrastruktura nito ni6to.
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    passatora ( преди 15 години )
    tva e BG paradoks.v EC e to4no obratnoto,v bg edinstveno ako re6i6 da si vkara6 20godi6na kola moje da dade6 ednokratno 400-500lv za eko taksa,no otnosno politikata za danacite na starite avtomobili na6te politici sa mnogo tapi i bezxarakterni
  • #1
    1 rate up comment 0 rate down comment
    n ( преди 15 години )
    Как да си купим нови коли, като за нова кола данъса е по висок от един 20годишен таралясник. Ако колата ти е над 101 коня плащаш е**** данъка, ако ще и 20 катализатора да имаш. На по новата ми кола данъка ми е 160лв, а на стария ми таралясник е 10.50, а ако колата ми е чисто нова ще платя над 350-400 лева. *** и стимола, а сега към високия данък на нов автомобил сложи и още 1000-1500лв каско и какво става. Отиде та се невидя - 2000лв на година само за да я притежаваш.