IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Преференции за новите коли в България

Еднократна помощ, данъчни облекчения... но не преди 2012 година.

Преференции за новите коли в България

България би трябвало да има някакъв вид преференциални условия за внос на автомобили, които отговарят на високи екологични стандарти. Това заяви министърът на финансите Симеон Дянков на Европейската кръгла маса на индустриалците и представители на българското правителство.

От четири месеца се прави анализ на пазара на нови автомобили и на коли втора употреба, за да се види по какъв начин да се определят различните облекчения. Анализът ще отнеме още няколко месеца и най-рано преференциите могат да бъдат въведени от началото на 2012 г., уточни Дянков пред журналисти. Те ще важат както за нови автомобили и електромобили, така и за по-старите, притежаващи високи екологични сертификати.

В сегашната ситуация на пазара на автомобили е необходимо да се въведат данъчни преференции за ползването на нови автомобили, коментира Александър Миланов, представител за България на един от германските автомобилостроители.

Българинът не получава помощ, за да избере нов и екологичен автомобил, коментира той, като допълни, че тази помощ не трябва да бъде еднократна, а да бъде за годините на цялото ползване на превозното средство.

В България има пазар на нови автомобили, който не е пропорционален нито на БВП на глава от населението, нито на броя на жителите, коментира още Миланов. Близо 75 процента от внесените в България автомобили са употребявани, около 87 процента от автомобилите, които се продават в страната, са над 10-годишни, а основната част от автопарка в страната е от превозни средства над 20 години, уточни той.

0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    оня..., прав си за всичко, но за съжаление такова е положението в България. Въпреки, че не съм привърженик на диференцираните ставки специално за новите коли нямам нищо против. Все пак на държавата и трябват пари и е нормално да вземе малко повече от по-богатите.А и както сам каза - преценил си, че си за нова кола, данакът не те е оплашил и си си взел нова кола.Аз понеже не харесвам тези високи данъци за нови автомобили (а и не само тях) за това не бих си купил нова кола, а карам стара.
  • #45
    0 rate up comment 0 rate down comment
    оня... ( преди 15 години )
    Аз, след като съм си купил нова кола преди години не мърморя, че данъкът или каското са ми високи. Ако не ми бе изгодно, нямаше да я купя, нали? Щом съм я купил, значи е имало причина. Не вярвам някой насила да го карат да вземе нова кола. Обаче не съм съгласен за различни ставки - било то за държавни данъци, здравни осигуровки или автомобили. 10 % са си 10 % няма нужда да стават 20%, защото така се убива инициативата в хората, били те работодатели или работници. нямам нищо против шефът ми, който има милиони, да плаща 10 % данък, колкото и аз. Нямам нищо против да плаща 5-6 % каско за S8-цата си, колкото и аз за моята въшка. Няма значение, че аз съм почнал от нулата без абсолютно никаква подкрепа от някой и налични финансови средства, а той е наследил милионите от баща си, Бог да го прости. Дори няма значение, че 80-90 % от населението на България е ограбено точно от тия хора през деветдесетте години на миналия век. Халал да са им. Обаче такива като мен, дето и 100 лева са им много да ги правят на маймуни и да ги карат да плащат по-високи данъци( процентно) от ***...не съм съгласен. Така умишлено се разделят хората на класи, което поставя някакви граници. Значи, майка ми е с основно, доволна е да има работа и да взема някаква заплата между 200 и 300 лева. Тя не може и да си представи, че ще взема повече, защото умниците, дето ни управляват са поставили някакви ограничения и са ни разграничили в различни категории. Тия диференцирани данъци още повече затвърждават нежеланието ни да се променяме. Те ни разграничават от тия над нас, макар да не е така. Всички хора сме равни. Както аз *** голямо ***, така и оная, жената на милиардера *** същото. Нито аз ще взема нещо на оня свят, нито тя. Както тя може да се присмива и обижда всички, така и аз мога да се присмивам и обиждам тия с повечко пари и добро положение. Както на нея не и пука, така и на мен. Живи здрави и помнете едно. Всички сме равни пред Бог.
  • #44
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Ами очаква се, че колкото е по-нова колата толкова тя ще е по-скъпа и за това са направили по този начин коефициентите. По-нова кола по-висок коефициент. Иначе всичко друго е еднакво във формулата за изчисление на данъка.
  • #43
    1 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 15 години )
    И как да се облага върху стойността и колко пъти? Пак да питам, ти плащаш ли си данък върху стойността на телефона и телевизора?? И защо, като зависи от стойността, се плаща по мощността и годините, а не по оженка?? За 5 годишно рено меган спорт 2.0 224 к.с. данъка е почти два пъти по-висок отколкото за 6 годишна S класа V6 224 k.s. Това ли е данъка да зависи от цената?????
  • #42
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Точно това с преглидите е голяма простотия. Направено е само пари да се дават. Какво значение има, че някой е минал преглед като след 2 дена може вече и двигателят да е сменил и въобще колата да не е технически изрядна. Преди години имах трабант и ме върнаха от преглед заради спирачките, отидох на майстор да ги оправи, спирачките станаха по-зле (започна да тегли колата в страни като спирам), но минах прегледа (явно спирачките са показали нужните стойности).
  • #41
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ?! ( преди 15 години )
    Всеки си пише к'вото го боли. Не може за кола дето струва 5000 лева да се иска данък като за кола 50000 лева. Идеята на общинския данък е точно върху стойността да се облага. Друг е въпросът, че 20 годишните кошници не отговарят на никакви норми - нито еко, нито за сигурност, ама за това са виновни годишните прегледи. Колко от вас дето карат 20 годишна кола минават преглед както трябва?!
  • #40
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    ...И законът е винаги така измислен, че да удря повче по-богатите.Аз лично като по-беден имам 2 коли - 1997 година са и двете.За едната пкащам 22 лв. данък за другата 200 лв. Минавам с всяка по около 5000 км на година. Така, че лично аз с нищо не се чувствам гузен. Мисля, че си плащам достатъчно като се има в предвид, че плащам две застраховки гражданска отговорност и две винетки.
  • #39
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    оня..., за съжаление данъците са несправедливи. И не само при колиете е така. Преди да въведат плоския данък не беше ли така и с заплатите? Ами "данък здраве" така наречената здравна овигуровка? Ще използвам твоя пример - ти работиш за 1500 лв и плащаш 120лв. здравни, аз работя за 300лв и плащам 24лв, обаче като отидем при доктора на теб няма да ти обърне повече внимание нали? Та същата работа е и с колите. Никой не казва, че е справедливо, но такъв е законът.
  • #38
    0 rate up comment 0 rate down comment
    patanov ( преди 15 години )
    Когато някой кара повече километри си плаща допълнително за това - акциза на горивата! До кога в тази държава ще битува мнението, че богатия трябва да издържа бедния? Аз в никакъв случай не съм богат, но ми е писнало да се опитват да ми отнемат и малкото, което съм успял да си осигуря, за да е добре някой друг!!!
  • #37
    0 rate up comment 0 rate down comment
    оня... ( преди 15 години )
    Night Fury, аз си купих нова кола, но изминавам средно 10-15 000 км/година. Значи по-точно 58000 км за 51 месеца. Не знам как човек може да навърти 20 000 км/година, при положение че ползва колата за лични нужди, а не като служебна. В интерес на истината, рекордът ми е 18 000 км на година, но тогава всеки месец поне по един път прекосявах България. Но и да е така, както казваш-някой навърта 20-30 000. Ами той след като ги навърта, значи ползва колата за работа,а точно там трябват преференции!