България би трябвало да има някакъв вид преференциални условия за внос на автомобили, които отговарят на високи екологични стандарти. Това заяви министърът на финансите Симеон Дянков на Европейската кръгла маса на индустриалците и представители на българското правителство.
От четири месеца се прави анализ на пазара на нови автомобили и на коли втора употреба, за да се види по какъв начин да се определят различните облекчения. Анализът ще отнеме още няколко месеца и най-рано преференциите могат да бъдат въведени от началото на 2012 г., уточни Дянков пред журналисти. Те ще важат както за нови автомобили и електромобили, така и за по-старите, притежаващи високи екологични сертификати.
В сегашната ситуация на пазара на автомобили е необходимо да се въведат данъчни преференции за ползването на нови автомобили, коментира Александър Миланов, представител за България на един от германските автомобилостроители.
Българинът не получава помощ, за да избере нов и екологичен автомобил, коментира той, като допълни, че тази помощ не трябва да бъде еднократна, а да бъде за годините на цялото ползване на превозното средство.
В България има пазар на нови автомобили, който не е пропорционален нито на БВП на глава от населението, нито на броя на жителите, коментира още Миланов. Близо 75 процента от внесените в България автомобили са употребявани, около 87 процента от автомобилите, които се продават в страната, са над 10-годишни, а основната част от автопарка в страната е от превозни средства над 20 години, уточни той.


1