IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Преференции за новите коли в България

Еднократна помощ, данъчни облекчения... но не преди 2012 година.

Преференции за новите коли в България

България би трябвало да има някакъв вид преференциални условия за внос на автомобили, които отговарят на високи екологични стандарти. Това заяви министърът на финансите Симеон Дянков на Европейската кръгла маса на индустриалците и представители на българското правителство.

От четири месеца се прави анализ на пазара на нови автомобили и на коли втора употреба, за да се види по какъв начин да се определят различните облекчения. Анализът ще отнеме още няколко месеца и най-рано преференциите могат да бъдат въведени от началото на 2012 г., уточни Дянков пред журналисти. Те ще важат както за нови автомобили и електромобили, така и за по-старите, притежаващи високи екологични сертификати.

В сегашната ситуация на пазара на автомобили е необходимо да се въведат данъчни преференции за ползването на нови автомобили, коментира Александър Миланов, представител за България на един от германските автомобилостроители.

Българинът не получава помощ, за да избере нов и екологичен автомобил, коментира той, като допълни, че тази помощ не трябва да бъде еднократна, а да бъде за годините на цялото ползване на превозното средство.

В България има пазар на нови автомобили, който не е пропорционален нито на БВП на глава от населението, нито на броя на жителите, коментира още Миланов. Близо 75 процента от внесените в България автомобили са употребявани, около 87 процента от автомобилите, които се продават в страната, са над 10-годишни, а основната част от автопарка в страната е от превозни средства над 20 години, уточни той.

0 от 500
  • #36
    1 rate up comment 1 rate down comment
    оня... ( преди 15 години )
    Night Fury, никой не е казал, че като получаваш повече пари, не трябва да плащаш по-големи данъци! Аз говорех за това, че процентно данъците трябва да са еднакви, както е сега с плоския данък примерно. Значи, ако ти вземаш 500 лева, плащаш 50 лева данък. Ако аз вземам 2000, плащам 200 лева. Ако колегата взема 5000, плаща 500 лева плосък данък. За мен е глупост ( а и за много икономисти), данъците да са диференцирани.Тъпо е моят данък да е 20 %, а твоя 10 % примерно. По-долу описах защо. Значи ти, дето си ходил по глокви цял живот, почти не си стъпвал на училище, за да развиеш мозъка си и са ти подарили тройките, искаш да нямаш данък, понеже си си правил кефа навремето, а аз, който съм се старал да имам отличен успех в училище и съм решил да развия още малко мозъка си, завършвайки едно или две виши образования, трябва да плащам за твоите похождения? Аз, развивайки сподобностите си, помагам и на теб да изкараш повече пари, защото сам не може да се справиш. И каква е наградата ? По-големият данък за мен? Говоря образно, а не лично за теб. Друг е въпросът, ако някой има да кажем 100 000 лева доход на месец, а декларира 2000. Там вече трябва да се намесят органите на властта. Или друг пример теб те осигуряват на 300 лева, а вземаш 1000. Значи плащаш 30 лева данък на 1000, а аз, който вземам същата заплата плащам 100 лева. Кой е тарикатинът сега? Ти или работодателя ти? И двамата сте виновни. Представи си сега, че вдигнат процентно данъка върху по-високите заплати. Примерно стане 20 % за мен, а за теб си остане 10, понеже те осигуряват на ниска заплата. Значи ти си оставаш с 30-те лева, а аз вземам да плащам 200! Реално аз получавам чисти 800, а ти чисти 970! А сега това да го прехвърлим към реалността. Ти имаш едва завършено средно и нямаш реален шанс да те сложат на по-добра работа с по-добра заплата. Вземаш 1200 лева бруто и плащаш 120 лева данък. Аз съм се издигнал до по-добра длъжност. Вземам 1500 и се оказва, че влизам в графата с 20 % ставка. Оказва се, че плащам 300 лева данък, а ти 120. Чисто вземам 1200, а ти 1080. Почти сме изравнени по заплати, но ти си си правил кефа като дете и тинейджър, докато аз съм мизерствал, за да се образовам. Това ли е справедливостта според теб? Пак казвам, говоря образно.
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Всички които си купуват нови коли (или поне 95%), карат много. Като гледам новите коли минават поне по 20 000 - 30 000 км., а в не редки случаи и по 50 000 - 80 000 км. на година. Айде пак ми обяснете защо този с новата кола изминал 30 000 км. и изгорил 2100 литра бензин (при разход 7/100) трябва да плаща по-малък данък от някои с 20 годишна кола, минаващ по 5 000 - 10 000 км. и който ще изгори 1000 литра (при разход 10/100). Този със тарата кола да не цапа повече от този с новата?
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Night Fury ( преди 15 години )
    Ейй пак за данъка се хванахте - разберете бе хора данъкът няма нищо общо с това колко екологично чиста е колата. Ако трябва да се плаща нещо за старите коли то това ще е някаква еко такса и такава таска има - като си купиш кола втора ръка нов внос и се плаща еко такса. Такава такса за новите коли няма. Какво повече искате? Ето ви стимула. Вярно, че еко таксата е 200 лв. и на практика не е нищо, но важното е че я има и трябва за нея да спорите, а не за данъка.
  • #33
    0 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 15 години )
    В България правим всичко отзад напред. Нямаме икономика, имаме беден народ, а искаме всичко останало да е на ниво.Дай да увеличим данъка на старото , че видиш ли глупавия човек с ръждавия опел иначе не мое да се сети, че е по-добре да си купи нов :) Пародия. Богатият с хубавата кола ще не ще плаща повече на държавата - по-голямо ДДС при покупка, повече акцизи и ДДС при всеки заредн литър гориво, евентуално повече за тол такси (ако имахме магистрали) и др.
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    шофьор ( преди 15 години )
    TIG - ти хубаво караш кола 64 коня но обясни на мен простия човек защо кола с 105 кс има в пъти по-висок данък от кола 95 коня.В Англия данъка е според нормата CO2 на километър. И не се получава абсурда като си купиш кола с 5 к.с. повече да плащаш в пъти повече данък.И да разрешат на хибридите/електромобилите да се движат в бус-лентата, по трамвайната линия, да спират безплатно и неограничено в синя зона, да няма данък за тях и т.н. Пък може и да си купя Приус тогава!
  • #31
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Не може да се забрани вноса на коли под определена възраст, т.к. Европейските регулации не го разрешават (уврежда се конглокенцията).Може, обаче, да се облагат с по-високи данъци и такси, вкл. по-високо ДДС!От 2012 даже ще е задължително!
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Suglasen sum za po-golemite gradove v nachaloto i postepenno i v po-malkite i selata, no za tezi v golemite gradove si ima gradski transport,a ne da mi karat nqkakvi 100 godishni taralqsnici ot koito da dimi kato ot paren lokomotiv!I sushto taka smqtam, che mojesh da si namerish mnogo snosna 10 godishna kola za malko pari.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 15 години )
    И какво, да имам класически автомобил и да е забранен?? И половината население да остане без превоз??? Едно е да вкарат еко норма в центъра на София, съвсем друго във всяко село в БГ!!
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 15 години )
    Проблема е с безумния коефициент, определящ се от възрастта на автомобила. Той ако отпадне, това е крачка напред! Годишния данък на какво трябва да се базира? Според мен на базата на вредата от дадения автомобил - мощност и вредни емисии.. Дори използването и нарушаването на пътната настилка не може да е довод, защото за това се плаща винетка!
  • #27
    0 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 15 години )
    Spored men nachina e samo edin i e mnogo prost...zabranqvat se koli proizvedeni predi 1998-2000 i problemite izchezvat.Mnogo e prosto hem shte ima chist vuzdyh hem nqma da ima tolkova mnogo zadrustvaniq.P.S. Izvinqvam se za latinicata !